stelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 20:30

Heyy mensjes Vingers aflikken

Kheb un vraagje.. toen ik zaterdag met mijn paardje aan de stelling ging werken door middel van voltes te rijden.. wou hij absoluut geen stelling vragen.. kdeed gewoon mijn binnehand stukje van de hals af en mijn binnen been stukje drukken zodat hij niet naar binne viel.. maar het eniste wat hij deed was harder lopen en flink naar binnevallen.. kvroeg al aan mijn instructiese wat ik kon doen ze zei dat ik hem gewoon moest inhouden en blijven proberen.. maar ze wou het gewoon niet opgeven.. wat heb ik verkeerd gedaan??

Kussies Verward Verward Verward

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:19

Uw instructrice zegt ook niet veel hé? Zat je niet wat teveel te trekken . Ge moet stelling vragen, niet afdwingen, dwz, binnenteugel openen, hand van de hals verwijderen, binnebeen eraan om het paard hol te maken, buitenbeen wakend, buitenteugel in contact (begrenzend). Na enkele tellen eens duidelijk nageven (teugel mag efkes doorgangen) om het paard de kans te geven na te geven ( te knabbelen op het bit), op dat ogenblik ook efkes de spanning op het binnenbeen losssen en opnieuw beginnen. Er is een verschil tussen naar binnen trekken en het paard vragen om stelling, maar dat is niet zo simpel uit te leggen, het heeft veel met ruitergevoel te maken en dat kan je maar aankweken door veel te rijden en veel (goeie) lessen te volgen ! Wanneer het paard gaat rennen ben je waarschijnlijk toch wat te hard met je hand. (druk = tegendruk)
Succes !

Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 21:25

Mijn instrutrice zegt idd niet veel maar dat komt omdat ik un les had met meerdere mensen.. en krijd in die les toch wel als een van de beste.. en in prencipe doe ik ook alles wat je zegt.. normaal geeft me paardje ook altijd stelling.. maar me paardje ging ook niet renne.. hij ging alleen harder lopen. het kan ook zijn omdat het een nogal drukke les zijn maar dat is natuurlijk geen goed excuus