Ik ga op vakantie en ik neem mee.....?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Ik ga op vakantie en ik neem mee.....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 14:39

Ik ga vrijdag voor het eerst op wintersport, met allemaal mensen die ook voor het eerst gaan. We gaan naar Lermoos (bij de Zugspitze).
Ik heb geen vrienden of kennissen die wintersporten, hebben jullie nog tips van wat ik absoluut niet moet vergeten??

tnx!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:43

zonnebrandcreme!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:49

Thermo ondergoed en een heleboel extra paar warme sokken. die dingen zijn binnen no time kleddernat. en thermo ondergoed is zo lekker warm.
Ook een gewone zonnebril is erg handig want de zon op die witte sneeuw kijkt niet lekker.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:07

Ga je met de auto?sneeuwkettingen!
Ga je met de trein?leesvoer!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 15:07

Dan hoop ik maar dat de zon schijnt Haha!

We gaan met de auto, we gaan met 5 of 6 auto's en ik zit bij mijn vriend en zijn ouders in de auto en we rijden allemaal een stuk.
We rijden s'nachts.
Heb je echt pasfoto's nodig voor je skipas, of kan je volstaan met zelf uitgeprinte (pas)foto's (op kleurenpapier)?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:20

Op de plekken waar ik ben geweest maken ze terplaatse en foto van je hoofd en die printen ze op je ski-pas uit. Ow ja, nog een paar tips:
- lekkere skisokken, van die lange tot je knieen. Dat zit gewoon het lekkerst
- een skibril. Wanneer het een keer goed waait heb je daar zeker voordeel van ipv van een zonnebril, die handig is voor de minder slechte dagen. Je hebt het echt wel nodig wanneer de zon schijnt, de sneeuw is dan zo fel.
- labello of iets in die richting

Ben net twee weken terug. Als er nog iets binnenschiet dan zal ik dat even neerzetten.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:23

Zonnebril of skibril. Want anders zie je echt niks als het gaat sneeuwen terwijl je charmant die berg af komt..
Maar ook lekkere warme fleece-truien. En een hoop geld natuurlijk voor de apres-ski!
Ik weet niet of zelf uitgeprinte foto's mogen. Denk het eerlijk gezegd van niet..

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:28

Een muts Lachen Ook al lijkt het mooi weer, zet een muts op, of doe zo'n hoofdband om. De topjes van je oren bevriezen heel gemakkelijk. Kennis van mij heeft dat gehad en de vellen hingen erbij.. Scheve mond

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:36

alles wat je warm houdt Lachen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:44

Dikke das, muts en goede stevige handschoenen.
Je moet geen dunne dingen hebben, want als je valt, zijn je handen meestal de dupe, en mocht er iemand over je hand skien, voel je met handschoenen aan er weinig van, zonder handschoene piep je wel even Knipoog
Zonnebrandcreme, labello *lippencreme*, zonnebril,...
dikke sokken, waterdichte skie uitrusting... (jas+broek of skipak)
euh...
foto is niet overal nodig, maar wel slim om mee te nemen, zolang jij er duidelijk op staat is het goed...

veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:02

lermoos. bij erhwald daar ben ik denk ik 15 jaar geweest geweldige plaats mits er sneeuw ligt want het is niet zo enorm sneeuwzeker

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:24

Pleisters, voor evt blaren van je skischoenen op je hak.
Wat ook handig is: zo'n soort rolmaatje wat je aan je jas kan hangen, er zit een klipje aan voor je skipas. Zo raak je je pas niet kwijt en je hoeft niet met handschoenen aan in je jaszak te zoeken. Dingen kosten bijna niks.
Skisokken, goede handschoenen, goede zonnebril/skibril, maillot is ook erg lekker als het echt koud is...
Goede zonnebrandcreme en idd je oren niet vergeten Schijnheilig
Goede elastiekjes voor je haar, zodat je niet om de 10 meter een nieuwe staart in hoeft te doen als je naar beneden suist...
Zal nog even verder denken...

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:41

Skipullis met col, die je ver omhoog kunt trekken.
Zelf draag ik altijd liever wanten dan handschoenen, ik vind toch dat je handen dan warmer blijven.
Pasfoto's zou ik wel meenemen, dat scheelt weer tijd en geld ter plekke.

Dekens voor in de auto. Stel dat er oponthoud is of je krijgt pech onderweg kun je je iig warm houden.
Hoofdkussen misschien, als je de kussens in hotels/appartementen niet vertrouwt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 20:46

tnx allemaal!!
Gelukkig ligt er nu 70 cm vonneke Lachen
Ik scan mijn oude pasfoto in en die print ik uit op fotopapier, moet goed zijn.
zo'n 'rolmaatje' heb ik al. en goeie elastiekjes ook anders zouden ze met paardrijden ook niet blijven zitten.

Éowyn

Berichten: 44
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Roeselare,België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:31

polsbeschermers!!!
zonder die had mijn broer zijn polsen gebroken. Nu heeft hij slechts mijn polsbeschermers kapot geholpen Boos! Haha!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:32

Appeltjes of pannekoeken!!!!!!!

En dan niet om te eten, maar van die dingen die je onder je kont doet om de berg af te glijden. Weegt niks, neemt bijna geen plaats in en je hebt er de grootste lol me!!! Gegarandeert!!!

Misschien een spel voor de avonden'?? Nou ja, als je niet te teut bent van de apres ski.

Fotorolletjes en toestel, videaocamera, walkman??
Evt maandverband of tampons voor noodgevallen?? Zeker als je je skispullen huurt kunnen de schoenen nog wel eens tegen je scheenbeen aandrukken en pijnlijk worden. Een maandverbandje op die plek in je schoen doet wonderen!!

En idd pleisters. Ik zweer bij Compeed. Goed afplakken met sporttape en ondanks je blaar kan je toch blijven skien.

En, ja ik ben goed op dreef, smeersels voor spierpijn, massage olie, paracetamol of Alka Seltzers voor de `hangovers`.
Nou zo kan ik nog wel mee opnoemen, maar ik denk dat je al een heel eind bent met pakken!!

Veel plezier!!!

Oh ja, paspoort!!!!!!!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:46

Ik heb altijd zo´n band voor m´n knie mee! Heb 2 keer de kniebanden van m´n linker knie gescheurd (1 x bij het skien Schijnheilig ) en voel me zonder dat ding gewoon niet prettig!
(Een vriendin van mij zou nu dus zeggen: "vergeet je baby-badje niet Haha! "
Een aantal jaren terug gingen we skien en ik nam dat bewuste baby-badje gewoon als wasmand. Omdat dat ding nog in de gang stond, had ik daar snel alle mutsen, handschoen, sjaals, ski-broeken en -jassen in geknikkerd, om ze daarna in een grote reistas te stoppen. Ik had niet in de gaten dat mijn man intussen de auto al aan het inladen was. Bij het uitladen, stond hij opeens met dat baby-badje in z´n handen *LOL* !)

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:49

Meeste is al genoemd.
Ikzelf heb nog nooit in Oostenrijk een pasfoto nodig gehad, wel in Frankrijk.
Vorige week in Ischgl geweest (veel sneeuw), daar hadden we een VIP pas..dat was een credit-card model. De poortjes waar je bij de gondel doorheen moet veranderen gewoonlijk van rood naar groen licht door middel van je skipas in een gleufje te douwen. Deze card gaf een signaal waardoor ie op groen ging.
Lermoos ligt op 1000m dus redelijk hoog. Ik heb gezien dat er niet veel pistes zijn, ook niet veel blauwe (gemakkelijk). Je hebt daar verschillende passen, voor Lermoos (ong 1890 Os 6 dgn), andere plaatsen daar en een zugspitzarena pas (1740 Os) voor Lermoos en plaatsen in dal. Ik heb een goed boek van allerlei gebieden enzo...vandaar. Er staat nog veel meer in!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 09:59

jullie zijn lekker op dreef!! Ga door Haha!
Zo'n pannenkoek ga ik wel even halen denk ik, stond er gisteren nog meen in mijn handen maar ik twijfelde of ik daar wel op zou gaan zitten....
spel is ook een goed idee!
Gelukkig heb ik eigen skischoenen die prima zitten, maar ik vind het maandverbandje zeer creatief *LOL* Zeker aangezien ik nogal wat gevoelige plekken op mijn scheenbenen heb (trappen van paarden) Scheve mond

Sporttape heb ik liggen dus dat gaat mee!

Mijn uitgewassen paspoort ligt ook al klaar Scheve mond

Branca, bedankt voor die wetenswaardigheden! Leuk Cool

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:24

Van die lompe moonboots en extra plastic tasjes om tussen de buitenvoering en binnenvoering te doen.
Die komen super van pas als je zo'n pannekoek meeneemt

Verder neem ik altijd van dat verzorgingsspul voor mijn haar mee, ik heb er nooit geen last van maar op wintersport krijg ik altijd heel droog pluishaar.
Lekker vette creme om onder je zonnebrand te doen, want ook je huid droogt uit.
Tiger Balsem! Voor spierpijn in de kuiten! Ook onmisbaar!

En het singletje: Toeter op mijn waterscooter *LOL*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 10:27

Heb geen moonboots, ik heb waterdichte bergschoenen, die zijn hopelijk wel goed genoeg.

Sjuimpje schreef:
En het singletje: Toeter op mijn waterscooter *LOL*


Zou dat dit jaar weer dé ski-hit zijn? *LOL*

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:36

Sjimmy schreef:
We gaan naar Lermoos (bij de Zugspitze).
!


Jaja, ik ben ook een keer bij de Zugspitze geweest. Zaten we in zo'n kabelbaanbak, ineens schudt die bak heen en weer. Ik gillen Frusty Bijna ontspoord dus op de kabelbaan Haha!
Echt, hartstikke mooi daar!

Wat je mee moet nemen? ehh...

Ik weet het niet, veel plezier daar

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:27

Ik heb nog meer wetenswaardigheden!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 14:47

Nou ik nog Branca! Kan je niet kopieren ofzo of inscannen?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 15:33

ik had mijn thermoboots mee op vakantie: HEERLIJK!

Maar zoals Sjimmy al zegt, dichte bergschoenen zijn ook erg handig. Misschien als je wat vaker door de sneeuw wil lopen van die dingen die je onder je voeten kunt binden. Van die rubbertjes met een stukje ketting er tussen. Ik heb ze bij de ANWB gezien voor 5 euro per paar.