vleesprijs van paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

vleesprijs van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 19:55

Wie weet hoeveel het paardenvlees per kilo op dit moment waard is? Ik moet het namelijk weten om te kijken hoeveel een handelaar nog voor Appie geeft. Ze is al oud en ik denk niet dat ik haar nog gewoon particulier verkocht kan krijgen, daarom verkopen we haar aan een handelaar maar die geven voor zulke oude paarden meestal wat het paard waard is in slachtprijs, ik vind het al erg om dit te moeten vragen want ik zou appie nooit aan de slacht willen verkopen!!! Maar toch moet ik het weten.
groetjes


snoopies
Berichten: 22
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:01

Je kan je paard anders ook laten cremeren!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:23

Maar dat kost geld en als je hem verkoopt krijg je geld.... Nogal logisch lijkt me!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:29

Eerst ff off-topic: Ik kan er best nog in komen dat je oude paard om een of andere reden weg moet. Maar als je je oude paard naar de handelaar verkoopt, waar hij waarschijnlijk een tijdje doorverhandeld wordt om vervolgens alsnog bij het slachthuis te eindigen, heb dan ook het lef om hem zelf naar de slacht te brengen. Scheelt het paard een lange lijdensweg.

On-topic: Twee jaar geleden zou een oude hengst bij ons op stal ook naar het slachthuis moeten, de prijs was toen 1 à 2 gulden de kilo (afhankelijk van de kwaliteit) en dan moesten we de helft van het gewicht van het paard nemen. In België lag/ligt de slachtprijs hoger toen ong. 1000,- voor een flink paard. Het bewuste paard staat nu overigens ter dekking in België, helemaal opgeknapt, saved by the bell!!!
Als Appie nog gezond is, zoek dan een goed tehuis als gezelsschapspaard voor hem.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:58

De belgische prijs lag in oktober om en bij de 1 euro per kilo.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:15

Je kan toch nog wel proberen een baasje te vinden? En anders breng je hem naar een rusthuis! heeft ie toch nog een goeie oude dag

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:21

Kun je geen goed tehuis voor je paardje vinden? Het bedrag dat de slager voor hem zal geven zal ook geen goudmijn zijn...

* To Belg, or not to Belg *

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:20

Tiffy schreef:
..Eerst ff off-topic: Ik kan er best nog in komen dat je oude paard om een of andere reden weg moet. Maar als je je oude paard naar de handelaar verkoopt, waar hij waarschijnlijk een tijdje doorverhandeld wordt om vervolgens alsnog bij het slachthuis te eindigen, heb dan ook het lef om hem zelf naar de slacht te brengen. Scheelt het paard een lange lijdensweg...


Ik ben het helemaal met Tiffy eens!!
Waarom moet Appie eigenlijk weg en hoe oud is ze?? Kan je d´r evtl. nog op kleine buiten-ritjes mee nemen??
Ik zou iig proberen of je d´r nog als bijstelpaard kan vermiddelen! Een oud paard naar een handelaar = binnen afzienbare tijd naar de slacht Boos! (en in het ergste geval op slacht-transport naar Italie Frusty Huilen )!!!
Jammer dat je zo ver weg woont....

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 09:54

Ik zeg niet dat je niet moet kijken om een thuis te vinden voor je paardje, maar waarom is er zo vaak naast de kwestie geantwoord? De vraag is gewoon wat de vleesprijzen nu zijn. Het is heel goed mogelijk dat die mensen het paardje verkopen als gezelschapspaardje nog voor een tijd ... tegen de vleesprijs! Ik weet dat dit een gevoelige kwestie is, soms heeft een eigenaar er gewoon een goede reden voor. Er is niet gezegd hoe de gezondheid van dit paardje is, of ze pijn heeft of niet .... dat zijn zaken die behoorlijk kunnen meespelen! De handel is ook steeds als slecht voorgesteld, maar je hebt er ook wel goede in, en slechte ... Volgens mij kiezen er maar weinig mensen opzettelijk voor een slechte. Het kan aan mij liggen, dat ik alleen het goede zie, maar ... ik denk dat de meeste paardebaasjes het goed voorhebben! Ik ben ook afgekraakt geweest, ik heb mijn pony ONDER DE SLACHTPRIJS VERKOCHT, ze heeft een schitterende thuis gevonden, ... ze is gelukkig nu, mét haar gebreken en 'r rare rodeo-manier'tjes!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:17

hoe oud is ze dan heb je misschien een foto?? misschien weet ik wel iemand voor haar. Ik zou mezelf nooit kunnen vergeven als ik m'n paard naar de slacht zou brengen .
en als je toch veel geld terug wilt hebben voor haar dan moet je haar naar frankrijk brengen (slacht) daar geven ze superveel geld voor paardenvlees!!(paardendieven doen dit dus!!VRESELIJK)
maar je moet wel papieren hebben van je paard (bewijs van eigendom voor de grens)
Groetjes Naiomi

BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:29

naiomi schreef:
hoe oud is ze dan heb je misschien een foto??


Ze is 22 jaar, staat in haar profiel Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:40

Ik bracht de pony ook liever persoonljik naar de slacht dan dat ik het iemand anders liet doen die hem misschien verkocht op een belgische paardenmarkt of op transport stuurde naar Polen of Italie. Zo van "daaaaaag en stik d'r maar in!".

De prijs per kg is niet vast, die verschilt van tijd tot tijd. Ik heb destijds een 2 jarige wobbler naar de slacht moeten brengen, was een klein rijpaardje, wel goed doorvoed, ontving daarom f 600,-. De toenmalige stalhouder bracht een jaarling ook naar de slacht (uit dezelfde moeder) maar die was niet goed doorvoed en die ontving dus maar f 200,-.

De hond is de betere mens

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:46

Beetje tegenstrijdig vind ik hoor: je wilt hem niet naar de slacht brengen maar wil wel de slachtprijs weten?????????????
Vragen staan vrij...maar ...WAAROM NOU.... kun je haar niet weg geven...
of gaat het puur om dat kleine beetje geld wat je er voor beurt. Verward
En is ze ziek?? Nee, dan vind ik dat ze wel op een hele nare manier wordt afgedankt... Huilen
sorry hoor ik ken de achtergrond niet maar toch...
sherif mag blij wezen dat hij gelukkig nooit zo aan zijn einde hoeft te komen....

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:04

xxappiexx schreef:
Wie weet hoeveel het paardenvlees per kilo op dit moment waard is? Ik moet het namelijk weten om te kijken hoeveel een handelaar nog voor Appie geeft. Ze is al oud en ik denk niet dat ik haar nog gewoon particulier verkocht kan krijgen, daarom verkopen we haar aan een handelaar maar die geven voor zulke oude paarden meestal wat het paard waard is in slachtprijs, ik vind het al erg om dit te moeten vragen want ik zou appie nooit aan de slacht willen verkopen!!! Maar toch moet ik het weten.
groetjes


Eh ik wil hier toch ook even iets op zeggen.
Je schrijft dat je appie nooit aan de slacht zal verkopen maar een 22 jarige aan een handelaar verkopen is gelijk aan de slacht! Denk even goed na en als hij dan toch weg moet zorg dan voor een andere oplossing! ik kan nergens ontdekken dat hij iets mankeerd dus waarom zou je dat doen!
Er zijn genoeg mensen die zo'n paardje erbij willen als gezelschapspaard maar ja, dan moet je er natuurlijk geen wereldprijs voor gaan vragen, dan is de vleesprijs idd. voldoende. Zet een advertentie op Marktplaats, Divoza en weet ik veel waar nog meer, gegarandeert dat appie binnen korte tijd een lief nieuw baasje heeft en jij misschien wel de slachtprijs als er dan toch perse geld voor gevangen moet worden.

Weer ontopic, een aantal jaar geleden heb ik mijn (zieke) paardje naar de slacht gebracht, hij woog zo'n 550 kilo en daar heb ik toen ongeveer 200 gulden voor gekregen.
Voor ik half Bokt over mij heen krijg, ja, naar de slacht gebracht omdat hij niet meer kon en wilde lopen, echt het eindpunt dus. En ik heb hem niet in laten slapen om hele goede maar persoonlijke redenen.....

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 22:19

Estor is ruim een jaar geleden ook naar de slacht gegaan. Persoonlijk vind ik dat niet erg, hij heeft een goed leven gehad, maar kon niet meer. En inslapen en weg laten halen van het erf, dat vind ik voor mijzelf geen fijne keus en ook niet voor eventuele manegekinderen die dat toevallig zien alsie wordt opgehaald door de rendac.
Ik weet dat we nog 750 gulden gekregen hebben voor hem. Niet dat het daar om te doen was, maar de knoop doorhakken is in zo'n geval toch al moeilijk genoeg en waarom zou hij na zijn dood niet nog tot nut mogen zijn? Hij zal daar echt niets van gemerkt hebben.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-03 23:04

Het gaat mij dus niet uitsluitend om het geld! Ik wou gewoon weten hoeveel de vleesprijs is omdat veel mensen er niet veel meer voor zullen geven! En het is nog niet zeker dat we haar naar een handelaar doen, als we haar gratis bij iemand anders kwijt kunnen heb ik dat veel liever! Ik had het een beetje fout uitgelegd in het eerste berichtje.
Toen ik net ging kijken en ik zag dat er bij reacties "14" stond dacht ik al "heb ik het zeker verkeerd gezegd!" Maar goed, dat kun je geloven of niet, dat is aan jezelf.
Haar als gezelschapspaardje houden zal niet of heel moeilijk gaan, ze kan namelijk niet goed met andere paarden overweg, ze staat nu wel met een andere pony in de wei maar als die te dicht bij komt krijgt ze dat ook duidelijk te weten!
Ik wil ook wel foto's hier neerzetten maar ik weet niet hoe dat moet!
Misschien dat ik ze naar iemand op kan sturen en dat hij/zij ze er op kan zetten? (het zijn dan wel kopietjes), ik weet namelijk ook niet hoe ik ze moet mailen (tja, ben ik nou gewoon dom?)
Dat van T@nj@ is wel een idee, ik zal een advertentie zetten!
En geloof me, de slacht is wel het allerlaatste waar ik haar heen wil doen!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:15

Daar ben ik blij om!
Zet snel wat advertenties want ik weet zeker dat er echt wel mensen zijn die haar een goed thuis kunnen bieden hoor.
Ik heb zelf een soort van opvang voor pony's en als ik ruimte had kon je haar bij mij brengen maar helaas ik zit vol dus ik kan je er niet mee helpen.
Nogmaals, zet advertenties op iedere site die je maar kan vinden dan komt het zeker goed.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 10:36

sonjabelgium schreef:
Ik zeg niet dat je niet moet kijken om een thuis te vinden voor je paardje, maar waarom is er zo vaak naast de kwestie geantwoord? De vraag is gewoon wat de vleesprijzen nu zijn. Het is heel goed mogelijk dat die mensen het paardje verkopen als gezelschapspaardje nog voor een tijd ... tegen de vleesprijs! Ik weet dat dit een gevoelige kwestie is, soms heeft een eigenaar er gewoon een goede reden voor. Er is niet gezegd hoe de gezondheid van dit paardje is, of ze pijn heeft of niet .... dat zijn zaken die behoorlijk kunnen meespelen! De handel is ook steeds als slecht voorgesteld, maar je hebt er ook wel goede in, en slechte ... Volgens mij kiezen er maar weinig mensen opzettelijk voor een slechte. Het kan aan mij liggen, dat ik alleen het goede zie, maar ... ik denk dat de meeste paardebaasjes het goed voorhebben! Ik ben ook afgekraakt geweest, ik heb mijn pony ONDER DE SLACHTPRIJS VERKOCHT, ze heeft een schitterende thuis gevonden, ... ze is gelukkig nu, mét haar gebreken en 'r rare rodeo-manier'tjes!


Bedankt dat je ff geholpen hebt! Bij mij gaat het dus ongeveer hetzelfde, ze is gewoon gezond maar is moeilijk te rijden, als je bokken niet goed kunt uitzitten kun je haar beter niet kopen! Ze bokt namelijk heel vaak, soms uit plezier en soms als ze chagrijnig is.
en gezien ze nog heel graag buitenritten wil maken hoeft ze nog helemaal niet naar de slacht.
Maaruh....Bedankt! Jij begreep me teninste meteen!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 20:50

QUOTE:
Zet een advertentie op Marktplaats, Divoza en weet ik veel waar nog meer, gegarandeert dat appie binnen korte tijd een lief nieuw baasje heeft en jij misschien wel de slachtprijs als er dan toch perse geld voor gevangen moet worden.


Mag ik? Ik moet zelf bijleggen voor een ander paard, dan heb ik aan die 150 euro per maand van de krantjes ook niet veel! Ik zal het toch ergens vandaan moeten toveren? En wat dan nog? als ze toch nog gewoon gereden kan worden en nog gewoon gezond is mag ik er toch wel iets voor vragen? Al is het de slachtprijs maar, mensen die er iets voor paarden over hebben geven er ook wel en beetje voor en dat hoeft echt niet veel te zijn, je kunt haar wel gratis weggeven maar dan kun je haar net zo goed de straat op schoppen! Wie weet aan wat voor mensen je haar weggeeft!

Groetjes!

p.s. ze word nog niet verkocht, voor degene die haar willen kopen, dit was om te kijken of er ook wel een beetje vraag naar was, ik dacht namelijk dat niemand zo'n knolleke wou hebben maar dat valt dus reuze mee!
Als ze ook echt verkocht word (en dat zal niet zo lang meer duren) laat ik dat natuurlijk ook op deze site weten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Veldbloem en 89 bezoekers