[VD] wat nogmeer leren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

[VD] wat nogmeer leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 22:18

Ik zit nu met Luna ook een beetje vrijheidsdressuur te doen.T gaat supergoed!!!!

Ze kan nu knietjes geven(kon ze almaja...... Knipoog ) ,buigen,knielen,steigeren(of is het nou stijgeren?? ) en op een hooibaal staan(zonder te eten!!!!)

Wat kan ik er nog bij leren??

Wie doet er allemaal aan vrijheidsdressuur en wat heb je dan al allemaal aan je paard geleerd??



HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND



odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:08

liggen, zitten, compliment, spaanse pas, apporteren

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:08

Mijn pony kan o.a. ook het compliment (1knie op de grond, andere been vooruit gestrekt), liggen (ook heel gaaf, helemaal plat is zooo mooi..), zitten (tijdens het opstaan van het liggen, leren om te gaan zitten), begin eens met voetjes geven. Iedere voet vanaf 1 plaats kunnen dirigeren, daarna kun je e.v. over op de spaanse stap (iedere pas de voorbenen sierlijk omhoog zwaaien, in vertraagd ritme,let er wel op dat hij achter wel goed door blijft lopen!), Leer de Spaanse stap door te beginnen met af en toe een pas, daarna polka (paar passen lopen, spaanse stap, lopen, spaanse stap, dan het aantal passen kleiner maken, tot ze iedere pas doet, zo voorkom je dat ze achter stil blijft staan...
En dan verder...wees creatief!! Er is zoveel leuks, ik ga niet alles vertellen, maar er zijn een hoop dingen die ik mijn pony nog wil leren.
Succes ermee!!!

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:12

Ohh, helemaal vergeten, ik was ook zo aan het ratelen..
probeer ook eens achterwaarts en zijgangen aan de hand, als dat goed gaat kun jeook keertwendingen gaan maken en veel gekke oefeningen doen met balkjes, zoals achterwaarts/zijwaarts door een L, zijwaarte door een T, enz. je kunt de gekste figuren leggen, begin met 1 balkje en breid het weer uit, is ook leuk om te doen hoor!!

Dennis

Berichten: 31457
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:55

Het compliment is d'r nog 1 die Den ook kan. Den kan ook liggen en het zitten komt d'r aan, hij kan al met z'n voor beentjes gestrekt naar voren en dan z'n buik bijna 20 cm van de grond. Dus nog ff die buik hoger en dan kunnen we dat ook.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:54

Je kunt luna leren om jou na te doen. Dat heeft ardonnypony ook bij ardon gedaan. Dat is vet grappig. Want als ardonnypony haar been omhoog doet doet ardon dat ook!!!!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:16

Of de berggeit. Dat is met alle 4 de benen bij elkaar. Je leert dan de voorbenen te laten staan en met de achterbenen naar de voorbenen te lopen.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:14

Mystica schreef:
Of de berggeit.

Geweldige naam *LOL* Haha!

Maar valt je pony dan niet om Verward asl hij met alle 4 zijn benen bij elkaar staat ?

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Machie

Berichten: 15959
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:24

nee hoor, die van mij staat zelf vaak genoeg zo
kijk maar Haha!

Afbeelding

dusss dat kunnen ze best!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:55

Zoiets maar dan nog dichter bij elkaar.
Een paard moet dan zijn hoofd naar beneden doen on zijn evenwicht te bewaren. Zijn achterhoeven kunnen tegen zijn voorhoeven aan staan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers