Wat moet je ongeveer doen voor het koetsiersbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kellyloverke

Berichten: 181
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: foudgum

Wat moet je ongeveer doen voor het koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 22:44

Ik heb nu vanavond mijn eerste menles gehad en ons clubje gaat voor het koetsiersbewijs op 12 april. Ik mag ook meedoen maar ik ben bang dat ik heel veel theorie moet leren. Leren voor zoiets is natuurlijk veel leuker dan voor school maar ik wil niet dat het te veel word, school en dat! En als je sinds de zomer 2002 een klein beetje ment en nu pas weet hoe je met 1 hand moet mennen en dat nog niet helemaal kan. Ben je dan niet te onervaren om het koetsiersbewijs te gaan halen?

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:34

dat leer je echt allemaal van de lessen. tegen de tijd dat je je examen hebt, heb je het wel onder de knie. anders kan je geen examen doen, want je moet dan juist laten zien dat je genoeg ervaring hebt om veilig met paard en wagen door het verkeer te komen. en zo'n examinator verwacht echt niet dat je meteen als een volleerd menner rijdt. mijn examinator zei:" je krijgt pas echt ervaring met mennen als je je menbewijs al in je zak hebt en lekker met je paard gaat rijden"'.
tijdens de lessen en het examen kom je echt niet alle (gevaarlijke) situaties tegen, die je met paard en wagen tegen kan komen. dat leer je vaak als je wat meer met je paard rijd.
ik dacht in het begin ook, hoe moet ik dit ooit redden. had mezelf de verkeerde manier van mennen aangeleerd en des te moeilijker om de goede manier weer aan te leren. maar ik heb het toch gered. het boek is inderdaad wel veel om te leren, maar de meeste dingen zijn zo logisch als het maar zijn kan. heb je bijv. je ruiterbewijs??? de meeste vragen komen namelijk overeen. van goed opletten bij de theorielessen leer je nog het meest. ik heb het ook samen met m'n school gedaan. ik ehb 1x het boek doorgelezen. 2e x ben ik het belangrijkste gaan onderstrepen.
dan valt er al een heel deel af. vaak krijg je met de theorielessen ook proefvragen, daar heb je ook super veel aan.
als je wilt, kan ik ze wel even voor je opzoeken.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:39

Valt wel mee hoor, ingwortelde fouten verbeteren kan even lastig zijn, maar zoals hierboven vermeld, als je er niet klaar voor bent zal een goede lesgever dit zeggen, het is een eer voor hen om zoveel mogelijk mensen te laten slagen ... en je kan het ook gewoon vragen hé!!!! Verder is de theorie wat termgericht, en er zijn dingen die er bij komen, maar met elementaire basiskennis heb je al een heel stuk voor op leken ....!!!

Kellyloverke

Berichten: 181
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 18:35

Hoi Odis! Dat lijkt me heel leuk om die proefvragen even te zien! Je zou me ook kunnen mailen: ingrid.kelly@tiscali.nl. maar als ze op bokt staan dan kunnen anderen er ook nog iets aan hebben. Ik heb al eens het boek van Hans en Tonny gelezen ( baasjes van Kelly) en daarvan vond ik de verkeersregels het moeilijkste! Haha! Alvast bedankt!!!!