vraagje over einde M2 proef, ring verlaten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

vraagje over einde M2 proef, ring verlaten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 13:45

zoals de titel al zegt heb ik n vraagje over het verlaten van de ring of de bak als je afgegroet hebt.
t/m de M1 staat er leuk bij G halthouden groeten, voorwaarts in arbeidsstap en dan in vrije stap via C-H-E-A de rijbaan verlaten

maar de M2 proef daar staat dus bij G hakthouden en groeten, bij A de rijbaan verlaten

ik zie dus veel mensen vanaf de G meteen omdraaien en dwars door de bak naar A stappen, en er zijn er die naar de C rijden en dan links of rechts via de hoefslag de ring uitgaan en ook mensen die zoals ze gewend zijn via CHEA of CMBA te ring verlaten

ik stap meestal(ook precies 3x M2gestart maar toch) rechtuit anar de C en dan via de hoefslag naar de uitgang van de ring

maar wat is nou de bedoeling?dat je zsm bij A bent en de ring uit, dus vanaf de G omdraaien en dus niet eerst bij C op de hoefslag komen, of juist wel?

wil t graag weten want ga zondag weer een poging wagen met Quentin!(het weekend erna niet en dan weer 3x achter elkaar!zoveel ben ik afgelopen halfjaar geeneens gestart!)

alvast bedankt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:47

Ik draaide altijd om bij G en stapte recht naar A toe. Volgens mij krijg je er ook geen punt meer voor (net als in het Z) en dan kun je het beste zsm de ring verlaten, ook gezien de rest van het programma.

/edit wel een punt dus, maar ik zou het toch gewoon zo doen als ik hierboven zeg.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:59

dan mag je gewoon omdraaien en de ring uitgaan, maakt niet uit hoe.\
Al ga je achterstevoren.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 13:59

ik heb ff gekeken en t laatste onderdeel waar je een punt voor krijgt is het halthouden&groeten
bij het rijbaan verlaten bij A staat geen cijfertje meer voor dus krijg je er geen punt voor, alleen nog punten voor het gereden zijn, de gangen enz
mij is altijd verteld dat bij het laatste stukje wegstappen de jury nog ff kijkt hoe je er op zit enzo, en dat je dan dus het beste ze netjes mogelijk weg moet stappen, zodat je laatste paar cijfers eventueel nog positief worden beinvloed.

maar ik denk dat ik maar ff kijk wat iedereen voor mij doet, al verschilt dat helaas heel veel! als de jury er nog zit, ik moet als 15e van de 16 en dan zal ik als ik mn punten heb ff vragen hoe het precies zit, maar ja iedere jury heeft vaak ook weer een eigen mening!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:11

Je krijgt er geen punt meer voor.
Maar die paar metr om nog naar C te lopen maken ook niet veel meer uit lijkt me.
Dus doe ik dat braaf.

We hebben wel al een concoursen gehad daar was het programma zo strak ingedeeld dat je vanaf G meteen eruit moest in de hoek bij M
Dus niet eerst terug naar A

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:36

Je krijgt geen cijfer maar ik stapte dan gewoon naar C en reed dan via de hoefslag met een los teugeltje naar A. Ik vind het er wat fatsoenlijker uitzien ipv omtrekken en meteen de ring uit racen.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:55

Ik zou zeker je proef netjes afwerken totdat je de ring verlaat. Bij het mennen is het verlaten van de ring ook niet voorgeschreven. Wij doen het meestal vanaf C links of rechts en dan vanuit M of H richting E en rechtuit naar A. Alleen mogen wij dit dan wel in draf.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:02

maar vanuit het halthouden aanstappen, omdraaien en naar A rijden vind ik niet hetzelfde als omtrekken en naar A racen.

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:17

Ik ben meerdere keren meegerweest met mijn instructrice (Z2). Zij stapte voorwaarts, meestal niet helemaal tot de C en ook niet helemaal over de hoefslag, maar ook niet over de AC-lijn. Wel reed ze altijd nog naar de A toe, ook al zat de deur in de hoek bij de H ofzo. Maar welke kant je op rijdt, maakt volgens mij niet uit. Je mag ook al gewoon je teugels losgooien en je paard belonen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:20

De beoordeling loopt t/m het afgroeten bij G.
Je mag dus zelf bepalen of je links of rechtsom gaat.
Bij wijze van spreken zou je idd. je paard kunnen keren en recht naar A stappen.
In de praktijk zou ik er voor kiezen om netjes voorwaarts te stappen en via de hoefslag of een ander denkbeeldig figuur de rijbaan bij A te verlaten.
Punten krijg je er welliswaar niet voor, maar het is wel zo dat de laatste onderdelen vaak na afloop van de proef beoordeeld worden (o.a. houding en zit, gereden zijn etc.).
Waarom slordig doen als het ook netjes kan ?
Je weet maar nooit wat voor nut het nog kan hebben !

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:23

Soms rij ik naar de C, meestal beloon ik mijn paard, geef lange teugel en draai richting uitgang. Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:28

Haha misschien kun je onderweg nog wat voltige laten zien... Een vlag of een molen doet het altijd leuk... of even scharen, kun je nog even achteruit zwaaien.... Maar zonder gekheid; stap gewoon recht voorwaarts en ga dan via een soepel bochie terug naar de hoofslag en wandel de bak uit....

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:22

Ik heb weleens -2 gehad in het M2 omdat ik ik A niet geraakt had voor ik de ring uitging....en had toen precies 168 punten, terwijl ik zelf een absoluut baggergevoel had. Toch jammer! Daarna ben ik gewoon steeds via CMBA oid gestapt, dan weet je tenminste zeker dat je goed zit.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 01:16

heb ik ook gedaan vandaag! halthouden bij G dan rechtuit wegstappen, over de hoefslag en toen van de B naar de A en daar werd het witte hekje weggehaald en kon ik de ring uit, heb hem wel beloond tijdens het de ring uitstappen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:24

ik vlucht zo snel mogelijk de ring uit! nee hoor, meestal draai ik rustig om (ruime bocht) en stap naar de uitgang en beloon wel meteen na het groeten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers