Verloven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Verloven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 12:12

Verloven is wat ouderwets maar hoe gaat dat?
Mijn vriend en ik hadden het erover maar komen niet uit de ringen....
Geef je elkaar een ring met verloven of krijgt alleen de aanstaande bruid een ring?Zoek je hem/ze samen uit of doet hij dat???????


Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:18

Ik spreek niet uit persoonlijke ervaring, maar volgens mij is het gebruikelijk om elkaar met een ring te verloven. Althans in mijn omgeving heeft beiden van de verloofde koppels een verlovingsring. Een vrouw blijft na trouwen meestal haar verlovingsring nog dragen, terwijl ik vaker zie dat een man alleen zijn trouwring draagt (als ie hem al draagt:D)
Volgens mij kan het ook zo zijn dat alleen de aanstaande bruid een ring krijgt, maar dat weet ik niet zeker.

Uhh.. samen uitzoeken kan, maar het kan ook door diegene die uiteindelijke 'vraagt' gebeuren.

Ik weet het verder eigenlijk ook niet, ben wel benieuwd. Leuk hoor, succes in elk geval & veel plezier. Groetjes Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:36

Citaat:
Het paar geeft elkaar meestal verlovingsringen. "In deftige kringen geeft alleen de bruidegom een ring aan de bruid. Alleen Willem-Alexander zal Máxima een ring geven, als ze zich verloven", aldus Reinildis Van Ditzhuyzen, auteur van boeken over etiquette en de Oranjes. Bij het koninklijk huis geldt de verloving als de feitelijke aankondiging van een huwelijk. De ervaring leert dat een koninklijk huwelijk enkele maanden na de verloving plaatsheeft. Dit betekent dat alle voorbereidingen voor het huwelijk zijn getroffen.


afkomstig van http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/01/13/Vp/04.html

Vaak worden de verlovingsringen als trouwring gebruikt, met een (nieuwe) datum erin gegraveerd.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:44

Toen wij verloofden hebben we onze ringen gekocht en de verlovingsdatum in laten graferen en daarachter de naam. Als je dan gaat trouwen kan je aan de andere kant je trouwdatum laten zetten.
Bijvoorbeeld in mijn ring staat dan: 17-04-2001 Harmen 17-07-2003

Je verlovingsring draag je aan je andere hand dan je trouwring.
Katholieken dragen hun verlovingsring rechts en hun trouwring later links.
Anderen dragen hun verlovingsring over het algemeen links en hun trouwring rechts.
Veel plezier met ringen uitzoeken!

:evaw:

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 13:07

Ik wil eigenlijk liever geen ringen samen uitzoeken want dan weet ik wanneer hij me gaat vragen....
Btw we gaan nog niet verloven hoor (was het maar waar *LOL* maar we hadden het er zo over.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:15

is toch wel een redelijke indicatie dat hij er mee bezig is toch? Wij zijn 'verloofd' (zonder ringen of poespas) gaan nl over 4 maanden trouwen *LOL*

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 14:09

Ik hoop het Lachen maar ik denk dat hij er nog niet aan toe is maar als het zover is komt het op bokt Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:13

er is een speciaal topic voor Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:29


:evaw:


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 16:54

Ik wist niet dat er zoveel gingen trouwen wat leuk!
gefeliciteerd meiden!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:21

Is verloven nu eigelijk dat je vraagt of je partner met je wil trouwen? en je verlovings tijd is dan tot aan het huwelijk? ik vind dat altijd een beetje vaag :S Of is het toch iets anders?

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:54

ik ben verloofd met ringen, alleen al weer een behoorlijk tijdje de ring kwijt (bijna een jaar Haha! ) enne dezelfde ring kost meer dan toen wij de ringen gekocht hebben en dan bedoel ik maar een ring! Dus zijn we weer aan het kijken voor nieuwe.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6marly6, 996981, Amazonbot, atilla, Blacky94, chocky84, Colien, DoretteK, Esbjerg, friendly, Gaabje, germie, IASCrawler, Ineke2, Lestria, Lian, Lola25, ManonGrr, MarJon, Stephaniiee_, tienus63, Ubermetrics, winnetou4502, Xayah, xEva, xJolijn, Zebrastreep en 254 bezoekers