een cross rijden ZONDER STARTKAART!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

een cross rijden ZONDER STARTKAART!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 23:13

Wie weet waar je een (lichte) cross kunt rijden zonder startkaart???
Ik wil dat heel erg graag een keertje doen, ik kan geen startkaart aan vragen omdat de eigenaar de pony's niet wilt laten chippen! das wel jammer maar ja!

Dus: WIE WEER ER EEN CROSS, DIE JE MAG RIJDEN ZONDER STARTKAART??

ALLEEN OP ZATERDAG!! EN DOOR DE WEEK ALS HET IN EEN VAKANTIE IS!! ( DUS ECHT NIET OP ZONDAG!!)

dankje!!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:11

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kun je wel oefen springparcours rijden zonder een startkaart, alhoewel ik weet niet hoe het ermee zit met chippen.

En ergens in September is een cross bij Duindigt, je zou ook het cross oefenparcours kunnen rijden..

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:20

Ik weet niet of je aan een oefencross mee mag doen zonder startkaart. Voor de oefencross bij ons in de buurt moet je minimaal startgerechtigd zijn voor de klasse B-springen, ze willen namelijk geen ongelukken!
Vorig jaar in Roden was dat ook zo. En volgens mij is dat in Ede en Duindigt ook het geval. Ik zou het dus niet weten!

Je kunt natuurlijk wel een keer ergens gaan trainen. Dan heb je, onder begeleiding toch een beetje het cross-gevoel *LOL*

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:30

ik heb zonder startkaart meegereden in: Zeeland, Ede en Nijmegen. Nijmegen is geloof ik in augustus en Zeeland in november. Ede weet ik zo niet. je kunt altijd kijken op www.sgw-eventing.nl.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 00:41

Ede is in juni volgens mij *LOL*

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:17

ik heb trouwens ook meegereden in princenhage

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:12

gomir schreef:
Ik weet niet of je aan een oefencross mee mag doen zonder startkaart. Voor de oefencross bij ons in de buurt moet je minimaal startgerechtigd zijn voor de klasse B-springen, ze willen namelijk geen ongelukken!
Vorig jaar in Roden was dat ook zo. En volgens mij is dat in Ede en Duindigt ook het geval. Ik zou het dus niet weten!

Je kunt natuurlijk wel een keer ergens gaan trainen. Dan heb je, onder begeleiding toch een beetje het cross-gevoel *LOL*


Ik heb ook gehoord dat je minimaal B-springen plus 1 winstpunt moet zijn.
Dit voor de veiligheid.
Verder denk ik wel dat je een keer 'gewoon kunt trainen', zoals gomir al zegt, en dan kun je daarna altijd nog een keer zien toch?
En met Cerise en mij over een jaar het bos in haha. Of Dorine het nu wel of niet wil, Cerise maakt er wel een wilde dolle boel van... Extreme duivel