Wie heeft weleens aan cutting gedaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Wie heeft weleens aan cutting gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 03:57

Wie heeft er weleens aan cutting gedaan? Dat lijkt me nou zo gaaf he! Sowieso lijkt werk met koeien me ontzettend leuk. Maar ja, ik heb geen oefen koeien (alleen een sjachie stier die over het hek springt zodra ie me ziet Haha! ). Ik ga van het weekend naar een grote show, waar ze ook koeien onderdelen hebben. Eens kijken hoe die lui het doen hehe Cool


spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 12:34

Is inderdaad GAAF. Bij WSW hebben we regelmatig koeien in het zomerseizoen. Door de MKZ-regels is het 's winters bijna niet uitvoerbaar om koeien te krijgen, zodat we ons dan moeten 'behelpen' met Kareltje, de nep-koe van de Cutting-machine. Haha!
Mijn man is de meest fanatieke van ons twee. Maar hij wordt ver overtroffen door het enthousiasme van onze merrie Spot
(die bruine in m'n avatar) Ze werd er in het begin zo heet van dat ik er niet op durfde met koeien in de bak. Vorig najaar eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en meegedaan met de team-penning clinic bij ons op stal (welliswaar nog niet het echte werk maar toch...). Al met al viel het me mee; soms zien dingen er erger uit als je er naar kijkt dan wanneer je er op zit *LOL*
Het moeilijkste is om je paard niet in de weg te zitten als ze achter die beesten aan wil. Het mooiste is dat je met je paard SAMEN bezig bent, op een hele andere manier dan 'gewoon' rijden. 't is een beetje moeilijk uit te leggen. Bij een trail-proef ben ik meestal niet zo blij als m'n paard eigen innitiatief toont maar met koeien is dat juist de bedoeling

Minpuntje Verdrietig koeien zijn DUUR Extreme duivel
Cattle-charges op wedstrijden zo'n € 75,- naast het 'gewone' startgeld, reiskosten enz. En ook als we met een paar mensen koeien huren op stal ben je voor een weekend gauw zo'n € 50,- kwijt. Ik ben dan ook hard op zoek naar (meer) werk.... (werk nu maar 2 dgn p.wk)

Al met al: vooral DOEN

Groetjes Marion

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 13:24

Wij krijgen binnenkort ook een cutting-machine Lijkt me wel gaaf!
Hij is al een poosje in bestelling... Scheve mond

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:19

Wil wel een clinic!!

Euh,...?? Tsjah,...

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:05

hoi,

yep... heb 1 keer aan Cutting gedaan, 4 jr. geleden in de states, op een showpaard.... is ongelooflijk gaaf !!! Cool
Daarnaast hebben we verschillende keren getraind op de machine...
Ik heb van dat paardje, die ongelooflijk goed was, wel 4 dgn. echt last gehad van mijn hele arm, van het vasthouden aan de knop Haha!
In eerste instantie 'durfde' ik mijn hand niet te laten zakken, voelde de 'alertheid' en het 'opblazen' van dat paard , zo gaaf....en die trainer maar roepen: Drop your hand Scheve mond DROP IT, NOW ! Lips are sealed
en na een paar keer 'opgepakt' te hebben, dacht ik; tjemig... je zit dat paard zo in de weg en heb mijn andere hand stevig aan de knop gezet en dacht; kom op, nu ...doen... je kunt er hooguit afvallen...
Ongelooflijk...
Ik kreeg naderhand hetvolgende te horen; okay, you did really well, for the first time...

Was echt helemaal ondersteboven ervan... de spierpijn erna was nog beroerder Haha!

In de toekomst willen wij zéér zeker meer gaan doen, met cutting/team penning etc. (lessen/trainen)
We hebben nl. ons eigen vee... Koe Koe Koe ja... ook pinken Cool die zeer zeker niet 'mak' zijn Knipoog
Hiervoor moeten natuurlijk een aantal aanpassingen gebeuren, zoals het er nu uitziet bij ons, rennen de Koe Koe zo de bak uit Haha!
Maar het zit zeker in onze gedachten... Cool

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:34

Wat klinkt dat gaaf Jolan! Daar wil ik ook wel een paar dagen spierpijn voor opofferen. Lijkt me zo gaaf een keer op een goed getraind cuttingpaard te... cutten *LOL* Ik kan niet wachten op de machine Lachen Bud heeft ook aardig wel wat cuttingbloed.

Komt de eventuele aanwezige cowsense ook naar boven met een machine? Lijkt mij sterk, maar ik heb er dan ook de ballen verstand van Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:52

XoNo schreef:
Komt de eventuele aanwezige cowsense ook naar boven met een machine? Lijkt mij sterk, maar ik heb er dan ook de ballen verstand van Lachen


mmm... ik weet niet wat de ervaring v. andere mensen is, maar bij de paarden die ik daar gereden heb (overigens merendeel 3 jarigen), heb ik daar weinig v. gemerkt... Scheve mond
Ik vindt persoonlijk eerlijk gezegd het trainen op een machine ook niet zoveel aan...oftewel de hele cutting training in het eerste stadium vindt ik vrij 'saai' ...
Het is ongelooflijk gaaf als zo'n paard het helemaal 'door' heeft en dan is het geweldig om te doen, zeker om op zo'n paard te zitten die helemaal 'ready to show' is
Maar het duurt lang... echt lang voordat het zover is.
Het viel mij op dat de training voor een hoop paarden niet echt 'leuk' is, ze moeten leren dat ze dat 'ding' moeten volgen... dan gaan ze hem 'volgen' ... en moeten ze weer leren dat ze er niet té dichtbij mogen komen...
niet echt duidelijk dus.... en duurt het lang, voordat ze begrijpen wat hun 'taak' is.

Misschien dat er mensen zijn die een andere ervaring hebben, dit is maar
een persoonlijke ervaring.
Kort samengevat; wel leuk om te doen, maar de 'kick' komt na járen (zoals met vele andere disciplines) Knipoog

op de avatar zie je Sallyman!

walk
Berichten: 52
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 01:50

Ik heb vorig jaar in mijn vacantie in zuid frankrijk cutting en tampennig gedaan en is zeer gaaf. Ben van plan dit jaar weer heen te gaan in juni.
Lijk het je wat kijk dan op www.ranch.nl.
groeten

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 10:37

Tja cutting!!! ja heb wel eens een paar runs gemaakt Cool
kan je zeggen dat het een heel apart gevoel is om op een cuttig paard te rijden.Heb 2 seizoenen wedstrijden gereden met mijn cutting merrie ,dit waren toch wel mijn leukste (en duurste Pling ) wedstrijd jaren.maar ook mijn meest succesvolste.

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:07

Ik heb vaak met koeien gewerkt, maar met jonge paarden. Dus die moet je nog echt helpen. Ik heb een paar keer op een paard gereden die veel aan teampenning wedstrijden mee deed, en ik had soms even wat moeite om in het zadel te blijven. Als ik dan dacht, oh die koe gaat daarheen, wij dan ook maar..dan was het paard me voor! Toch maar die zadelknop pakken de volgende keer..(vergeet ik weleens vaker)

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:41

Mwa niet met koeien, maar wel met schapen Haha! . Heb een tijdje in frankrijk gewerkt op een schapenboerderij. M'n paard had ik meegenomen dus kon daar mooi gaan schapendrijven Lovers (zo'n 200 schapen op 50 hectare heuvel-land). Gááááááááf!! Jaja en dat met een belg !
Ooit nog s met koeien...

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 03:39

Nou ik ben vandaag op die wedstrijd wezen kijken, tjonge wat gaaf zeg! Echt regelrechte athleten die paarden, en dat cutting, absoluut geweldig! Working cowhorse lijkt me ook een heel leuk onderdeel, daar kun je ook nog aan meedoen als je paard het laatste beetje talent voor de cutting niet heeft. hehe, ik weet het toekomstige beroep voor mijn QH Schijnheilig

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:54

heb t een keer gedaan met ezels en ik was de beste het is echt supergaaf maar ook superduur:( ik heb de mogelijkheid om te gaan trainen bij Paul Derrez (cutting en teampenning) maar is me toch ff duur!! Groetjes Naiomi

BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:45

walk schreef:
Ik heb vorig jaar in mijn vacantie in zuid frankrijk cutting en tampennig gedaan en is zeer gaaf.



Daar ben ik vorig jaar ook geweest!
Maar dat paardje waar ik op reed vond ik er niet echt geschikt voor, reageerde helemaal niet op de koeien! Dus ik denk dat "echte" cutting toch wel wat anders is!
Ik heb wel eens aan teampenning gedaan, dat was ook erg leuk!

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:12

Mijn haflinger doet Cutting zonder dat ik erop zit Haha!
Aantal weken gelden braken de 3 koeien los en een stalgenoot heeft een half uur lang gekeken(ik dus weeer eens niet Boos! ) hoe mijn haf de koeien bij mijn fjordje weghield.

Volgende keer wil ik erop en ik wil zeker eens een clinic doen. Kwijl

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:22

Mara00 schreef:
Ik ben een paar weken geleden samen met Sugar begonnen met cutting, ik had het al 1 keer gedaan met een paard dat er heel goed in was , en Sugar nog nooit. Het is echt heel erg leuk om het samen te leren, Sugar gaat heel snel vooruit Haha! ! Ze snapt nog niet precies wat ze met de koeien moet doen, maar dat komt nog wel, ze is er gelukkig helemaal niet bang voor. Mijn trainer heeft het hele jaar door 5 vrij jonge koeien, van een boer daar in de buurt. Als de koeien helemaal aan de paarden gewend zijn, en alleen nog maar suf staan te kijken, komt de boer ze omruilen voor 5 nieuwe. Hij heeft binnen en buiten een cutting machine. De laatste training aan de cuttingmachine liep Sugar al bijna vanzelf achter de nepkoe aan, ik moest wel helpen, maar ze wist toch al wat de bedoeling was. Morgen weer trainen met echte koeien Haha! Haha!


Dacht ik toch even dat je het over Sugarmiss had!!! *LOL*

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:44

kheb al wel een x aan cutting gedaan... maar dan als koe! haha! misschien ook een idee als je geen koe kan vinden? je laat gewoon iemand als koe door de bak rennen!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:52

Mara00 schreef:
Nee, mijn quarter heet Sugar Haha! Haha!

Die van mij ook, vandaar Haha!

Ik heb nog nooit cutting gedaan, maar Sugar vind de schapen op de hei héél interessant. Ze loopt er graag op een dribbeltje naartoe in tegenstelling tot andere paarden als ik de verhalen van de herder mag geloven Haha!


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:35

Colinda schreef:
In de toekomst willen wij zéér zeker meer gaan doen, met cutting/team penning etc. (lessen/trainen)
We hebben nl. ons eigen vee... Koe Koe Koe ja... ook pinken Cool die zeer zeker niet 'mak' zijn Knipoog
Hiervoor moeten natuurlijk een aantal aanpassingen gebeuren, zoals het er nu uitziet bij ons, rennen de Koe Koe zo de bak uit Haha!
Maar het zit zeker in onze gedachten... Cool


Ik zou zo ontzettend graag aan cutting willen doen. Het ziet er geweldig uit en het lijkt me echt helemaal super. Jammer genoeg heb ik er nog nooit de mogelijkheid toe gekregen en ik denk eerlijk gezegd dat mijn verzorgpaardjes er misschien ook niet echt veel aanleg voor hebben. Alhoewel, twee zijn wel gedeeltelijk cutting gefokt en hebben ook een erg compacte bouw. Wie weet (beide zijn net onder het zadel, dus dat zal nog wel eventjes duren)

Colinda, ik kom graaaaag een keer kijken als jullie vee in de bak rond mag hupsen. Als je lessen gaat geven in de cutting dan mag je mij alvast op de lijst plaatsen. Het lijkt me echt geweldig! Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:58

gera schreef:
Colinda, ik kom graaaaag een keer kijken als jullie vee in de bak rond mag hupsen. Als je lessen gaat geven in de cutting dan mag je mij alvast op de lijst plaatsen. Het lijkt me echt geweldig! Haha!


hoi,

ik hou je op de hoogte, als het zover komt dat we onze pinken kunnen gaan pesten Haha! Cool


groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:21

ik weet niet of het als Cutting geldt... maar Banjer en ik halen in de zomer wel eens de koeien van het land voor de boer... Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers