Wie heeft er een RADARDETECTOR??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Wie heeft er een RADARDETECTOR??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 17:57

Hallo,

De bekeuringen lopen me echt de neusgaten uit!!
Ik word er kots misselijk van. Misselijk

Ik heb nu al 2 bekeuringen van 28 euro per stuk.
En na meet correctie reed ik 52 kilometer per uur.

Ik weet dat het m'n eigen schuld is,maar ik word er nu helemaal gek van.

In ieder straat op iedere hoek staat er op het moment wel een auto te flitsen.

Nu zit ik te denken om een RADARDETECTOR aan te schaffen.

Wie heeft zo'n ding en hoe werkt het precies en welk merk is aan te raden en welke is af te raden.

Alvast Bedankt,

Corina


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:00

Nee, ik heb geen radardetector, ik heb wel een snelheidsmeter en daar kijk ik ook wel eens op.
Radardetectoren zijn niet toegestaan trouwens, net als te hard rijden dat mag ook niet.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 18:05

Kijk eens voor de grap in auto's tegenwoordig heeft bijna iedereen zo'n ding in de auto.

Sommigen zijn niet toegestaan maar anderen wel weer.

Ik ben iemand die heel erg netjes rijd.

Ik heb gewoon pech dat ik een hele slechte snelheidsmeter heb.
Je kunt gewoon niet goed zien hoe hard je rijd .

En wees eens eerlijk als jij van de snelweg komt en je komt er dan vanaf en je moet meteen 50 km ...............hoe vaak heb je het dan niet echt in de gaten dat je te hard rijd.

54 km per uur heb je echt niet snel in de gaten hoor als je 50 mag.
Bij mij op de km teller zie je bijna het verschil niet eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:15

corina schreef:
Kijk eens voor de grap in auto's tegenwoordig heeft bijna iedereen zo'n ding in de auto.

Nou, dat was mij nog niet opgevallen.

Citaat:
Ik ben iemand die heel erg netjes rijd.

Alleen een beetje te hard.

Citaat:
Ik heb gewoon pech dat ik een hele slechte snelheidsmeter heb.
Je kunt gewoon niet goed zien hoe hard je rijd .

Wat gek is dat, meestal is het nog wel goed te zien en bij veel meters is het streepje bij 50 rood of op een andere manier opvallend gemaakt.

Citaat:
54 km per uur heb je echt niet snel in de gaten hoor als je 50 mag.
Bij mij op de km teller zie je bijna het verschil niet eens.

Nee, maar op de snelheid die de radar meet wordt nog een correctie toegepast van 7 km/u. Als je dus 54 reed volgens de KLPD, dan zag dat er op jouw meter uit als 61 in het gunstigste geval. Maar aangezien de meeste snelheidsmeters nog een hogere snelheid aangeven dan daadwerkelijk gereden wordt, stond jou meter waarschijnlijk nog iets hoger.
http://www.snelheidsinfo.nl/index2.html

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 18:23

Lovely volgens mij begrijp je me totaal niet!!!

Met tegenwoordig heeft iedereen zo'n ding bedoel ik toch echt een RADARDETECTOR hoor!!!!!!!!! En geen Km teller!!!!!!

En ik heb een KM teller ZONDER een ROODSTREEPJE!!!

En ik reed geen 61 kilometer per uur toen ik geflitst ben maar 54 kilometer per uur!!!!

En nee ik ben niet HEILIG..........en ja iedereen heeft zo'n zijn dingen in het verkeer!!!
Ik rij heel erg netjes.....in die 6 jaar dat ik rijbewijs heb heb ik nog NOOIT een bekeuring gehad voor te hard rijden.
En nu stroomt het binnen (en niet alleen bij mij hoor!!)

Ze zijn veel strenger geworden op het controleren en er word op veel meer plaatsen gecontroleerd!!

Ik vind gewoon PERSOONLIJK dat ik netjes rijd in mijn auto.

Nogmaals ik werk bij Mc donalds bij de drive-inn en bijna iedereen heeft zo'n radardetector in zijn auto dus waarom ik niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:36

Fastfood combineert kennelijk goed met fastdriving? Sorry, maar ik denk dat je dat niet echt als argument kunt gebruiken. Bij mij in de buurt heeft niemand zo'n ding, terwijl er toch zat auto's staan waarbij je er eentje nodig mocht hebben.
Maar om kort te gaan gaf jouw snelheidsmeter (en die zit in ELKE auto) minimaal 61 km/u aan toen je voor 54 km/u werd geflitst. Je snelheidsmeter gaf dus ruim 10 km meer op dan de toegestane snelheid en dat verschil moet je op je meter toch kunnen zien.

PS, ik heb in 12 jaar tijd nog nooit een bekeuring gehad voor te hard rijden.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 18:39

Ik ben geflitst voor 52 km per uur!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:40

Het argument dat jij aangeeft dat iedereen zo'n ding heeft is dus niet waar.
Ik ken (bijna) geen mensen die een radardetector in de auto heben.
Als je netjes rijdt, rijd je niet te hard. Klaar.

En waarom zou jij ook zo'n ding moeten hebben als 'iedereen' hem heeft?
Soort van meeloperij, terwijl het ook nog eens verboden is.

Het leven is een gebakje!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:41

corina schreef:
Ik ben geflitst voor 52 km per uur!!


Hiervan is al een aantal kilometers afgehaald om het te corrigeren, ik weet niet precies hoeveel. Maar lovely hierboven gaf het ook al aan.
Je reed dan minstens 60 km/h

Het leven is een gebakje!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 18:43

Nee het is niet voor meeloperij!!

Het is als een waarschuwing voor flitspalen enz.

Nogmaals ik zeg dat ik ook mijn fouten heb in het verkeer.

Maar daarom mag ikzelf wel weten of zo'n ding echt helpt of niet en ik mag ook zelf weten of ik zo'n ding ga aanschaffen.

Dus graag wil ik ALLEEN reactie's van mensen die WEL een radardetector hebben en graag hun mening!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:45

52 + 7 (flitsmarge) + 3 (meetcorrectie) = 62 km per uur en dan geeft je meter nog een afwijking naar boven van 6% en dat is 3,5 km en dus gaf jouw meter ongeveer 65 km/uur aan, oftewel je wijzer stond op 65, dat is toch een heel verschil met 50.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:47

Natuurlijk mag je zelf weten of je zo'n ding aanschaft of niet.
Dat zeg ik ook helemaal niet, maar je zegt dat je netjes rijdt,
nou niet dus, anders had je zo'n ding niet nodig, VIND ik.

En iemand mag best bekeurd worden voor fouten in het verkeer,
rijd je te hard --> hoppa boete.

Het leven is een gebakje!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 18:48

Het gaat mij er niet om hoeveel km per uur het hierom gaat het gaat hier om een RADARDETECTOR!!

Nogmaals ik ben vorige week nog geflitst toen mijn KM teller 55 aangaf hoe zit dat dan???
Ik heb gezien in m'n spiegel dat ik geflitst werd en ik heb meteen gekeken hoe hard ik reed en dat was precies 55 km...........maar nogmaals het gaat hier niet om de KM!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:49

Dat was misschien in een gebied waar je maar 30 mocht.

De beste manier om boetes te ontlopen is door je aan de regels te houden.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 18:53

Okee Lovely en Sizzy ik ben het geheel met jullie eens dat ieder mens zich aan de regels moet houden.

Blijkbaar hebben jullie geen RADARDETECTOR dus graag zou ik alleen reactie's willen van mensen die er WEL 1 hebben.

De titel van deze topic is: WIE HEEFT ER EEN RADARDETECTOR en geen met hoeveel Km per uur overschrijding heb ik een boete.

Laatste opmerking voor Lovely...............je mocht er geen 30 Km maar echt 50 KM !!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:21

Lovely is een voorbeeldig weggebruiker Corina, die maakt nooit fouten, is niet helemaal realistisch, dus trek je er maar niet teveel van aan.

Kijk eens op deze link, www.flitsservice.nl en dan bij 'techniek', kun je het e.e.a. vinden.

Nulla tenaci invia est via

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 19:22

Bedankt Margreet!!


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:25

Margreet, dat van Lovely een voorbeeldig weggebruiker is, is een beetje flauw.

Als je dan toch te hard rijdt, al is het maar een paar kilometer, dan moet je er ook de consequensies (oei dit zit er fout uit Haha!) er van inzien.

Maar corina, als jij een radardetector wil, moet je dat helemaal zelf weten Lachen

Het leven is een gebakje!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:29

Ik word flauw van dat betuttelende en veroordelende vingertje, daar hebben we de overheid al voor en dat is meer dan genoeg.

Ze vraagt om informatie over radardectectors, niet om een veroordeling, dat heeft de politie al gedaan *LOL*

http://www.tuftufclub.com/ is ook de moeite trouwens.

Nulla tenaci invia est via

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:32

kijk maar effe op www.radardetector.nl, de vector europe is een absolute aanrader is de enige in europa verkrijgbare detector die alle kanalen tegelijk in de gate houd namelijk 13, 24, 34GhZ

oh ja als je een auto heb die boven de 290 km/u kan kan je ook niet geflitst worden de flitser "ziet" je gewoonweg niet Haha!

drive safe Knipoog

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:07

Ik wil er ook 1 want die van mij haalt de 290 niet.... Gaaaap

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:16

Lekker belangrijk hoe snel je rijdt in dit topic....Corina wil een detector! Gelijk heeft ze. Tegenwoordig wordt er vaak nog maar geflitst voor de kassa! Een bekende weg in Eindhoven: Eisenhowerlaan. Mocht je eerst 70 km p/u....gescheiden rijbanen en 2 rijstroken. Er werd geflitst vanaf de middenberm. Da's nog niet erg. Vanwege klagen van bewoners (met huis van gemiddeld 550.000 euro, DUS wordt er geluisterd!) die er langs wonen met een natuurlijke fluisterwal, mag je er nu nog 50 km p/u rijden!
Staan ze dus weer....en nu met meer KASSA!
Je km teller geeft altijd wat meer aan en er vind een correctie plaats, maar ik vind het vaak wel overdreven bekeuringen!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:19

Is een radardetector legaal

Recht op vrije ontvangst van informatie

Je vraagt je nu natuurlijk af, of een radardetector wel is toegestaan. Want het klink wel heel erg mooi, zo'n apparaat dat je tijdig voor de radarcontroles waarschuwt. En als iedereen zo'n ding in z'n auto heeft zal de politie niets meer verdienen met radarcontroles!

Maar toch is een radardetector in Nederland volledig legaal! Je mag 'm zowel bezitten als gebruiken. Wat is nu precies het verschil tussen bezit en gebruik? Met bezit wordt bedoelt dat je er wel een mag kopen om deze vervolgens te bewaren of zoiets. Je mag 'm in ieder geval niet gebruiken. En met gebruik wordt het daadwerkelijke gebruik (bijv. in de auto) bedoeld, dus om de radarcontroles mee te detecteren.
Wist je dat...
voor het verbieden van de radardetector de grondwet gewijzigd moet worden. Want een Europees verdrag staat altijd boven een nationale.


Maar waarom wordt een radardetector dan niet verboden?
Dat lijkt een makkelijke kwestie, maar dat valt toch tegen! In het Verdrag van Rome (Europees mensenrechtenverdrag) staat namelijk dat iedereen in Europa recht heeft op vrije ontvangst van informatie. Zoals je in de voorgaande hoofdstukken hebt kunnen lezen ontvangt een radardetector eigenlijk ook alleen maar informatie (de radarstralen). Om je er iets bij voor te kunnen stellen zou je een radardetector met een rookmelder of een radio kunnen vergelijken. Deze ontvangen ook alleen maar signalen en zetten deze om in geluid.

Er zit wel een maar aan het verdrag vast. Het recht op vrije ontvangst vervalt namelijk wanneer er sprake is van "belemmering van de opsporingsmethoden". Alhoewel dit ook dubieus en ingewikkeld is, omdat een radardetector eigenlijk alleen maar waarschuwt voor een radarcontrole, waardoor de hardrijdende automobilist op tijd kan afremmen om zich netjes aan de maximumsnelheid te houden wanneer hij langs de controle rijdt. De opsporingsmethode wordt dus niet belemmerd. De snelheid kan namelijk gewoon gemeten worden. (De grap is dat de politie bij de meting een snelheid onder of gelijk aan de maximumsnelheid constateert. Daardoor kan de politie de automobilist dus niet op grond van te hard rijden op de bon slingeren.)
Ten tweede zal, wanneer er op de een of andere manier wel belemmering van de opsporingsmethoden kan worden aangetoond, dit - op grond van de belemmering van de opsporingsmethoden - moeilijk tot een daadwerkelijk wettelijk verbod kan komen. Het parlement zal dit namelijk niet zo makkelijk als wet kunnen aannemen omdat de grondwet hiervoor gewijzigd moet worden. In de grondwet staat te weten dat de Europese wet boven de Nationale wet staat (artikel 94).

Vanwege bovenstaande redenen is de radardetector in Nederland momenteel wel toegestaan. Maar mogelijk zou dit (handige) apparaatje in de toekomst wel verboden kunnen worden. Immers, de overheid doet er alles aan om dit apparaat te verbieden - ondanks dat dit veel inspanning vergt en tot op heden nog niet tot een verbod heeft geleid -, want geen bekeuringen kunnen uitschrijven betekent inkomstenderving voor de overheid. En dat wil de overheid niet. In 1997 kondigde de toenmalige minister van Verkeer en Waterstaat Jorritsma bijvoorbeeld al aan om ook in Nederland de radardetector te verbieden. Maar daar is nog steeds niets van terecht gekomen. In de laatste maanden van 2001 deden er weer enige geruchten de ronde (dat de radardetector begin 2002 verboden zou worden), maar ook hiervan is tot op heden nog niets terecht gekomen. Deze datum is namelijk inmiddels al lang gepasseerd.
Dus tot op heden is een radardetector in Nederland nog volledig legaal. Zowel qua bezit als gebruik. Maar mogelijk dat het in de toekomst wel verboden gaat worden. Of dit al in de nabije toekomst of pas in de verre toekomst zal gebeuren hangt onder andere af van hoe de politiek hierover denkt, of zij hieraan prioriteit geeft, of het juridisch haalbaar én ook "verkocht" kan worden en uiteindelijk ook welke lobby er sterker is. Maar voor het (eventueel) zover is kan je je radardetector gewoon gebruiken in Nederland.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 20:56

Jippie!!!
Dan schaf ik me er 1 aan.

Zolang het nog mag mag het en daar moet ik dan ook maar gebruik van maken.

Ik zit nu op verschillende site's te kijken over verschillende merken.

Het zal vast niet de beste zijn maar wel een goedkopere soort en die zal ook wel zijn werk doen.

Het gaat om een QUINTEZZ !!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:15

Ik heb in 2 jaar 2 bekeuringen binnen, totaal ongeveer 75 a 80 euro.
Je moet wel heel veel bekeuringen krijgen wil dat ding van 770 euro uit kunnen

Goedgekeurd onderschrift :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, Amazonbot, Besje, Facebook, GoogleAdsense, Ilse_C, Laj1, Marcella, PollyPancake, Selina, Suusw, Syzygy, Toffeltje, Typhoon en 210 bezoekers