Waarover zou ik het onderzoek doen? Tips!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Waarover zou ik het onderzoek doen? Tips!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 13:40

Ik moet voor school (School voor Journalistiek) een onderzoek doen. Ik wil dat onderzoek (die ik moet houden onder ongeveer 100 mensen) eigenlijk het liefst over de paardensport doen, maar ik heb momenteel nog geen invalshoek en misschien kunnen jullie mij daarmee helpen. Ik moet uit ongeveer tien vragen een conclusie kunnen trekken en aan de hand daarvan weer een verhaal kunnen schrijven. Een mogelijke onderzoeksvraag zou kunnen zijn: "Hoe bekend is de westernsport in Nederland" of zoiets dergelijks.
Mijn vraag is nu: wat zouden jullie graag willen weten van andere ruiters? Waar wordt naar jullie mening te weinig aandacht aan besteed qua onderzoek in de paardensport? Waar zijn jullie nou echt benieuwd naar? Ik kan jullie meningen dan meenemen in mijn zoektocht naar een goede probleemstelling..

Alvast bedankt! Lachen



Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:47

Polo! Lachen daar is niet veel over bekend omdat het maar door een kleine groep mensen in Nederland wordt gedaan. Dat maakt het ook wel weer lastig te onderzoeken maar misschien is het een uitdaging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:00

Tip van iemand die die opleiding al een tijdje achter de rug heeft: Zorg dat je invalshoek niet teveel vanuit paardenmensenogen is, blijf schrijven voor je algemene lezer op mavo-3 niveau.
Wat wij dus interessant vinden, is voor jouw doelgroep totaal oninteressant.....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 15:43

Bedankt voor de tips. Ik dacht ook al aan polo, maar dat is weer zo gespecificeerd. Ik weet niet of dat handig is. Ik zat ineens ook te denken aan de veiligheid in de paardensport: hoeveel ongelukken gebeuren er per jaar in de paardensport, waar zijn die ongelukken aan toe te schrijven en wat doet de gemiddelde ruiter aan zijn eigen veiligheid? Dragen we wel allemaal een cap? Dragen we bij sporten als military (ook tijdens de training!!) wel een bodyprotector? etc.

Sonja: Ik probeer inderdaad mijn invalshoek niet teveel van paardenmensenogen uit te laten gaan. We mogen alleen een onderzoek opzetten naar hetgeen wat we zelf interessant vinden en dan ga ik niet in de criminaliteitscijfers duiken. Dat is al zo uitgekauwd. Ik heb ook geen idee of de paardensport uberhaupt mag, maar ik vraag het gewoon even na. Misschien wordt het wel een iets algemener onderwerp zoals bijvoorbeeld 'veiligheid en sport' of wat dan ook. Ik vind het erg moeilijk.
Mijn school gaat in principe altijd van de Volkskrantlezer uit en dat is geen mavo-3 niveau Lachen Maar het moet natuurlijk wel begrijpelijk en ook informerend en niet al te moeilijk geschreven worden, zodat je geen voorkennis nodig hebt om het stuk te begrijpen. Dat is soms inderdaad nogal moeilijk als je zelf al een aantal jaren in de paardensport zit, maar het is me tot nu toe nog altijd goed af gegaan, dus ik neem aan dat het ook dit keer weer goed gaat lukken...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:30

Ik denk dat veiligheid een mooi onderwerp is. Misschien dat je daarmee mensen op andere gedachten kunt brengen... Is paardensport zo gevaarlijk als vele mensen denken of valt het allemaal wel mee? Met welke tak van paardensport gebeuren de meeste ongelukken? En gaat het mis tijdens het rijden of in de omgang?
Ik noem maar wat dwarsstraten, hoor. Maar het lijkt mij interessant om dit eens nader te bekijken.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chinas, Kashmino, Ubermetrics, Vecar, Verara en 133 bezoekers