chip controle het is toch ook niet te geloven!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

chip controle het is toch ook niet te geloven!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 22:57

jaja voor het eerst dat ik het heb meegemaakt sinds dat chip gedoe verplicht is.
ik moest dus dit heel weekend schrijven bij het springen en toen kwam die man van het knhs dus.
nou hij controleren en alles was tot dusver goed totdat in het Z een bekende ruiter kwam ( naam hou ik maar geheim Haha! ).
hij had eerder 6 weken geleden al een waarschuwing gehad en had nu dus weer zijn paard niet gechipt. nouja dat wordt dus flinke boete voor hem.
zijn excuus: ik heb in het buitenland gezeten.
ja daaaaag je hebt toch wel meer mensen op stal werken.....

ik kan me daar zo aan ergeren... wij allemaal braaf chip erin gegooid en die grote lui hebben daar gewoon scheit aan en dan nog met zo smoes aankomen ( als het een smoes was maar daar ga ik wel vanuit) en dan nog ruzie maken ook dat die een boete kreeg want ja hij had immers 6 weken in het buitenland gezeten.

Love the life that you live, live the life that you love


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:11

haha
wat erg, bij mij is trouwens het geval dat het blijkt dat ik met verkeerd bit rijd! hij is iets te dun! daar controleren ze dus ook op! hoop niet dat ik zon vent tegen kom haha
maar hij is netjes gechipt hoor!!!!!!!!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:56

Bij mij zit er ook geen chip in, en die komt er niet in ook! Heeft niks met arrogantie te maken en ik denk dat dat bij die meneer ook niet het geval was. De KNHS doet vreselijk moeilijk over je paard niet willen laten chippen. Het laatste woord is daar nog niet over gezegd denk ik.

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:17

Zep, het is allang bekend dat er gechipt moet worden, dus hij heeft ruimschoots de tijd gehad om ontheffing aan te vragen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:39

Ik (nou ja Pablo dan) ben vorig jaar al een keer gecontroleerd bij een springwedstrijd in Uden.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:21

nee ik alleen op de Hippiade nadat we onze proef hadden gereden! irritante kastjes die het nummer niet kunnen vinden! grrrrr mijn paard helemaal in de stress

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 16:28

Zep schreef:
Bij mij zit er ook geen chip in, en die komt er niet in ook! Heeft niks met arrogantie te maken en ik denk dat dat bij die meneer ook niet het geval was. De KNHS doet vreselijk moeilijk over je paard niet willen laten chippen. Het laatste woord is daar nog niet over gezegd denk ik.


maar aan de andere kant regels zijn wel regels.... ik weet niet hoe het precies in elkaar zir dat moet ik eerlijk toegeven
maar 6 weken is denk ik toch wel een behoorlijke lange tijd om tenminste iets te regelen toch?

Love the life that you live, live the life that you love

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:45

Ik heb zelf niet zo'n probleem met een chip. Oke, het is niet natuurlijk ofzo, maar Willem-Alex kan er ook mee leven, dus kwa risico's valt het mee. Overigens heb ik liever een chip in m'n paard dan van die rare gele oorflappen of van die blikken dingetjes zoals bij schapen door z'n oortje.

Tja, ik vind het wel een beetje raar dat ie dan nog een partij moeilijk gaat lopen doen over dat ie een boete moet betalen. Hij is toch fout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:20

Als je niet wil chippen moet je dan geen dna bewijs bij hebben?

Voor de rest vind ik chippen erg goed en ik hoop dat het dadelijk op veel meer wedstrijden toegepast word.
Vooral bij de ruiters met universele startkaart.
Ik ken genoeg paarden die nu al voor de x-ste keer het M rondspringen.
Elke keer onder een andere naam.
Tijd dat dat gestopt word.
Die paarden lopen vaak foutloos, waardoor er veel foutloze cominaties komen.
De parcours bouwer wil dat uiteraard niet, en de moeilijkheid gaat omhoog om minder barage kandidaten te krijgen.
Wij als amateurs kunnen dan daarin bijna niet meer mee.
Wij moeten wel promoveren en kunnen niet 10 keer het L rijden met hetzelfde paard.

Controleren dus!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:30

Citaat:
Wij moeten wel promoveren en kunnen niet 10 keer het L rijden met hetzelfde paard.


Als je 10x foutloos rijdt niet nee, maar goed, als je ineens 10x foutloos rijdt is je paard ook klaar genoeg voor het M lijkt me Lachen

Voor de rest is het gewoon zo dat het puntensysteem veel te verouderd is, vroeger ging men zo eens in de 2-3 weken op concours, nu kun je wel 3-4 x per WEEK op concours Lachen

.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:36

volgens mij bedoelt Kawa 10 keer als 'andere combinatie' dus 10 keer 20 wp rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:40

Idd dat bedoel ik lielle

En mijn paard was ook bijna elke keer foutloos. En de keer dat het niet zo was had hij een balkje, dus nog 1 wp.
Maar toch wil foutloos niet zeggen goed of netjes.
Bij mij was dat dus ook echt niet zo.
In het B en l kun je als ruiter met een braaf paard zelf nogal wat verkloten.
In het M kun je dat toch beter niet meer doen, dan is je brave, werkwillige paard, zo braaf af . Lips are sealed Haha!

Dus ik had om meer ervaring op te willen doen graag de L nog een paar keer over gedaan.

maar juist de ruiters met ervaring, want die alleen hebben een universele startkaart, kunnen zoiets flikken.
De ruiters die het dus het minste nodig hebben.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 00:10

maar kawa als je nog een paar keer L had willen starten had je ook hc kunnen starten
maar ik begrijp wel wat je bedoelt.... het is niet eerlijk

Love the life that you live, live the life that you love

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:00

runningkawa schreef:
Als je niet wil chippen moet je dan geen dna bewijs bij hebben?

Voor de rest vind ik chippen erg goed en ik hoop dat het dadelijk op veel meer wedstrijden toegepast word.
Vooral bij de ruiters met universele startkaart.
Ik ken genoeg paarden die nu al voor de x-ste keer het M rondspringen.
Elke keer onder een andere naam.
Tijd dat dat gestopt word.
Die paarden lopen vaak foutloos, waardoor er veel foutloze cominaties komen.
De parcours bouwer wil dat uiteraard niet, en de moeilijkheid gaat omhoog om minder barage kandidaten te krijgen.
Wij als amateurs kunnen dan daarin bijna niet meer mee.
Wij moeten wel promoveren en kunnen niet 10 keer het L rijden met hetzelfde paard.

Controleren dus!


Hier ga ik helemaal in mee.
Verder is het zo dat die man met zijn Z-paard genoeg tijd van tevoren heeft gehad om ontheffing aan te vragen en het te regelen.
Hier in de buurt gebeurt ook regelmatig wat Kawa hierboven beschrijft, en daar baal ik ook enorm van. Scheve mond

Ik ken een amateur die nog niet zo hoog durft te springen, al naar de L moet, de hoogte wel durft maar het parcour niet omdat het steeds moeilijker gemaakt wordt...
Als onervaren persoon kom je zo steeds moeilijker 'de trap op naar het hoge niveau'. Frusty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123 en 35 bezoekers