Getver wat moet ik daar nou weer mee.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Getver wat moet ik daar nou weer mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 21:33

Ik heb dus hele goede kennisen met een manege.
Ze kochten van de zomer een D-pony merrietje wat drachtig bleek te zijn. Het merrietje heeft een vlees wond litteken op haar achterbeen en ze weten niet precies wat er met haar is gebeurd.
Wel is ze super met de lessen alleen liep ze toen al een beetje kreupel.
Het veulen werd geboren en ze kwam bij mij om lekker op het land te lopen met haar kind.
De eerste dag haalde ik haar van het land wat zo'n 300 meter lopen is. halverwege kon ze bijna niet meer lopen van de pijn. Ik een auto aangehouden en gevraagt of die even mijn vriend wilde waarschuwen zodat die de trailer kon halen. Ik dacht echt dat dit haar einde zou zijn. De dagen erna knapte ze weer op en heeft ze 5 maanden zonder problemen heerlijk op het land gelopen en op zaterdag wat kinderlesjes mee gelopen bij ons. geen stap kreupel was ze.
Nu een paar weken terug begon de elende weer. Ze is inmiddels nu 2 maanden weer op de manege en loopt dus weer kreupel. De eigenaren doen heel erg veel voor haar, ze heeft nu zelfs zooltjes maar het lijkt toch wel een dieper liggend probleem. Dat gaan ze nu uitzoeken maar ze hadden eigenlijk maar 2 opties als het niet beter wordt.
Of het is einde verhaal of ze wordt fokmerrietje.
Ik schrok er wel een beetje van. Bij ons liep ze zo goed en nu dit weer.
Vind het erg sneu en wring me in iedere bocht om een oplossing voor d'r te vinden. Misschien toch maar naar ene tehuis zoeken waar ze lekker het land op kan en niet veel werk hoeft te doen. Want als ze dus veel vrij kan bewegen is er geen probleem.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:37

Nee toch! Ze verdient zo veel beter. Tis zo'n lieverd. Ik hoop echt dat d'r wat aan gedaan kan worden.

Bijoux

Berichten: 20
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 18:00

Aaah zielig joh...beterschapjes aan der! Verdrietig Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 09:08

Ik hoop maar dat het allemaal meevalt en dat ze iig als fokmerrie kan blijven...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:03

als de eigenaren al zoveel voor haar doen, dan kunnen ze haar toch ook een keer compleet laten onderzoeken in een dierenkliniek!misschien is het wel vrij simpel te verhelpen!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 15:27

Gaan ze nu ook doen, ze wordt nog 1 keer helemaal nageken voordat er een beslissing wordt genomen.
Helaas denken we allemaal dat het een vrij moeilijk probleem zal zijn.

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:24

suc6