inrijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:11

Gisteren (donderdag) belde iemand me (om 23.30, schrok me rot want ik lag te pitten) op of ik zin had om een paard zadelmak te maken. Ik heb gezegt dat ik erover na zou denken.
Nou dat ben ik nu de hele dag aan het doen.Ik weet niet of ik het wel of niet wil.
ten eerste het is zon 30 km van mij af dus elke dag veel tijd kwijt met reizen.
ten tweede het is 4 jaar geleden dat ik voor het laast een paard zadelmak heb gemaakt.
En ten derde doet die man het anders altijd zelf en vraag ik me nu dus af waarom hij dat nu ook niet doet.Of het dan misschien zon gestoorde knol is of zo.

maar aan de ander kant lijkt me ook wel weer eens leuk om een ander paard te rijden.
Ik weet verder ook niet of het de bedoeling is hoe lang ik dat paard moet blijven rijden maar ik spreek die man volgende week nog en dan zouden we het er nog over hebben.
Dus heb ik nog een week om te denken.

Wat zouden jullie doen?
ik hou jullie verder ook nog wel op de hoogte


Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:40

Goh, wat leuk.
Als ik jou was, zou ik eens aan die man vragen waarom hij jou vraagt. ALs er niks met het paard aan de hand is en je hebt er zin in, dan zou ik eens vragen wat voor vergoeding er aan vast zit. Tja, zijn paard is beleerd natuurlijk meteen een stuk meer waard en jij moet tenslotte ook elke dag een flink stuk rijden ervoor.
Misschien, als je er langer op mag rijden, kun je een percentage met hem afspreken. Zo van: ik rijd je paard waardoor hij meer waard wordt, bij verkoop krijg ik 10%. Zoiets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:50

Ik weet niet wat de deal is tussen jullie twee maar daar zou ik heel goede afspraken over maken.
Het inrijden van jonge paarden is erg risicovol en in dit geval wil hij dit risico dus niet zelf aan. Je weet ook niet wat er met het paard is gebeurt en als er erg vervelende dingen zijn gebeurt kom je daar op voorhand toch nooit achter. Dat merk je dan pas als je er op zit Extreme duivel

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Maar misschien kun jij een leuke deal sluiten waardoor het je toch waard is dit risico te nemen.
Succes er mee

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 21:12

hoi,
Als jij een leuke deal kunt sluiten met die man over reiskostenvergoeding en winst ed. dan zal ik het zeker doen. Je moet het natuurlijk alleen doen als het leuk si.
Ik denk heel stiekem dat die man het al geprobeerd heeft en daarom jouw vraagt.
Maar als ik je zo hoor op de chat kun jij dat keigoed.. En paarden inrijden is toch keileuk?
Doe wat je zelf vind!
Groetjes Steef..

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 02:07

en misschien als je het kunt regelen, als je dat wilt, kun je het paard meer in de buurt stallen.

misschien heb je zelf stallen waarvan er eentje vrij is of anders ergens anders in de buurt?
30 km is toch wel ver weg.

de kosten voor hem, want hij heeft gevraagd aan jou of je dat paard wil inrijden, dus jij mag er ook eisen aan stellen.

tuurlijk moet je eerst meer informatie hebben om te beslissen wat je gaat doen, maar als je het wel wilt maar de afstand een beetje in de weg zit, dan kan het dus een handige oplossing zijn dat de eigenaar dat paardje dichter bij jou in de buurt zet, zodat jij haar of hem in kan rijden.

tja, het is maar wat ie er voor over heeft en hij heeft jou gevraagd en niet andersom.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 17:45

Weet je al wat meer kawa?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 17:55

Ik begin er niet meer aan als ik die mensen niet door en door ken en niet zeker weet of de voorbereidingen goed zijn.

Daarbij doe ik het ook niet meer zonder mijn vader, hij heeft niet zo heel veel ervaring maar is super rustig, laat om de donder niet los, is verschrikkelijk sterk en een vent van 1.95 maakt ook wel indruk!

Ik heb nu al 2 keer meegemaakt dat mensen los lieten, de 1e keer ging ik samen met een arabier achterover de 2e keer kwam er een fries met zijn volle gewicht op mijn borst

(niet dat ik er aan dacht maar ik hoef dus geen borstvergroting want heb nu met eigen ogen aanschouwt dat groter borsten mij niet staan Haha! oh nee, kon niet lachen, deed veels te veel pijn!)


*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:54

HeeY!!!!

Dan ga je toch eerst es een keertje kijken bij dat paard. Ff kijken offie een goed karakter heeft enzo, leuke gangen, of het zinvol is om daar energie in te stoppen.
Je zou ook kunnen vragen offie zolang bij jou mag staan (weet niet of je boxen heb)??

Succes ermee! Weet waar je aan begin!

Liefs Jolanda


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Geralda1994, Marja, nardxash, Pierus, RuNi en 121 bezoekers