ik ga verhuizen, nou ja mijn paardje gaat verhuizen beter ge

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 02:11

Mijn paardje gaat dus verhuizen naar een andere stal.

Ze staat nu nog bij ons (nou ja de boerderij van mijn grootouders en oom) op stal.
Ze heeft een eigen stal in de kalverschuur waar mijn opa de scepter over zwaait.
Die is werkpaarden gewend en dergelijke van vroeger uit, dus een paardje moet voer hebben anders heeft ie honger, dus gewoon bergen voer als buikvulling.
En dat ie te dik is, ligt niet aan het voer hoor behalve dat ik teveel brokken voer maar door te weinig beweging ed.


Nou, dit is dus de mening van mijn opa, absoluut dus niet van mij.

Beweging krijgt ze te weinig maar dat komt door mijn ziekte (verder ben ik elke dag bij haar hoor en word ze goed verzorgd), daarom krijgt ze ook niet zoveel brokken, toen ze nog volop in beweging was kreeg ze meer brokken, dat is steeds minder geworden tot nu een kwart bakje brokken tweemaal daags.
Dat is krachtvoer en daar krijgt een paard dus kracht van en word er niet te dik van.
Ruwvoer, daar wordt een paard te dik van en gras ed.
Nou, dat krijgt ze dus veels te veel.
En als ze eindelijk een stukje wei kaal heeft krijgt ze weer een nieuwe en mag ze niet meer op de oude want die loopt ze dan kapot.

Ze is dus nu super te supers dik en dit paardje laten afvallen is moeilijk in deze situatie, want mijn opa is dus super eigenwijs en die voert de pony, ik heb het wel eens zelf geprobeert maar opa voerde dan nog altijd bij of we voerden dubbel, dus dat werd ook niks, nouja het ruwvoer dus, krachtvoer doe ik nog altijd zelf want anders kreeg ie geen krachtvoer.

Het grootste probleem is dus dat opa denkt alles beter te weten en dan vooral over het voer, want hij heeft er verstand van en wij niet.

Ze is dus gewoon veels te dik en opa weet altijd alles beter.

En nu hadden we vorige week (donderdag) weer zo'n ruzie over het voeren, dat ik tegen mijn moeder heb gezegd dat het zo niet langer kon, dat we haar nu ergens anders moeten stallen, tja de kosten worden dan wel een beetje hoger (we betalen nu niks voor de stal of wei maar voor het voer en strooisel) maar beter nu door even naar een andere stal te verhuizen dan straks door de dierenartskosten, want als het zo doorgaat krijgt ze echt problemen door haar omvang.
En ik ga over 2 weken 3 lange weken weg op vakantie en die tijd wou ik haar echt hier niet alleejn laten staan, ze is nu al een ienieminnie afgevallen en als ik dan straks terugkom en opa zijn voer(wei)schema heeft uitgevoerd ben ik dus weer bij af.

Dus ik heb vanavond (dinsdag) naar iemand gebeld waarvan ik wist dat die nog een stal overhad of de mijnes daar een tijdje mocht staan.
Nou dat kon dus wel, ze moesten de stal even gereed maken, maar vrijdag konden we er komen.
Hij heeft ook "even" gezegd wat het precies ging kosten, nou ja daar vroeg ik om, het was toch wel even slikken, het is wel erg hoog maar dan zit er ook veel bij in zoals voeren en strooisel, de manege ernaast (vanaf mij was het 5 tot 10 minuutjes fietsen vanaf mij huis, met de pony was het wat langer) en je kunt nog steeds naar buiten en je staat met meerderen op stal, dus als je zelf niet kan zal er altijd wel iemand zijn die voor je in kan vallen (thuis voerde opa dus en zette haar ook vaak buiten en heel soms binnen als ik te laat was ed.).

Zo zijn er nog vele dingen te vertellen maar dan wordt het echt een Gaaaap Gaaaap Gaaaap verhaal wat het eigenlijk nu al is.

Dus heb ik vorige/deze week besloten haar hier weg te halen, in elk geval voor een tijdje en dus gaat ze naar de stal van mijn keuze, in elk geval die de mogelijkheden bieden waar ik naar op zoek was.
Dit is dus niet voor altijd, daar is mijn moeder het niet mee eens omdat we dus thuis een stal hebben en het weggegooid geld is als we daar geen gebruik van maken.
Ik moet de helft ook mee betalen van het stalgeld en zij de andere helft en dan hoop ik maar dat we hier een tijdje mee vooruitkomen.
Dit is dus jammergenoeg maar voor tijdelijk, ik heb het thuis wel best naar mijn zin als het maar beter geregeld was daarom wijk ik nu uit naar een andere stal.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chrystal-gek op 2001-07-04 02:19 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 07:58

Sommige mensen kunnen inderdaad heel eigenwijs zijn, en ik denk dat dat niet onwil is van je opa....maar gewoon een ingeburgert iets Verdrietig
Vind het heel goed van je dat je die stap hebt genomen Lachen
De gezondheid van je paardje gaat boven alles....jammmer hoor dat het dan zo moet, terwijl je thuis lekker alles voor handen hebt Verdrietig
Ik hoop dat je veel plezier op je nieuwe stal hebt, en dat je misschien ooit je opa tot inkeer kunt brengen, dat ze dan toch weer lekkeer bij je thuis kan staan op een gezonde manier!!!
Veel plezier en hopelijk valt ze nu dan af.... Lachen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 16:05

jeetje lekker koppige opa heb jij zeg.
Koppige mensen zijn erg klote. Om die reden ben ik dan ook bij mijn vroige stal weggegaan.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-01 01:34

ok, nu is ze verhuisd, vond het daar vanmiddag heel leuk, was meteen helemaal alleen op stal daar.
vanochtend heb ik de spullen weggebracht en de sleutel opgehaald, toen waren er wel mensen aanwezig dus.
en in de namiddag heb ik mijn paardje weggebracht (spullen met de auto, want mijn moeder kwam er toch langs, en smiddags de pony aan de fiets, zodat ik ook nog terug kon komen, is wel handig ja) en toen was er dus niemand.
nouja, alle paarden die daar hoorden te staan stonden allemaal binnen (totaal 9 stallen, waarvan ik nu een en een ander meisje was met haar pony op concours, dus 7 pony's/paarden en mijn beessie.
en een ontzettend leuke stalkat, jong poessie, is een paar dagen geleden aan komen lopen, was toen niet aan te raken en nu al zo aanhalig als weet ik niet wat.