Hoe staat jullie paard in de trailer vast ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Hoe staat jullie paard in de trailer vast ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 11:26

Lasagna staat als we naar de manege gaan 5 minuten in de trailer daarheen,
Nu is mijn vraag, : hoe zetten jullie je paard vast in de trailer ?

Ik zelf heb lasagna vast staan aan 2 halstertouwen, met panikehaak eraan.
We hebben een 1,5 paards trailer, en hebv ik dus 2 touwen aan elke kant van het halster.

Want ik hoor soms ook over trailerkettingen iets, dat je ze daarmee vast kan zetten,
Mijn tweede vraag, wat is beter een halstertouw met panike haak of trailerketting??
En wat is een trailer ketting ??


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:45

In een 1-paardtrailer staat baduh met 1 halstertouw vast aan de linkerzijkant, die hangt licht door en Baduh kan er precies mee eten uit de hooizak. En natuurlijk met een balk voor zijn borst en een balk achter zijn kont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:53

Ik heb 2 trailerkettingen met een paniekhaak.
Een trailer ketting is van metaal [geplastifeceerd] en is maar iets van 50 cm lang.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 12:08

wij hebben een 2-paards en tobias staat gewoon aan eenkant vast aan een ring! daar heb ik een touw aanhangen met klip eraan!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 13:45

Vastzetten Verward *LOL* *LOL* Dat heeft dus precies drie minuten zin bij Patricia. Daarna staat ze los en gaat heel schaapachtig door het deurtje kijken *LOL* Ik zie het nut er niet van in om een paard vast te zetten, ik doe het dus ook nooit, heb er alleen maar slechte ervaringen mee. Het is dat m'n vriendin erop stond dat de ringen terug in de trailer gemaakt werden, anders had ik ze er niet eens meer ingemaakt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 13:49

In plaats van een ketting kun je beter iets gebruiken dat in geval van nood makkelijk door te snijden is. Halstertouw heeft weer als nadeel dat de knoop los kan gaan.
Deze dingen vind ik ideaal, een nylon band met aan de ene kant een musketon en aan de andere kant een paniekhaak, zijn ook in lengte te verstellen:
Afbeelding

Nulla tenaci invia est via

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 14:24

Ik ga met Margreet mee Haha! . Imker staat op zijn trailer (tweepaards) altijd aan de linkerzijde. Aan die kant staat hij dus met zo'n lijn vast. Voordeel van die lijn is, dat hij ook in panieksituaties makkelijk los te maken is of evt. door te snijden. Ik heb die echte kettingen thuis hangen op de spuitplaats, daar vind ik ze toch iets practischer.

Toos paardloos

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 14:31

Margreet schreef:
In plaats van een ketting kun je beter iets gebruiken dat in geval van nood makkelijk door te snijden is. Halstertouw heeft weer als nadeel dat de knoop los kan gaan.
Deze dingen vind ik ideaal, een nylon band met aan de ene kant een musketon en aan de andere kant een paniekhaak, zijn ook in lengte te verstellen:
Afbeelding



ja deze dingen werken ook super, ik rijd vaak met andere mensen mee op wedstrijd en die hebben die dingen ook!
erg handig!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:00

Mandy staat in een twee-paardstrailer links. Ze staat links met een elastisch trailertouw/koord vast zodat ze bij haar hooizak kan. Vanaf rechts heeft ze een extra lange trailerketting, zodat ze zich niet kan omdraaien. Als ze beide op de trailer staan, staan ze aan een enkel trailerkoord vast en gaat de hooizak er uit. Ze krijgen er ruzie om nml.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 00:15

ikke schreef:
Vastzetten Verward *LOL* *LOL* Dat heeft dus precies drie minuten zin bij Patricia. Daarna staat ze los en gaat heel schaapachtig door het deurtje kijken *LOL* Ik zie het nut er niet van in om een paard vast te zetten, ik doe het dus ook nooit, heb er alleen maar slechte ervaringen mee. Het is dat m'n vriendin erop stond dat de ringen terug in de trailer gemaakt werden, anders had ik ze er niet eens meer ingemaakt.


Vastzetten geen nut. Mijn paard staat alleen in een tweepaardstrailer zonder schot. Als ik hem niet aan twee kanten vastzet met zo'n nylon touw, staat hij binnen notime over de achterklep te gluren.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 00:19

Ik zet ze altijd aan een halster touw. Geen veiligheidsknoop maar een gewone knoop, anders heeft Rocco hem zo los.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 00:24

aan een best lang touw, omdat hij anders wild word en gaat steigeren.
zelfs aan een super kort touw komt hij over de stang heen, en des te moeilijker om hem weer terug te zetten.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 12:00

Margreet schreef:
In plaats van een ketting kun je beter iets gebruiken dat in geval van nood makkelijk door te snijden is. Halstertouw heeft weer als nadeel dat de knoop los kan gaan.
Deze dingen vind ik ideaal, een nylon band met aan de ene kant een musketon en aan de andere kant een paniekhaak, zijn ook in lengte te verstellen:
Afbeelding


Yep, die gebruik ik ook! Haha!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 13:31

OkeOke. heel erg bedankt voor jullie reactie's,
Nu weet ik eindelijk wat het is Haha!.
Bedankt, voor degene die even hebben uitgelegd en laten zien hoe zo een trailer touw eruit ziet.
Kga binnenkort ook en kijken voor zo een, ze lijken me wel makkelijk.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 13:32

OkeOke. heel erg bedankt voor jullie reactie's,
Nu weet ik eindelijk wat het is Haha!.
Bedankt, voor degene die even hebben uitgelegd en laten zien hoe zo een trailer touw eruit ziet.
Kga binnenkort ook en kijken voor zo een, ze lijken me wel makkelijk.

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:25

Margreet schreef:
In plaats van een ketting kun je beter iets gebruiken dat in geval van nood makkelijk door te snijden is. Halstertouw heeft weer als nadeel dat de knoop los kan gaan.
Deze dingen vind ik ideaal, een nylon band met aan de ene kant een musketon en aan de andere kant een paniekhaak, zijn ook in lengte te verstellen:
Afbeelding

Deze gebruik ik ook! Aan 1 kant deze band, en aan de andere kant heb ik een gewoon halstertouw.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 07:46

ZE STAAN LOS!!! Haha!
Ik had het nog nooit gezien, maar deze mensen gooien touw om de hals voor de klep en de paarden lopen er allemaal zo op. Je hoeft niet mee de trailer in. STang achter de kont en klaar. Ideaal.
UIthalen: stang weg, paard komt vanzelf naar achteren, wacht ter hoogte van de schouder, jij pakt het touw ne je neemt het paard mee.
Het is maar net wat ze gewend zijn.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 08:11

Zo laden mijn paarden ook, als ik ze wat langer heb.
Ozep was niet zo'n makkelijke lader toen ik hem kocht en nu gooi ik het touw over zijn rug en hij stapt er zelf op zijn gemakje in en uit.

Ik zet ze wel altijd vast.
Ik heb 1 keer achter een trailer gereden waar een merrie van ons in stond, de handelaar had hem vastgebonden maar schijnbaar niet goed genoeg. Ze stond erg rustig totdat het touw opeens loskwam, het dier wist niet wat ze met die vrijheid aanmoest en begon gelijk te steigeren. We hebben haar op de vluchtstrook een beetje moeten kalmeren en opnieuw vastgebonden. En hoewel ze nu altijd rustig op de trailer staat, is het er wel eentje die je in de gaten moet houden want ze heeft al verschillende keren met haar voorbenen over de borststang gezeten.
Heeft ze toch aan dat avontuurtje overgehouden denk ik.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:36

Wij hebben twee paards trailer
En ze staan dat gewoon aan halster vast aan
die stang voor hun borst met een gewoon halstertouw

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:59

ik heb een 2 paards trailer en we gaan ook weleens met de vrachtwagen meestal staan ze los maar soms ook vast maakt eigenlijk nie veel uit

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:04

Wij hebben een 2 paardstrailer waarbij de paarden aan het halster met een trailerketting vast staan. Alhoewel tegenwoordig hebben we aan de ene kant geen ketting meer (kapot) en maken we het paard vast met een halstertouw. In de 1,5 paards van een kennisje van me stond haar paard aan twee halstertouwen vast.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:54

De Dendro en Fleur staan als ze alleen reizen gewoon los. Ze zijn niet zo soepel als Ramony, die draait zich bijna klem in een 2-paards. Al onze paarden lopen uit zichzelf (touw over de hals) de trailer in. Ramoon moet ik dan snel vastzetten omdat ze ook alles achter zich wil zien. Als Dendro of Ramony met anderen staan, staan ze ook altijd vast omdat het vervelende pestkoppen zijn. Juultje stond erom bekend dat ze een trailerprobleem had en zelfs die loopt er nu zo in.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:33

Fleur staat vast aan 2 halstertouwen aan beide kant. Ze kijkt constant om in de trailer, en zo voorkom ik dat ze heel erg naar een kant gaat hangen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:49


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 16:28

ik heb deze Afbeelding ik heb ze aan 2 kangten (1,5 paards trailer) en je hebt ze in verschillende maten.
Erg makkelijk en MET paniekhaken.!!


maar deze zijn ook erg mooi ja Afbeelding en goedkoper! *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers