Wat zouden jullie doen. Mijn oude pony staat TK!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Wat zouden jullie doen. Mijn oude pony staat TK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 17:09

Ik heb via via te horen gekregen dat mijn vroegere pony die ik op een rot manrier ben kwijtgeraakt te koop staat. Ze wordt dit jaar 20! Ik ben verschrikkelijk verdrietig geweest toen de eigenaren mij op een vreselijke manier weg hebben gepest. Mijn pony huurde ik toen al 3 jaar heb ontzetten veel meegemaakt en wedstrijden gereden. Echt een super beest.

Ik kan haar dus nu goedkoop, maar wel verpest eventueel kopen. Ik kan het betalen en heb er zelfs wel ruimte voor. Nu kan ik een bijrijdstertje nemen en dan gaat het wel.

wat zouden jullie doen? kopen of toch maar niet. Ik koop haar dan puur uit emotie en om haar een goede oude dag te gunnen.

groet, Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:19

Als je nog steeds een zwak hebt ovor dat beest, en je hebt geld en ruimte om het een prima oude dag te bezorgen, waarom zou je het dan niet doen?
Zoals je de situatie beschrijft, ik had haar gewoon opgehaald....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:33

Ik ga met dees mee. Als je het financiel op kan brengen en je kan haar echt een leuke oude dag bezorgen zou ik het zeker doen..
Succes!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:33

Als je het geld en de ruimte hebt, zou ik geen seconde twijfelen.
Ik ging hem nu nog ophalen om hem een heerlijke oude dag te geven.
(denk er ook aan dat je geld voor veerarts en zo krijgt voor een oude pony, maar dat zal je wel meeberekend hebben Lachen )

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:35

Wat Dees ook zegt: Ophalen!
Je hebt de middelen.. zou het gewoon doen, al is het maar alleen voor je eigen gevoel.
Denk dat je jezelf anders altijd af zou blijven vragen hoe het verder met d'r gegaan is.

Succes!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:40

Doen! Als je de middelen hebt.... Anders zit je je over een tijdje af te vragen waar 'ie heen is gegaan en of 'ie het wel goed heeft enzo....
Gaaf hoor, als je 'm dat kunt bieden!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 17:42

Ik heb dus net gebeld en ze willen haar opeens niet kwijt. Begrijp goed, ik heb knallende ruzie gehad en ik ben bang dat ze haar niet aan mij willen verkopen. Zodra ik mijn naam noemde moest opeens iemand anders erbij komen en die zei meteen dat ze niet meer te koop was. Boos!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:43

Kun je haar niet via iemand anders kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:45

Ik wil wel een bod doen?

biri
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:48

je zou aan iemandt kunnen vragen om haar te kopen (voor jouw dan natuurlijk).
en iemandt die zij niet kennen.
het is wel geen nette manier maar wat is het je waard?

I LOVE MY TENNESSE WALKING HORSE COLOR.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:52

Ja dat is een mogelijkheid..inderdaad zou ik proberen om iemand anders te laten bellen (eventueel als je er naast zit) en laat diegene kijken en kopen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:51

Ik zou ook via via proberen de pony terug te kopen... Heb moeten kiezen tussen Andrew en een verzorgpony daarvoor, en heb steeds een beetje een ongemakkelijk gevoel gehouden. Die pony is gelukkig ook goed terecht gekomen bij iemand die haar voor mij al had gereden en verzorgd...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:55

Ik zou als ik het plek ervoor had, het beesje kopen...
Laat um nog lekker van zen ouwe dag genieten
En niet weer naar een andere eigenaar: waarna ze weer een ander leven zal krijgen( en wie weet wat ze dan voor leven krijgt Verward )

groetjes, en succes priscilla

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 19:57

Ze willen haar echt niet verkopen ik heb het al via een ander geprobeerd. ik vrees dat mijn informatieverstrekker het verkeerde nieuws had doorgegeven.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:04

kopen, mijn vorige pony staat nu al bijna 4 jaar bij de zelfde mensen! echt zo leuk! maar als ze daar weg moest dan zou ik haar terug kopen! ik heb haar zelf 4,5 jaa rgehad! en zoveel mee beleefd. ik zou het echt doen, je weet niet wat je mist! ik zou dan ook een bijrijdsters vinden, want ik pas er niet meer op en ze is nu al 22!
gewoon doen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:07

Dat is jammer... Maar misschien kun je haar ooit alsnog kopen?

* To Belg, or not to Belg *

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:16

Jammer dat je waarschijnlijk het verkeerde nieuws heb door gekregen... Anders ga je proberen het goed te maken met de eigenaren, zodat je der af en toe even komt opzoeken Knipoog Of is het echt zo erge ruzie..? Knipoog majah... het is moeilijk.... Knipoog

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:36

Ik ga ook helemaal met Dees mee... Uit liefde zou ik het zeker doen!

Helaas denken veel mensen alleen maar aaan het presteren van een dier en doen hem weg zodra 'het niet meer goed genoeg is' Lips are sealed (niet jij dus he! maar juist die andere mensen en helaas nog heel veel mee)

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:44

Merilyn ik zou dat beessie zo voor je ophalen als je een trailer had.
Echt raar van sommige mensen, die pony raken ze misschien nooit kwijt maar aan jou verkopen willen ze niet.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:23

Bah, wat vervelend nou.....
Eerst al dat bericht dat ze verkocht zou worden, en dan besluit je actie te ondernemen, blijkt ze ineens niet te koop te staan.
Mocht de pony later toch nog te koop aangeboden worden en je zoekt iemand om een bod te doen, dan wil ik je met alle plezier helpen !

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:41

Tuurlijk doen..

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 10:51

Bedankt voor de lieve reacties.

ff een beetje het verhaal. Ik reed mijn pony vanaf mijn 12e (bijna 13) heb heel veel wedstrijden gereden. De eigenaar reed men wedstrijden met haar, maar had te weinig tijd om der iedere dag te doen en zo ben ik haar gaan huren. Ik mocht toen ook zeggen dat het mijn pony was. We hadden een contract dat ik zo lang als ik wilde mocht blijven rijden. in 1996 werden we reserve kampioen op de levade. Er waren daar al plannen om een manege te beginnen. Die plannen werden concreet. Maar Blija zou nooit in de manege komen daar was de pony te goed voor zeiden ze nog. Oktober kwamen er al pony's het wegpesten begon, want Blija moets toch eigenlijk wel naar de manege. Ze belden de hoefsmid niet meer gaven te weinig eten totdat ik van de vereniging niet meer mocht komen, omdat mijn pony er te slecht uitzag. ook pakten ze gewoon mijn tuig voor de andere pony's (heb ik zelf gekocht) ook de borstels etc. Toen ze ook nog het stro uit der stal schepten als ik net weg was, werden we des duivels. Ik voerde haar al stiekum flink bij, maar niets hiepl. Ik ben toen met mijn pony gestopt, omdat ik wist dat zodra ik eraf was dat ze wel weer eten kreeg en normale hoefsmid. ze deden het echt om mijn plezier met rijden af te nemen.

Nu zijn we 6 jaar later heb haar nog 2 X gezien. Ze is harstikke vals geworden, heeft dikke benen is een beetje doorgezakt en hebben haar prachtige lange manen kort geknipt.

Toen ik de laatste keer (= 2 jaar geleden) langs ben geweest vroeg ik waar ze stond, en ze zeiden dat ik uit moest kijken voor der omdat ze zo gevaarlijk was met de stal betreden. ik kwam binnen en ze hinnikte zo hard kwam meteen naar me toe, werelds zoals ze mij herkende mensen keken allemaal verbaasd. Ik ging kapot toen. Heb toen FL 10.000,00 geboden voor haar in guldens en ze wilden haar niet aan mij verkopen. Ik bood dat bedrag puur in emotioneel belang. Toen ze dat weigerder heb ik besloten niet meer naar haar te gaan kijken. Blija heeft een week lang steeds in de richting gekeken waar ik naartoe ben gegaan. Ze is nu bijna 20 en ik wil haar ooit van haar oude dag laten genieten.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:02

ik hoop voor je dat je haar toch nog kan kopen!!!
anders wil ik t wel proberen voor je, hoor!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:24

Jeetje ik hoop voor je dat het gaat lukken, overleg anders met iemand hier van bokt, die ergens uit een andere prov. komt. Alleen moet je dan wel uitkijken dat diegene een goed verhaal vertelt wat betreft het "horen"van de verkoop!!
Heel veel succes ermee, ik hoop voor je dat het gaat lukken..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:25

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik haar ophalen!je krijgt spijt als je het niet doet.
Wel balen dat ze nu niet meer verkocht wordt maar hou het in de gaten want waar rook is is vuur er moet een kern van waarheid inzitten. Het nieuws was vast niet uit de lucht gegrepen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers