Body protector??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Body protector??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 15:09

Volgend jaar is mijn jonge hengst onder het zadel en op dit moment rij ik veel buiten in de bossen met mijn merrie......helemaal alleen. De laatste 20 jaar is er niets gebeurd waarbij ik schade heb opgelopen maar toch, ik heb twee kleine kotertjes en ben geen superjong flexibele tiener meer.....ik overweeg om een body protector aan te schaffen. Tuuuuuuurlijk zijn quarters en Paints 'cool' enzo, maar het zijn en blijven paarden --> vluchtdieren dus. En ze kunnen van vrolijkheid ook best heeeeeel hoog bokken, *LOL* .
Zijn er meer westernruiters die een body- protector dragen tijdens training of ontspannen buitenritjes?? ZOja, welke is goed te dragen en welke moet ik zeker niet nemen..tips???

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:42

yep, niet tijdens training in de bak maar wel tijdens bosritten. Net zo dom als met m'n cap trouwens. Wel in het bos en niet in de bak.
Mijn paard is ook een heel relaxt beest maar ook relaxte paarden blijven vluchtdieren. Dat heb ik vorig jaar mogen merken toen er een #$@# hond uit de bosjes kwam waar mijn paard van schrok waarna ik eraf lag en een ruggewervel brak (was toevallig een dag dat ik mijn westernzadel er niet op had liggen. doe je 1 keer per jaar iets stoms en wordt je nog gestrafd ook Boos! ). Ik heb een standaard model bodyprotector zonder schouderstukken. Het is even wennen maar ik merk er nu niets meer van. Zit in de winter ook lekker warm. De zomer is wat minder. En je ziet er niets van onder je jas Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

DubbelFun

Berichten: 88503
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:51

Doe eens een 'zoektocht' op bodyprotector. Het leverde nij al aardig wat item op Bokt op.
Verder zal ik hem linken naar VMR, dan krijg je waarschijnlijk wat meer reacties van mensen die er wel een hebben.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 16:57

Sugarmiss schreef:
Doe eens een 'zoektocht' op bodyprotector. Het leverde nij al aardig wat item op Bokt op.
Verder zal ik hem linken naar VMR, dan krijg je waarschijnlijk wat meer reacties van mensen die er wel een hebben.


En het ging me er nou net om of er WESTERN- ruiters hier een body- protector droegen en tips van hen, omdat ik me kan voorstellen dat sommige protectors bijv. niet goed passen bij een westernzadel (die knop, he) e.d..

Huilen Huilen , kun je 'm terug zetten???

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88503
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:57

Your wish..... Lachen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:57

ben ik de enige?
Met rijden heb je er geen last van. Zorg er in ieder geval voor dat hij niet te los om je buik zit want dan blijf je hangen aan de zadelknop met afstijgen. Geeft wel een hilarische situatie maar je hangt er banketstaaf bij als je paard niet braaf stil blijft staan Haha! . Verder niets voor dames die voor strakke blousjes gaan want zo'n ding geeft je een mannefiguur }> . En erg handig voor rugknabbelacties van je paard. De mijne wil nl nog wel eens aan m'n rug gaan staan knabbelen als ik z'n schoft sta te kroelen. Voel je niets van met zo'n ding. Hoe het zit met valpartijen weet ik niet en hoop ik eerlijk gezegd ook nooit te weten te komen Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:06

Heb eerlijk gezegd nooit zo over een body protector nagedacht, maar was al wel van plan om een cap te gaan kopen tegen de tijd dat ik op Dot ga stappen... Nooit gedragen vroeger (alleen met wedstrijdjes, omdat het dan moest), want ik heb echt een gloeiende hekel aan het ding, maar ook ik ben niet meer zo heldhaftig en soepel als vroeger... En de lichtgewicht modellen van tegenwoordig zullen vast zo gek nog niet zitten... Een body protector lijkt me toch wel erg 'harnasserig'... heb je met trainen dan nog wel bewegingsvrijheid?

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 21:08

Kijk.........dat dacht ik al, zadelknop- taferelen, haahahaa.
Wat voor een merk heb je??
En ach, zo'n mannenfiguur heb ik al, dus 20 cm taille- omvang erbij is ook geen probleem }> ......ben trouwens toch al getrouwd, hihii *LOL* .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:11

Jééémig! Al wéér tegelijk on-line! Zeker ook de kids net in bed Knipoog

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:14

leuk he zo'n ruitertje aan de zadelknop en een paard dat zo suf om staat te kijken van "what is she doing hanging around?" Haha! .
het merk zou ik me god niet weten. Het is er eentje van z'n Hipporamazaak. Een donkerblauwe die vorig jaar maart 195 guldens kostte. Ik heb hem met trainen in de bak nooit aan dus ou niet weten of hij dan in de weg zit. Zal ik de volgende keer eens proberen.

Niets zo charmant als een paard in her land.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 21:17

Francis schreef:
Jééémig! Al wéér tegelijk on-line! Zeker ook de kids net in bed Knipoog


Yepppp, én de man is naar de sportschool........midlife- crisis heeft zich aangediend, whoehahahahhaa......hij is nu aan het 'pompen' bij de fitness. Och, nog effetjes en hij heeft zo'n heerlijk wasbordje, gespierde tieten en schouders heeft ie inmiddels al. De schat.... }>

Zo'n protector.....ik neem alle ongemakken voor lief, mijn lijf heel houden vind ik nu belangrijker, de ouwe cap van vroeger is inmiddels ook al uit de kast. Mijn midlife- crisis is dus nog lang niet in zicht, ze lachen me maar uit, Extreme duivel Extreme duivel . Kaatje blijft heel, hoop ik......heler dan....mocht het eens goed mis gaan.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:19

En dan binnenkort de Miss bodyprotector verkiezing hier op het westernforum Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 21:36

Natascha schreef:
En dan binnenkort de Miss bodyprotector verkiezing hier op het westernforum Haha!


Met of zonder onderkleding....... Cool *LOL* Vingers aflikken

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88503
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:06

FlyingHigh schreef:
[Met of zonder onderkleding....... Cool *LOL* Vingers aflikken
[/quote]

Kunnen de gladleren zwarte chaps ook de kast weer uit Haha!

Ik denk dat het helemaal niet zo'n gek idee is om je lijf te beschermen. Ik zie veel rodeo-ruiters ook gebruik maken van zo'n niergordel (net als bij motorrijders) en dat zijn toch ook geen kleinzerige jongetjes Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:33

haha, het gaat weer in een kinky topic ontaarden }> .
En wat betreft de niergordel. Als ik echt superlange ritten ga maken en ik heb een slechte dag met m'n rug gaat er leuk zo'n oude vrouwen band om m'n onderrug (zo'n elastieken geval). Altijd veilig en degelijk te paard Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:42

Ik heb er ook wel eens aan gedacht maar heb toen ergens gelezen dat de meeste verwondingen/breuken aan armen of benen ontstaan. De body protector beschermt je ribbenkast.
Trouwens, als ik val, land ik altijd op mijn zwaartepunt en dat is ..... precies .... mijn achterwerk! Dus een kontbeschermer kan er ook nog wel bij!

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:35

Tis natuurlijk altijd handig om je extra te beschermen. Toen ik nog engels reed, heb ik er ook over naged8 om er een te kopen. Maar toen ik overgestapt was op Western, had ik er eigenlijk niet meer aan ged8. Toch denk ik niet dat ik er een nodig heb. Als mn peerdju schrikt, zakt hij een halve meter naar beneden. Meer niet . Meestal ben ik degene die schrikt! haha! Maaruh, misschien is het toch wel verstandig om er een te kopen. Hoe mak je paard ook is, het blijft altijd een dier natuurlijk!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

DubbelFun

Berichten: 88503
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:03

Leo_American schreef:
... Hoe mak je paard ook is, het blijft altijd een dier natuurlijk!

Zeker na 3 weken stil gestaan te hebben en dan middenin een militaire oefening belanden Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:34

haha, de mijne zakt ook altijd in als hij ergens "bang"voor is. Maar voor het geval hij niet inzakt maar eens iets anders wil proberen heb ik altijd m'n cap en bodyprotector. Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:41

Ik als moeder van ook 2 kleine kotertjes,ben een paar maanden terug ook geschrokken,toen mijn jonge paardje ineens wel kon bokken.
schade:na uit het bos gehaald te worden,paard alleen terug na de manege,ik een paar zwaar gekneusde ribben......auuuuw!
Ik heel fanatiek allerlei veiligheids atributen besteld,om de volgende keer deschade wat te beperken.
Uiteindelijk heb ik dus die zand-kleurige casco-helm,die ik ook op mijn oudere paard gebruik,in de bak en buiten.Zit erg goed.
Ik heb ook de kieffer bodyprotecter KINDERmaat xl,want je moet ze behoorlijk klein kopen,om ze goed passend te hebben,Deze zit ook best hoog.Alleen.................ik heb hem nog steeds niet gebruikt.Ik rij heus wel weer met het jonge paard,ook buiten(niet meer alleen!!!!),maar dat ding trekt me toch niet zo.Ik ben in ieder geval al zover dat ik er een heb,nu nog aandoen!!! Lachen

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:19

Eigenlijk wel heel erg... Ik rij niet met een cap o.i.d. Alleen met een pet. Hopen dat mn peerdje een beetje lief voor me is. haha. Knipoog

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:43

En Natascha? Heb je 'm al geprobeerd tijdens het trainen in de bak? Ben nieuwgierig naar je bevindingen

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:17

Nog een weekje wachten. Volgende week dinsdag heb ik pas weer les. Ga ik gelijk vragen of we weer wat barrelrace doen zodat ik ook kan kijken hoe de wegligging in de scherpe bochten is Knipoog
Onze eigen bak is nl een mooie modderpoel en ik heb om de week les bij Cl@udia in de binnenbak. Even geduld dus nog Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:30

Natascha schreef:
haha, de mijne zakt ook altijd in als hij ergens "bang"voor isD


Heeft zeker met westernrijden te maken want dat doet Fuego ook! *LOL* Benen wijd en buik op de grond Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:17

Benen wijd en buik op de grond en als de grootste "angst"overgewaaid is even snel gaan staan vreten (oh oh oh wat waren we weer bang Haha! )

Niets zo charmant als een paard in her land.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers