Waterbed !!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Waterbed !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 13:54

Jiiihaaaa !!!!!

Ik ga een waterbed kopen !! *LOL*
Over anderhalve week ga ik verhuizen , en dan een heerlijk waterbedje Lovers

Jammer genoeg heb ik niet zoveel ruimte dat ik er meteen een van 1.80 bij 2.20m in kan gooien , maar een 1.60m bij 210 moet lukken Tong uitsteken

Ik denk dat ik er 1 ga kopen bij de Waterbeddenkoning , ben gisteren bij de WB-concurrent wezen kijken , maar heb toch het gevoel dat de WB-koning wat beter , betrouwbaarder is Verward

Ik ga voor een stabilisatie van 80 % , en een onderbouw met 3 laden (denk ik) .

Hebben jullie nog tips & waarschuwingen wat betreft aankoop van waterbed en toebehoren , en weten jullie toevallig of je die matrashoes wel in de wasmachine krijgt ?
Anders kan ik net zo goed een goedkope kopen die chemisch gereinigd moet worden , als hij toch niet in de machine past Knipoog

Lijkt me wel waanzinnig lekker slapen hoor , zo'n lekker warm bedje waar je in wegzakt...*zwijmel* Lachen

En andere bokkers met waterbedden , zijn jullie tevreden over je bedje , of had je bij nader inzien liever iets anders gehad ?

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:27

Ik heb al een aantal jaren een waterbed, heerlijk!!!
Wat betreft die matrashoes..die mag (de mijne tenminste)niet in de wasmachine...ik doe m altijd in bad wassen en ze zijn ook wel erg groot hoor om in de wasmachine te krijgen..mijn waterbed is 140 bij 200 en dat ding gaat er niet in.

Ik ben zeer tevreden over mijn waterbedje maar de volgende keer komt er wel een grotere, toen ik deze kocht was ik nog alleen maar ik moet zeggen dat je er makkelijk met z'n 2en inslaapt.
Voor mij geen ander bedje!
1 nadeel, ik kan niet meer op een ander bed slapen.

Veel plezier met je waterbedje!!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:30

Wij hebben ons waterbed ca. 3 jaar geleden gekocht en we hebben verschrikkelijk veel spijt !!!! Spijt dat we hem niet veel eerder gekocht hebben !!!!!!! Haha! Haha! Haha! Het slaapt zo heerlijk, voor sommige mensen is het de eerste paar weken wel wennen hoor, al moet ik zeggen dat ik vanaf dag 1 geslapen heb als een roosje en ik heb nooit meer gespannen rugspieren gehad. Het is heerlijk warm. wij hebben ook een 80 % gestabiliseerd bed geloof ik, dan lig je niet zo na te hobbelen als je partner zich omdraaid. Onze tijk moet nodig gewassen worden, maar die past echt niet in mijn wasmachine hoor!
Slaap lekker straks Dromen

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:32

Wij hebben er ook 1. In 1 woord: HEERLIJK!!!!!
Wil nooit meer anders, je oke, een grotere..... Haha!

De tijk past bij mij wel in de machine. Ik heb ook een vrij grote. Gewoon een wol wasje, kan er weinig fout gaan.....

Veel slaapplezier....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:39

geweldig Lachen Mijn ouders hebben er 1, als zij er niet zijn slaap ik daar wel *geen problemen mee* Haha!
Geen idee of dat ding in de wasmachine past eigenlijk, hou ik me niet zo mee bezig Veel slaapgenot iig Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 15:20

ik word zeeziek in een waterbed. ik vind een goed bed wel heel belangrijk. je bent er toch ong. 1/4 van je leven in.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 15:31

Nou , je hebt de standaard tijk , die moet je chemisch laten reinigen , maar als je een beste 150 euro extra neertelt dan krijg je een betere kwaliteit tijk (katoen/stretch) die tot op 60 graden in de wasmachine mag...da's natuurlijk hertstikke leuk , maar als het niet in de wasmachine past is het toch zonde van die 150 euro !

Hihihi , ik ging wat proefliggen , men wat ligt dat heerlijk Lovers

Hee SP , dan vraag ik me toch af of je op ongestabiliseerd bed heb gelegen ofzo , want je klotst toch echt niet hoor , even met bewegen dan gebeurt er wel wat , maar dat is een kwestie van seconden...
Tenzij je natuurlijk druk bezig bent Tong uitsteken Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 15:33

misschien was ik wel 'druk bezig'? Tong uitsteken

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 22:27

Hahaha , vast wel ! *LOL*

Nou , *aautsj!* ik heb hem net besteld hoor !
Ribje uit m'n lijf , maar dan heb ik ook wat (mag ik hopen Scheve mond)

Een 210 x 160 cm , 80% stabilisatie , zwarte onderbouw met 3 lades , comforthoogte van 55 cm , duurdere , prettigere , stretch wasbare tijk + bezorging , installatie , onderhoudspakket , 10 jaar garantie incl. voorrijkosten , omruilgarantie voor als ik toch een andere maat of stabilisatie wil binnen 3 maanden....bij de waterbeddenkoning.
Vantevoren vond ik 1250 euro eigenlijk al meer dan zat , maar alles bij elkaar wordt het nu 1310 euro.
Ach ja Tong uitsteken

Oja , en nog een mooi hoeslaken erbij Haha!
Als het goed is wordt het 8 februari geplaatst , lekkerrrrrr ! Vingers aflikken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:31

Ik dacht eerst ook dat ik nooit in een waterbed zou kunnen slapen, maar na 4 dagen bij Iloon in een waterbed te hebben geslapen wil ik eigenlijk nooit meer anders. Even ter toevoeging: het moet wel een gestabiliseerd waterbed zijn, en niet zo'n ding dat een half uur na de laatste beweging nog een golfslagbad lijkt *LOL*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:45

O ik lig al jaren in een waterbed. Probleem is inderdaad dat je ergens anders niet meer kan slapen. Heerlijk hoor en koel in de zomer en lekker warm, zacht en knuffel in de winter. Katoenen tijk is wat duurder maar kan je wassen. Ook fijn dat de tijk iedere week een paar uur buiten hangt en om de twee maanden in de wasmachine dus veel hygienischer dan een matras.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:09

Wij hebben sinds bijna 5 maanden een waterbed : 2.40 x 2.20 Tong uitsteken !
Het was de eerste paar weken wel erg wennen; even hebben we gedacht dat we een fout hadden gemaakt door dat ding te kopen, maar nu, Dromen we als roosjes!!
Wij hebben een bed wat weinig gestabiliseerd is. Ik weet niet wat voor benamingen je in Ned. hebt, maar hier is het als volgt:
Free flow (is niet gestabiliseerd) , dan F2 (2 "fleece" matten erin), dan F3 (3 fl. matten), F5 (5 fl.matten) en F8 (dit ligt als een gewoon matras).
Wij hebben een F2. Wij hebben 2 aparte "matrassen", dat ligt een stuk rustiger, je merkt het dan niet als de persoon naast je, zich omdraait (wat je in een waterbed trouwens minder doet als op een gewoon matras!)
Onze tijk is wel handig: die kan je eraf ritsen, met nog eens een extra rits in het midden, zodat je het in 2 x kan wassen! Je hebt op een waterbed wel een dunner kussen nodig, een dikker kussen ligt gewoon niet fijn! Mijn vriendin heeft ook een waterbed en die zei dat ze ook een dunner dekbed erop heeft, omdat het anders snel te warm wordt.
Ik heb in de wintermaanden mijn bed verwarmt tot 30 C, met een middel dik/-dun dekbed. Mijn man heeft zijn kant op 28 C verwarmt en een dik dekbed erop Lachen !
Bij eehhh... bepaalde bezigheden is het wel even wennen Haha! ! Maar ook dat lukt hoor Knipoog !

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:19

Wij hebben ook een waterbed, al heel lang eigenlijk, op maat gemaakt, iets van 240x240cm ...
Wat hier niemand zegt, maar wel zo is dat de "liefde" veel beter is in een waterbed, om één of andere reden is het gewoon ... tja, BETER! Haha!
Wel zalig hoor, in de zomer frisjes instellen, in de winter lekker warm, en allerlei matrasbewoners zoals mijten zijn op een waterbed stukken minder gezien de hoes afgenomen kan worden en de "waterzak" kan afgenomen worden met een natte doek!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:22

1/4 van je leven Verward
Dat red ik niet op Scheve mond

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:23

Ik had een waterbed. Toen ik voor een ander leven, een ander liefje koos heb ik mijn bed daar laten staan. Gewoon teveel gedoe om dat ding weer te verhuizen.

Het was een van de eerste waterbedden. Destijds het beste gestabiliseerd, nu slaat het werkelijk nergens meer op.

Ooit wil ik wel weer een waterbed, maar dan gelijk een goede, nu gewoon het geld niet voor i.v.m. het huwelijk, maar dat komt wel weer goed.
Ik vind het in ieder geval heerlijk liggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:27

SuperPepeijn schreef:
ik word zeeziek in een waterbed. ik vind een goed bed wel heel belangrijk. je bent er toch ong. 1/4 van je leven in.


Het is voor mij onmogelijk om er fatsoenlijk in te slapen, als ik weer wakker word, dan doet alles zeer. Doe mij maar gewoon het bedje wat ik heb, dat is het beste Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:26

Aahrg ... ik wil ook een waterbed !!! Die liggen vet lekker joh !!! M/n tante heeft er ook 1tje. Die ligt super. Maarja ... ik heb het geld er niet voor, en bovendien mag het niet van m/n ouders.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:00

Sterre schreef:
Ik heb in de wintermaanden mijn bed verwarmt tot 30 C, met een middel dik/-dun dekbed. Mijn man heeft zijn kant op 28 C verwarmt en een dik dekbed erop


Jemig is dat niet een beetje heel erg warm. Ik heb hem op 24 a 26 graden staan en dan een lekker winterdekbed erop in een onverwarmde kamer op het platteland.
Er is een groot probleem, je wil er niet uit 's ochtends Tong uitsteken Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:40

sarabande schreef:
Jemig is dat niet een beetje heel erg warm. Ik heb hem op 24 a 26 graden staan en dan een lekker winterdekbed erop in een onverwarmde kamer op het platteland.
Er is een groot probleem, je wil er niet uit 's ochtends Tong uitsteken Knipoog


Neu, ik heb het raam altijd open en die warmte in m´n rug vind ik heerlijk Pling ! Ik heb daarvoor alleen weer niet zo´n dik dekbed!
En het "probleem" van het opstaan, ken ik! Als je wakker wordt lig je zo heerlijk "in" je bed ipv "op" je bed Knipoog !

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 09:59

Die van mij staat op 26 graden nu, en wij hebben juist dit bed gekocht vanwege de volledige ondersteuning door het water, geen rugpijnen meer! Het enige waar je ZEKER moet aan denken is als je in een oud huis woont of de zoldering de druk aan kan! Bij ons vorig huis waren er allemaal barsten in de vloeren gekomen ... de druk is behoorlijk ... en het verhuizen een eitje!!! Het water aflaten krijg je een manueel pompje voor mee, eens er vloei in het water zit hoef je er niet meer naar te zien! Het afbreken nam niet meer dan twee uur in beslag, het opzetten min of meer het zelfde ...

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 16:57

ik wil ook een waterbed!!! me ouders hebben er een en hij licht zo lekker Lachen

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:33

Ik heb ook sinds jaren een waterbed. 180 x 210 en 80% gestabiliseerd. Van dat laatste heb ik spijt want nu "klots" ik maar 3x. Het zijn 2 aparte waterzakken. Voordeel hiervan is dat je apart de temperatuur kan regelen en dat je niet wakker wordt van je bedgenoot. Laatste heb ik niet dus mijn voordeel in dit geval is dat ik niet zo naar het midden rol.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:35

Nou mijn laatste en enige ervaring met een waterbed was waardeloos:) Jemig wat ligt dat k.... Maar ja, deze was niet gestabiliseerd. Gewoon een grote zak met water:) Lastig hoor als je bepaalde dingen wilt doen.....



zoals omdraaien:P

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:03

ja dat is waar, maar het licht wel harstikke lekker Lachen

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:04

Lekker hoor! Ik wil er ook wel eentje, alleen.. dat geld he !