Wat kan ik hier tegen doen?gevaarlijke situatie's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Wat kan ik hier tegen doen?gevaarlijke situatie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 19:54

Ik sta dus op een pensionstal midden in de polder. Als je naar buiten wil ben je afhankelijk van een trailer om het bos in te gaan of je kunt de polderweggetjes nemen. Nu rij ik vaak buiten in de polder, soms alleen,soms met z'n 2-en. Nu is mijn grootste probleem HET VERKEER!.
Wanneer wij helemaal in de berg, bijna tegen de sloot aanrijden, krijgen ze het nog voor elkaar om zo dichtbij te komen dat ik de auto bewijs van spreke kan aanraken met m'n teen. Ze rijden kei en keihard, snijden je af, komen rakelings langs je heen, toeteren als je niet snel genoeg aan de kant bent, gaan je op lopen duwen met als gevolg dat je paard in de stress schiet en zo kan ik nog even doorgaan. Twee weken geleden was ik het zat en heb een zweep meegenomen. Toen heb ik bijna een aanrijding gehad. Ik reed keurig aan de kant van de weg,strak langs de berm. Kon niet in de berm,daar lagen palen. Komt er een dikke Jeep aan met een rotvaart. Ik stak met hand uit met het "mindervaart" gebaar, maar dit mocht niet baten. Nog voordat ik mijn hand goed en wel binnenhad voelde ik de auto langs m'n mouw voorbij scheuren gevolgt door een kei en keiharde klap. Mijn zweep sloeg (per ongeluk) keihard tegen de auto aan. Ze reed gewoon door. Stel dat zij mij geraakt had of mjn paard, dan had ze doorgereden na een ongeluk.
Vandaag ging ik wandelen en bram stond in de berm, ik stond met m'n hakken op de weg (ongeveer de breedte van een halve fietser nam ik in beslag). Er komt een auto met een Rotvaart aan. Ik blijf rustig staan, als ik gek gaat doen, gaat mijn paard straks ook gek doen. Ik zie de auto op me af komen. Ze stuurde de auto half op mij af. Ik blijf eerst verbijsterd staan door de schrik dat ze op me afkomt. Ik kon nog net wegspringen, toen kwam ze voorbij geraast. Ik knalde tegen bram aan, en die sprong weer op zij en we belande bijna in de sloot!
Dit soort dingen gebeuren hier dus regelmatig. Er is hier in het dorp ook al een pony ondersteboven gereden door een automobilist die vond dat ze niet snel genoeg opzij gingen, pony is overleden daardoor.
Het probleem is dat de bermen erg slecht zijn en je genoodzaakt bent om een deel op de weg te blijven lopen met je paard, wegens struikel en breek gevaar. sommige stukken kun je de berm in, als er .b.v een auto aankomt. Maar auto's geven e die kans niet eens.
Ik ben dus niet de enige die er last van heeft. Er zijn er nog veel meer, bij ons op stal, maar ook verderop.
Hoe kan ik dit het best aan gaan pakken! ? Iemand tips voor een of andere actie tegen het dorp ?

**Wij willen de polder in**

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:15

Je kunt beginnen met de gemeente te vragen waarschuwingsborden te plaatsen : ruiters op de weg.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:20

ik heb ook wel eens een auto een mep gegeven met mij zweep maar veel kan je niet echt doen denk ik
meestal moet er eerst iets gebeuren voordat ze rustiger gaan rijden...

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:31

Je hebt van die ASO'S

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:38

Misschien heel persoonlijk hoor, maar ik zou mijn paard en mezelf niet in gevaar brengen door op die weg te gaan rijden. Ik denk ook dat je het overdrijft, want je kan mij niet vertellen dat elke auto die daar rijd te dicht bij jou rijd en te snel langs jou rijd. Ik maak namelijk maar heel weinig mee dat auto`s geen rekening met mijn paard houden langs de weg.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:48

Daar is maar een oplossing voor en dat is MIDDEN OP STRAAT LOPEN.

Zolang je aan de kant gaat zien ze altijd wel een manier om er langs te komen.
Als je midden op de weg loopt niet.

Ik stond voorheen ook in de polder en als er zo'n idioot aan kwam bleef ik gewoon midden op de weg lopen.
1x zag ik hem in de verte al aankomen en toen ben ik vanuit de berm midden op de weg gaan lopen.

Deze weg was net zo breed als 2 auto's naast elkaar, dus ik denk net zo breed als jou weg.

Trek ook even een lichtgevend vest aan ook al is het licht.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:28

Ik heb dat ook een tijde hier gehad, nu hebben ze de weg veranderd. Maar ik ging dan gewoon midden op de weg rijden, net wat cowgirl zegt. Dan moeten ze wel langzamer, of stoppen, of wachten *LOL*

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:45

Als jij schade aanricht aan die auto's dat is die automobilist fout!! Hij mag je namelijk nooit zo kort passeren dat je de auto aan kunt raken. Stalen beugels zijn erg scherp en richten veel schade aan bij auto's.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:48

Wat Cowgirl zegt doe ik dus ook. Het is niet elke auto die als een debiel langs scheurt, maar het zijn er wel schrikbarend veel.

Ik blijf midden op de weg lopen tot ik zie dat de auto vaart mindert en netjes aan de kant gaat, dan pas ga ik ook aan de kant.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 00:32

Flair: Het is i.d. niet elke auto. Het zijn 8 v.d 10 auto's. Zo kan ik niet eens wandelen met m'n paard. En alleen het stalterrein zien is ook niet goed voor hem. Ik ben niet de enige die erover klaagt, maar er zijn er meerdere,ik wil er alleen iets aandoen.
Ik sta in Eemdijk, dat is een deelgemeente van Bunschoten. Bij bunschotenaars (niet allemaal natuurlijk) zijn standaardregels, zondag = kerkdag, paardrijden is dan uit den boze. Ze houden geen rekening met jou, jij moet rekening met hun houden. Een deel is 80km weg, daar loop ik ook niet met m'n paard, maar het andere deel waar dit soort dingen gebeuren is het begin van een woonwijk, dus 50km. De weg aan de andere kant is zo breed dat er 1 auto in het midden kan rijden en bij passeren moeten ze beide in de berm. Maar ik ben niet zo breed als een auto, dus dat moet makkelijk kunnen. Bij het dorp is het gewoon 2-banen, dus kunnen ze elkaar makkelijk - ruim passeren.

Maargoed, ik overdrijf dus niet. Ik weet wat ik zie. Ga anders een keer mee op een doordeweekse dag.(in het weekend zijn er amper auto's) Dan kun je zelf meemaken dat je af en toe je adem in moet houden.
Toch blijf ik erbij dat zelfs automobilisten rekening moeten houden met paarden, wij zijn tenslotte ook bestuurders.

Ik heb trouwens geluk dat ik een 100% betrouwbaar paard heb die mij af en toe door enge dingen heen loods, maar stel dat je een paard heb dat snel dingen eng vind. Dan ben je verplicht om op zondag voor 12-en te rijden (dan zit iedereen in de kerk) anders kun je nooit naar buiten!
Het moet voor iedereen leuk blijven.

Er komt over een tijd ook een verandering hoop ik. Ze gaan van de 80km een 60km weg maken en er komen overal drempels. Hopen dat dit voor ons ruiters een hoop gaat schelen!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 09:21

Je moet eens stenen meenemen, en als ze te dicht voorbij rijden, gewoon eentje erachteran gooien,
Maakt niet uit waar je em raakt.
Het is maar een idee,
Maar ...... als je het doet, ik ben niet aansprakelijk voor de gevolgen .... Haha!
Maar ik heb een vriendin die doet zulke dingen dus, als ze te dichtbij voor bj rijden, even de beugel net iets meer naar buiten als ze te dichtbij rijden.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:24

Ik zou even langs de gemeente gaan en vragen of hun wat kunnen regelen, evt. drempels ofzo. Er zullen daar toch ook fietsers rijden?
Misschien kun je ook een keer een camera meenemen en een en ander flimen.

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:12

hier gebeurt het ook, met een rotvaart lang het paard scheuren. En dan ook nog gaan toeteren. Ik heb dus een 2.5 jarige, die nog niet 100 % verkeersmak is.
Wij lopen meestal met zn 2en, en dan allebij midden op de weg. Dan moeten ze wel, want rijden ze een paard aan, blijft er van de auto weinig over (van t paard ook niet, maar dat intresseert ze niks!!!0

Dus gewoon midden op de weg rijden!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:28

Ik heb bijna nooit last van auto's die geen rekening met ons houden. De meesten minderen netjes vaart en blijven achter me tot ik aangeef dat ze er langs kunnen komen.
Het enige dat je kunt doen om ze te dwingen snelheid te minderen is door op de weg te gaan rijden. Maar dan moet je wel een paard hebben dat hiervan niet in de stress schiet...

* To Belg, or not to Belg *

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:32

Citaat:
Als jij schade aanricht aan die auto's dat is die automobilist fout!! Hij mag je namelijk nooit zo kort passeren dat je de auto aan kunt raken. Stalen beugels zijn erg scherp en richten veel schade aan bij auto's.


afgelopen zomer heb ik dit bijna gedaan bij een... Ferrari. Was te beleefd en dacht dat ik alsnog als schuldige zou worden aangewezen. Hoorde later dat dat niet zo zou zijn geweest en heb nu nog spijt... Bloos


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 14:00

Ik ga nu ook midden op de weg rijden, maar dan gaan ze (de meeste) toeteren. Komen toch nog even langs je geport, vlak voor eenauto ofzo invoegen en mij half afsnijden.
Het probleem is dat onze polder een snelle route is om van baarn naar bunschoten te komen zonder in een "file" te komen.Er rijden dus ook erg veel auto's ineens.
Ik ga eens uitzoeken waar ik kan informeren over borden ofzo en misschien dat de gemeente er iets aan kan doen.
Mijn paard interesseerd het allemaal niks, maar mij wel Knipoog

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:13

Misschien kan je eens een brief naar de krant sturen. Je wordt als ruiter met paard ook als "voertuig" aangezien en hebt dus net zoveel recht om daar te lopen als dat een automobilist dat heeft om daar te rijden!
Ik zou het in die brief ook rustig overdrijven "Uw zou het toch ook niet op uw geweten willen hebben als door onverantwoord rij-gedrag een paard, of erger nog, een ruiter sterft Schijnheilig " !!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:31

Ik heb voor dat soort gevallen dus vaak een zweepje bij mij. Een speciaal zweepje, hij is namelijk kapot en dat harde plastic kun je prima over een auto heen halen }>
Als er een auto komt steek ik mijn hand uit om ze vaart te laten minderen én voldoende ruimte te bewaren bij het passeren (een meter ongeveer is toch wel het minimum)...doen ze dat niet? Dan hebben ze een fikse kras op hun auto staan Extreme duivel

Maar verder zou ik inderdaad wel bij de gemeente gaan informeren en klagen. Laat heel de stal en de buurt die het er mee eens zijn, gaan klagen, dan gaan ze er hopelijk werk van maken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:44

Kan je de nummerplaten niet opschrijven? En dat met heel de stal? Voor de rest ga ik met alle anderen mee (ik wilde nog toch nog iets verzinnen Knipoog ).

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:58

gewoon midden op de weg lopen/rijden en pas als ze(flink) vaart minderen aan de kant gaan.en wat dat toeteren betreft jij bent dan niet fout,maar hun zij brengen jouw in gevaar,want een paard blijft nou eenmaal een vluchtdier hoe betrouwbaar hij ook is.

Wodan en ik onderweg in de M2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Varekaj en 102 bezoekers