Pony kopen bij een handelstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Pony kopen bij een handelstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 17:01

Hoi,ik ben weer opzoek naar een pony.
Nou is er hier een handelstal(is ook een manege) in de buurt die pony's en paarden verkoopt.
Ik heb zelf mijn vorige paardjes bij handelstallen vandaan.Maar heb niet zulke goede ervaringen ermee gehad.
Ik zou graag bij die handelstal willen kijken voor een pony,ik ken pony's die daar vandaan komen en die zijn niet verkeerd.
Maar wat is slim om te doen??
Gewoon een keertje gaan kijken,of er helemaal niet gaan kijken en maar ergens anders een pony kopen?
Wat zouden jullie doen?
groetjes Simone

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:17

neehj dat mot je nooit doen. Want handelaren zijn niet betrouwbaar!!!!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:18

je kunt altijd gaan kijken of er wat tussen staat wat je bevalt...
maar altijd een goede proefrit en vraag om een proeftijd van bijv. 3 weken.
staat er niets dan kun je altijd nog particulier gaan kopen, maar soms zitten daar dezelfde of misschien nog wel grotere valkuilen bij.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:21

Moeilijk inderdaad, kijken kan nooit kwaad, en laat de pony als je hem koopt sowieso helemaal keuren. En zorg voor een proeftijd. Ik koop zelf liever van partikulieren, maar dat is persoonlijk.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:24

ardonnypony schreef:
neehj dat mot je nooit doen. Want handelaren zijn niet betrouwbaar!!!!


dit vind ik een vreselijk domme reactie... handelaren zijn niet betrouwbaar, tss. je kunt niet alle handelaren over 1 kam scheren hoor!
ik heb zelf voor een hele goede handelaar gereden, deze had allemaal NRPSers staan die door mij en een ander meisje werden getraind en uitgebracht.
allemaal hele nette pony's zonder gebreken.

particulieren zijn ook niet altijd betrouwbaar, je moet het gewoon treffen. en zoals ik net dus al zei, kijken kan nooit geen kwaad. staat er wat tussen, maak dan een goede proefrit, ga ook ff naar buiten door het verkeer en vraag een goede proeftijd aan en laat hem/haar natuurlijk goed keuren.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 17:24

Ja,ik heb al wel een pony van een partuculier gevonden en daar ga ik zaterdag ook kijken.Maargoed dat is 1 pony en ik wil er wel meer bekijken.
Ik ga ook eerst zelf kijken en als ik denk dat het iets is dan gaat mijn instructrice nog een keer mee om te kijken.
En ik laat hem dan zeker keuren door mijn eigen dierenarts!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:27

ardonnypony schreef:
neehj dat mot je nooit doen. Want handelaren zijn niet betrouwbaar!!!!


Hier ben ik het dus niet mee eens, dit is wel erg zwart-wit....
Je hebt slechte en goede handelaren, en alles wat er tussen in zit. Ik zou gewoon eens gaan kijken of er wat voor je tussen staat, hoeft natuurlijk niet gelijk om er één te kopen, je kunt ook eerst eens rondneuzen. Als het een eerlijke handelaar is zal hij daar heus wel begrip voor hebben.

Vraag idd eerst een proeftijd, het nadeel bij een handelaar is vaak alleen dat je de pony wel terug kunt brengen, maar dan wel weer een andere moet nemen. Dus een proftijd met 'ged-terug-garantie' zou helemaal geweldig zijn.

En heel veel succes met het vinden van een nieuwe pony Simone!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:27

dat is het voordeel van een handelaar... die heeft er meerdere staan, dus kan je makkelijk meerdere paarden/pony's bekijken.
wat zoek je voor iets dan? misschein weet ik nog wel wat

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 17:41

Supertje"]
[quote="ardonnypony schreef:
neehj dat mot je nooit doen. Want handelaren zijn niet betrouwbaar!!!!


Hier ben ik het dus niet mee eens, dit is wel erg zwart-wit....
Je hebt slechte en goede handelaren, en alles wat er tussen in zit. Ik zou gewoon eens gaan kijken of er wat voor je tussen staat, hoeft natuurlijk niet gelijk om er één te kopen, je kunt ook eerst eens rondneuzen. Als het een eerlijke handelaar is zal hij daar heus wel begrip voor hebben.

Vraag idd eerst een proeftijd, het nadeel bij een handelaar is vaak alleen dat je de pony wel terug kunt brengen, maar dan wel weer een andere moet nemen. Dus een proftijd met 'ged-terug-garantie' zou helemaal geweldig zijn.

En heel veel succes met het vinden van een nieuwe pony Simone!
[/quote]

Toen ik Goldie had gekocht was ook de afspraak dat we haar terug konden brengen.Toen we er achter kwamen dat ze een stalondeugd had konden we haar gelijk terug brengen en kregen we ons geld terug! geweldig! dat waren dus ook handelaren.Superaardige mensen en super eerlijk!
Ik ben opzoek naar een E-pony tussen de 8 en 12 jaar
Niet lager dan de 1.50
Lief,rustig en betrouwbaar.
Ik heb ook een topic gestart op Eenmaal andermaal.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 18:59

Ik ga nu donderdag bij een paard kijken bij die handelstal!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:01

nix mis met handelsstallen hoor! 9 vd 10 paarden die ze hebben staan komen gewoon van particulieren, die hun paard zelf niet snel genoeg verkocht kregen en bv hun stal nodig hadden voor hun nieuwe paard

je kan altijd gaan kijken!en verschillende uitproberen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:56

Hebben ze bij Kraay meerdere ponies staan die aan je eisen voldoen?
Heb je trouwens nog contact opgenomen met Linda of ze nog een geschikte pony heeft staan? anders moet je dat woensdag ook eens vragen.
Iig succes donderdag en zaterdag, hoop dat je een leuke pony vindt. Ik ben trouwens ook heel benieuwd wat je koopt Lachen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:14

Bij een handelaar heb je het voordeel dat je vaak meerdere dieren kunt bekijken. Een handelaar is imo niet eerlijker of oneerlijker dan een particulier. Bij een handelaar kun je vaak betere afspraken maken als de pony om wat voor reden dan ook niet bevalt..
Succes met zoeken!

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:23

Het is wel makkelijk om te zeggen van : "O je moet nooit een pony bij een handerlaar kopen" Nou toevallig komt mij zus der paard bij een handelaar weg!En er is niets mis mee...Knipoog En waar die weg komt heb ik ook een jaar gereden! En kennisen hebben 2 paarden van hem gekocht, en 3 vriendinnen van me ook en het is als volgt gedaan( en ik heb ze nog nooit horen klagen!): Eerst kreeg je 6 weken proeftijd, en dan pas betalen! en zo moet je dat ook regelen bij de handelaar waar jij gaat kijken en je ziet een leuke pony...Je moet gewoon hele goede afspraken maken...Knipoog en er is niks mis met handelaren, ze hebben vaak ook nog goede pony's en ruime keus.. Maar veel succes! en laat horen of je nog wat leuks ben tegen gekomen! Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:26

Bovendien, als je een pony bij een particulier koopt weet je ook niet zeker wat je koopt. Als er echt een verborgen gebrek is, heb je bij een handelaar nog het voordeel dat ze een goede naam willen houden.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 21:05

bedankt voor de reactie's ik kan bij die handelaar um ook op proef nemen! dat is helemaal beter! dat ga ik dan ook zekerz doen als het wat is.
Dus donderdagavond wordt het spannend voor mij.Ik weet nog niet veel van dit paard alleen dat hij 10 is en dat hij erg braaf is.,Dat zei hij eigenlijk meteen toen ik belde.
Ik weet niet eens of het een merrie,ruin of hengst is maar dat laatste denk ik igg niet.
Maargoed ik heb er er zin in!
Donderdag horen jullie dus meer!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:13

Mander heb ik ook bij een handelaar gekocht. Helaas dus wel een van de vele die NIET betrouwbaar zijn en zich niet aan hun afspraken houden.
Maar daarbij ben ik zelf ook de boot ingegaan. Ik had alles zwart op wit moeten laten zetten en de pony keuren voordat er ook maar 1 duppie betaald was. Inmiddels heb ik Mander 4 maanden en ben ik superblij met hem Lovers

Dus als je eerst laat keuren en alle afspraken zwart op wit zet, kan je best bij een handelsstal gaan kijken.

Ik ken ook een handelsstal die zich WEL aan de mondelinge afspraken houdt. Dus zoals Lissy al zegt, er zijn genoeg handelaren wel te vertrouwen en net zo veel niet. Je loopt hetzelfde risico met het kopen bij een particulier!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:26

Citaat:
neehj dat mot je nooit doen. Want handelaren zijn niet betrouwbaar!!!!


Vind ik ook beetje domme uitspraak. Onbetrouwbare handelaren houden het niet lang vol, en die verhalen gaan zo rond, want het is een klein wereldje. Handelaar zal ook altijd als er iets vervelends voorvalt proberen het op te lossen, want anders gaat zijn goede naam er ook aan, wij doen dat ook. Kijk anders eens of de handelaar is aangesloten bij het VSN, heb je alvast wat meer zekerheid!!