NAV topics over ongelukken en vallen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

NAV topics over ongelukken en vallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 20:29

N a v de topics over hoe vaak je gevallen bent en het ergste wat je er aan over gehoude hebt (wat schrikbarend veel is!) vraag ik me af of er ook bokkers zijn die nog nooit gewond zijn geraakt tijdens het paardrijden!

Mijn erste is een klein beetje hoofdpijn dus ik vind dat ik mij daatr wel bij kan tellen. (gelukkig maar!)

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:31

Ik kan daar denk ik niet echt bij. Want 1 keer stond een paard op mijn been en toen als ik dat aanraakte voelde het heel anders dan dat ik dat ergens anders deed. En Ik ben een stuk of 4 keer hard op mijn rug gevallen dat ik nu nog weleens last van mij rug heb.
Maar iedereen die geen last erva heeft heeft zo een erge mazzel. Ik hoop voor jullie dat het zo blijft!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:32

Ik ben al echt heel vaak gevallen, minstens 19 keer. Heb nog nooit iets ernstigs gehad. Heb wel een tijd (week ofzo) last gehad van mijn been, omdat die was blijven hangen aan een teugel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:45

Ik heb wel eens foto's laten maken van een arm, maar eigenlijk heb ik nog nooit echt iets gebroken of zo. Een keer ben ik goed in het beschot geland en heb daar wat nekklachten aan over gehouden, maar dat was met een week en zo'n charmante kraag ook wel weer weg.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:54

Ik ben ook al heel vaak gevallen omdat ik iedere keer op een paard reed die de hele tijd bokkend door de bak ging bij het eerste de beste geluidje. Ik heb er nooit wat aan overgehouden, en ook op andere paarden heb ik me nooit bezeerd.

Ben wel een paar keer heel hard op mn rug gevallen, en ook een keer op mn nek (goed dat ik mn cap op had, hihi) en dat deed wel behoorlijk zeer, maar na een uur had ik er geen last meer van.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:09

Ik heb één keer een pees in m'n schouder verrekt (was niet echt fijn), wel eens een vinger gekneusd, maar verder houd het wel op bij wat schaafwondjes en blauwe plekken enzo.
Ik kan gewoon goed vallen......(echt!)

In een parcours ben ik btw nog eens flink op m'n rug gevallen, maar behalve een dosis springangst heb ik daar ook niks aan over gehouden.
Och ja, en ik heb eens twee dagen dizzy op bed gelegen toen ik net die ene keer toen het heel warm was zonder cap ging rijden, met m'n spoor in haar staart bleef hangen, merrie er best wel vandoor ging en ik dus mooi met m'n kop op de keiharde grond belandde.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:20

Tja ben eens frontaal met paard en al tegen een boom geknalt omdat er een HOND in de staart van mijn paard hing. Had toen arm gebroken. Het gips hadden ze in het ziekenhuis gelukkig leuk ingepakt.... paardrijden ging prima, werken kon niet..... En een keer mijn neus gebroken door die k*tcap. Had ik hem eens een keer op gebeurt er zoiets..... Ben toen ik klein was echt ontelbare keren onvrijwillig afgestapt. Het klinkt nu misschien of ik een heel erg kneusje ben maar heb het over 25 jaar paard rijden. Heb met de fiets ergere dingen gekregen...... Gebroken enkel, pols gebroken, hersenschudding en legio schaafwonden en kneuzingen.

Ik kan denk ik beter gaan paardrijden als fietsen... minder risico... HAHAHAHA

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:21

Ben al tig keer gevallen (gelukkig in m'n jonge jaren Haha! ) en heb daar nog nooit wat aan over gehouden.

De enige keren dat ik gewond ben geraakt was toen ik naast het paard stond . M'n vinger gebroken en een Shire vol op m'n grote teen gehad, zwaar gekneusd, gelukkig niet gebroken.

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 09:35

ik heb ook wel eens mijn neus gebroken, het paardje ging stijgeren dus ik zat een beetje naar voren, maar plots sloeg ze alleen haar hoofd/hals achterover... kreeg ik die hals tegen m'n neus... gebroken!
Ik heb ook wel eens mijn enkelbanden gescheurd toen ik van een jong paard viel. En m'n ribben gekneusd (ook al bij een jong paard) Dit gaat over een periode van 15 jaar, dus dat valt wel mee, toch?

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:02

1 keer m'n arm "gebroken", na 2 weken deed het geen pijn meer en mocht het er gelukkig af. Verder nooit iets gehad, en ik ben volgens mij ook wel 20 keer van een pony gevallen (moest er net zo lang op tot ik een uur zonder vallen uithield Haha!)
Dus vind ik ook best meevallen, en ik hoop dat het hierbij blijf..

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:03

blijft!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:33

Met springen één keer flink tegen het schot gegooid. Was met een nogal heftige Amor-afstammeling Haha!. Daar behoorlijk last van de nek en rug aan overgehouden.
De laatste keer dat ik gevallen ben is het kapsel van m'n elleboog gescheurd. Is niet veel aan te repareren, maar heeft wel een tijd flink zeer gedaan.

Met een 'loopbaan' van bijna 22 jaar valt dat toch best mee..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:12

Nikita schreef:
Met springen één keer flink tegen het schot gegooid. Was met een nogal heftige Amor-afstammeling Haha!. Daar behoorlijk last van de nek en rug aan overgehouden.
De laatste keer dat ik gevallen ben is het kapsel van m'n elleboog gescheurd. Is niet veel aan te repareren, maar heeft wel een tijd flink zeer gedaan.

Met een 'loopbaan' van bijna 22 jaar valt dat toch best mee..


hihi ja een 'heftige Amor-afstammeling' heeft voor mij ook voor de meeste verwondingen gezorgd!(mijn lieve Quentin }> )

maar goed heb al 2x in de ambulance gelegen na een brommerongeluk, en heb nog 3x een ongeluk met mn brommer gehad zonder dat ik direct met ambulace meemoest, dus de meeste littekens enzo komen door brommerongelukken!

nee, geef mij dan maar een paard!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:04

Behalve een keer een (heel) licht-gekneusde teen, doordat er een klein ponietje op mijn ging staan, toen ik die even vast hield voor iemand. En veel spierpijn (en misschien een keer hoofdpijn) heb ik eigenlijk nog nooit iets aan het paardrijden over gehouden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:18

Ik kan me daarbij aansluiten, gelukkig Lachen Ik heb nog nooit een lichamelijk letsel overgehouden aan de val van een paard.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:26

Ik ben nog nooit gewond geraakt tijdens het paardrijden. Tenminste, niet ernstig. Eigenlijk best wel opmerkelijk want ik rijd al best lang en ik heb best vaak gevaarlijke fratsen te paard uitgehaald Haha! Volgens mij ben ik gewoon niet te verwoesten haha! Ik ben een aantal keren zo hard en ongelukkig van m'n paard gedonderd, maar sta altijd weer op en rijd vrolijk verder. Volgens mij hadden andere ruiters al in een ambulance gelegen. Een keer steigerde een paard met mij erop en klapte achterover door een hek. Eerst kreeg ik het paard op m'n benen en vervolgens de brokstukken van het hek over me heen. Omstanders dachten dat ik op z'n minst dood was, maar alleen mijn ego was beschadigd, god wat was ik woest op dat paard! *LOL* Of die keer dat m'n paard aan de kletter ging, een betonnen erf opvloog en compleet onderuit ging. Alles was stuk, paard kreupel en onder bloed, zadel naar de klote etc. maar wederom had ik niets. Jaren geleden flikkerde ik een keer van m'n pony en ik hield heel dapper (uhh??) de teugels vast terwijl mijn lieve pony me met 80 km/u over het asfalt meesleurde. Ik had een beetje een raar gevoel in m'n rug toen ik tot stilstand kwam maar dat was dan ook alles. Dus later kom ik thuis, begint m'n moeder te krijsen. Bleek dat de hele achterkant van m;n t-shirt doordrenkt met bloed was.. (toen ik dat in de spiegel zag zette ik het wel op een brullen hoor Haha!) En zo kan ik nog wel een aantal crashes opnoemen. Ik ben zelfs een keer in m'n buik getrapt door een paard, voluit met 2 ijzers. Heb 5 minuten liggen gaspen op de grond en vervolgens weer verder met uitmesten. Oja en een keer in m'n rug getrapt (zelfde paard ) Eigenlijk de enige keer dat het een beetje ernstig was, was toen ik tegen m'n hoofd getrapt was, maar dat gebeurde niet tijdens het rijden. Hehe ik ben echt onverwoestbaar

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 01:13

Jezus Pril, dit moet even gezegd worden hoor: onvoorstelbaar! heb jij een engeltje ofzo? Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:09

Fleury schreef:
N a v de topics over hoe vaak je gevallen bent en het ergste wat je er aan over gehoude hebt (wat schrikbarend veel is!) vraag ik me af of er ook bokkers zijn die nog nooit gewond zijn geraakt tijdens het paardrijden!

Mijn erste is een klein beetje hoofdpijn dus ik vind dat ik mij daatr wel bij kan tellen. (gelukkig maar!)


Nou ik ben dan een van die mensen die de keren dat ze eraf gekukelt is (in stap2x en 1x in rengalop) op 1 hand kan tellen (welgeteld 2x van Tjo en 1x van mn vorige paard). Behalve een blauwe plek heb ik er niks aan over gehouden.
De eerste keer was ruim 10 jaar gelden, mn knol ging er in rengalop vandoor (hij schrok) en nam plotseling een bocht een weiland in, tsja en daar had ik niet op gerekend. De laatste 2x is van Tjo geweest, maar meer omdat die nogal lomp is, hihihhi. 1x schrok ze van dr schaduw en schoot mn singel los en vorige week bleef ze met dr hoef in een onder het sneeuw verborgen bevroren plas hangen en klap daar lagen we.
Lang leve de judorol.

Maar nee eigenlijk nooit iets ernstigs overgehouden aan knolhobbelen.
En ik rij al 26 jaar, dus nog een mooie score, maar 3x eraf gekukkelt, hihihi.

Viv

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:12

YouKwnowWho schreef:
, en ook een keer op mn nek (goed dat ik mn cap op had, hihi) en dat deed wel behoorlijk zeer,.


Eeeehh denies leg uit:
Op je nek vallen en dan blij zijn met een cap? Verward
Oke ik leg het nog 1x uit, die cap moet op je hoofd, niet in je nek! Haha! Knipoog
Viv

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:54

Ik ben ook al vaker gevallen, maar heb er nog nooit iets ernstigs aan over gehouden. Even afkloppen.
Van de zomer ben ik samen met dex gevallen en toen had ik mijn schouder en eleboog gekneusd.
En als groom (marathon) trok ik een keer mijn hand te laat weg voor een boom. Had ik een gekneusd pinkje (ooohhhhh) Verder is het nog altijd goed gegaan en ben ik nog nooit in het ziekenhuis geweest. Tsjaa, een goede bescherm engel heb ik he.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:53

Ik heb een keer een gekneusde teen gehad omdat er een paard op ging staan en vervolgens even leuk draaide, maar verder niets gehad... *klopt even af*

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:23

Ik heb Lois nu 3 jaar en ben maar 2 keer gevallen. Vorig jaar februari goed zodat ik een ruggewervel brak en een spier kneusde (loslopende hond) en vorig jaar mei na een aanval van spatjes in de bak toen gleed ik over z'n nek richting grond. Ik kon hem nog wel mooi een flinke mep onder z'n kont verkopen tijdens m'n val }> . Meneer was zeer verbaasd Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:30

1x van een paard afgesprongen... Haha! Op het strand, beest ging helemaal door het lint en rende recht op prikkeldraad/duin omheining... Teugel trok ik kapot, en had amper grip, dus heb me vrijwillig laten vallen, viel alleen met me hand in een stuk prikkeldraad Clown

Verder een keer van Tos afgedukkeld na een moordrace *was nog in zijn zwarte verleden* en een harde smak met me hoofd gemaakt, ik had me cap op, maar toch flinke hoofdpijn gehad.
Kan je zeggen dat er met hockeyen veel meer ongelukken gebueren Knipoog

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:48

Ik ben wel heel vaak gevallen, maar alleen maar blauwe plekken en lichte kneusingen, niets ernstigs gelukkig!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 19:18

Vroeger met m'n dravertje er eens afgekeild tegen een betonpaal aan, op de moment had ik wel pijn, maar m'n vader had gezegd "als je er één maal afvalt gaat ze weg", dus ik heb niets gezegd, en achteraf bleek het ook niets te zijn. We zijn ook 's samen onderuit gegaan, maar ook toen kwam ik er met een schram vanaf, net als zij gelukkig!! Het "ergste" had ik tijdens het uit de wei plukken van mijn pony, ik werd gebeten door een andere pony ... verder wel 's eentje op m'n tenen gehad en een kopstoot gekregen, maar al bij al vind ik dat te verwaarlozen "ongelukjes"!