trektochten in Ierland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

trektochten in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 22:01

Mij lijkt het leuk om over een jaartje eens een keer in Ierland een terktochten te maken. Ik heb er een paar jaar geleden eens een keer een heel stuk over gelezen in de Club penny. Daar stond ook een adres in wara je zo'n catalogus kon aanvragen met allerlei maneges e.d. die trektochten organiseerden. Dat adres ben ik kwijt geraakt.
weet iemand van jullie dat adres?
alvast bedankt

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:25


Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:47

Hi,

Ik heb een trektocht gemaakt in zuid frankrijk in de pyrineen, een week, dit was echt geweldig!!!! We waren met een groep van 15 man.
In Nederland zit de organisatie, staan vaak in krant met advertentie.

Voordeel van Frankrijk is natuurlijk dat het wel mooi weer is.

Als je gaat, heel veel plezier, je zult het echt nooit vergeten!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:05

www.timeoutreizen.nl dat is een ruiterreizen organisatie, die heeft ook reizen in ierland, en hebben ook een hele mooite kleuren catalogus.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 23:46

Allemaal hardstikke bedankt!
Ik heb ook es op time-out gekeken!!! geweldig!!! ik denk dat ik nu liever na frankrijk/Spanje ga.
want dat is wel een goed argument: het kan nat zijn:)
Misschien dat ik er beter gewoon op vakantie kan gaan!!!
alleen stonden er bij time-out geen leeftijden bij..mjaa....
iedereen bedankt!! en meer tips zijn altijd welkom!!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:53

Eerlijk gezegd heb ik altijd in Nederland het gevoel dat het veel natter & kouder is. In Ierland kun je tenminste nog tussen de buien heen iets doen... Maar er doorheen rijden te paard lijkt me een beetje ver gaan. Wel supermooi natuurlijk... maar meer dan 20 Celsius wordt het er niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:30

Je kunt alle informatie krijgen bij het Iers Verkeersbureau, die hebben inderdaad en brochure over paardrijden. Vraag ook om de 'Hidden Ireland' folder, die geeft informatie over kleine guesthouses op prachtige plekken. Het weer is in een gedeelte van Ierland hetzelfde als hier, maar het is niet waar dat het er alleen maar nat is. De zuidelijke helft van de westkust is dat bijvoorbeeld helemaal niet omdat daar de zeestroom warmer is.
Een hele mooi plek om heen te gaan is bij Leahey in Clare, bij Loughrea (uit mijn hoofd).
Zelf ben ik in Kilkae geweest, County Kildare, dat ligt vrij dicht bij Dublin. Ik zal het spul eens opzoeken, ik moet het nog ergens hebben liggen.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:12

Ik zei ook niet dat het er alleen maar nat is, maar wel dat het er erg nat kan zijn.... zelfs in Cork en Kerry. Het wordt 's zomers gewoon niet zo warm, en heb meer kans op buien, maar die vindt ik zelf niet zo erg hinderlijk... Het klaart meestal wel snel weer op.

Cork en Kerry zijn inderdaad over het algemeen het droogst, en ook warmst. Warme zeestroom is prima, maar zwemmen in de Atlantische Oceaan is toch echt nog fors koud.

Kildare ligt iets ten westen van Dublin, en is "horse country" bij uitstek. De grootste renbanen en renstallen zitten in Kildare, alsmede de National Horse Stud, waar een aantal van de beste Ierse renpaarden ter dekking staan. In Kildare heb je viaducten voor de paarden en supergrote gallops.

Wicklow vind ik zelf supermooi en ook dicht bij Dublin en daar zijn ook behoorlijk wat stallen. De naam Devil's Glen staat me nu bij...

De rit die ik hieboven noemde (Donegal- Sligo) is in een gebied dat erg noordelijk gelegen is in Ierland en dat is dus echt nog een stuk noordelijker dan Nederland. Supermooi gebied, vrij stil, minder toeristisch dan Cork & Kerry, en supermooie zand stranden.

Het is in de zomer trouwens ook een stuk langer ligt dan in Nederland, omdat het zo noordelijk ligt.

Ikzelf zou eerder in Ierland dan in Frankrijk gaan rijden, maarja... Frankrijk is waarschijnlijk wel weer een stuk goedkoper omdat je dan niet met het vliegtuig hoeft.