Myler bit...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Myler bit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 23:03

Ik weet ten eerste niet of ik het goed heb geschreven. ( Meyler, Meiler, Mijler?)

Wie heeft ervaring met dit type bit en kan daarover vertellen....

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 02:03

dapperdier schreef:
Ik weet ten eerste niet of ik het goed heb geschreven. ( Meyler, Meiler, Mijler?)


Mayler Haha! !! (Oops, toch fout, het is idd Myler Clown !!)

Ik heb 2 maanden terug per toeval zo´n bit in handen gekregen. Een kennis van mij had het voor haar paard gekocht, maar dat was te groot!
Ik vond het een heel apart bit en ze vroeg of ik het bij Dikke wilde uit proberen !
Ik ben het volgende dag meteen gaan betalen Pling ! Ik heb bij Dikke de ervaring, dat als je er in de bak mee werkt, je er veel "fijn gevoeliger" mee kan werken als met een "gewoon" bit! Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik Dikke altijd met een stang met D-ringen rijd (Kimblewick) en een Myler bit is ook een stang! (Dat was hij dus al gewend Knipoog !)
Buiten vind ik het minder prettig, hij speelt (ondanks neusriem) voortdurend met het bit en let niet meer op andere dingen (ik heb er buiten minder "grip" op!). Het was wel een rib uit m´n lijf (was iets meer als €80,-) maar ben er wel blij mee Lachen !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 19-01-03 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 02:11

In Groot Britannie zijn deze bitten heel erg populair. Ik ben zelf pas gewoon overgegaan op een superstandaard bustrensje en daar ben ik toch weer gewoon het allerblijst mee... Geen gedoe Lachen

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 11:18

Blizz speelt ook veel met zijn bit...zeker met de 'bijzondere verrichtingen' Maar dan weet ik juist dat hij oplet! Haha.

Nu is mijn kennis op bit gebied erg beperkt... een stang is toch zonder breuk in het midden? Het bit wat ik gezien heb bij een ander paard had een breuk in het midden, net als bij een dubbelgebroken trens maar dan met een kogellagerachtig iets.....

Heeft die kennis er niet nog een liggen? Haha!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:30


Je suis Charlie.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:53

er zijn meerdere modelen van myler bits. Het is hier in nederland vrij nieuw. De meeste bitten hebben een hefboomwerking en zijn dus scherp. Het idee erachter is geloof ik dat de tong vrij komt te liggen en dat er geen druk op de lagen word uitgeoefend. verder hebben ze niet zon notenkraker werking als gewone trenzen


biri
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 13:16

ik sluit me aan bij unity, zelf rijd mijn dochter haar nprs pony mee en is er goed over te spreken.
wij hebben het zo geheten baby bitje.
en dan te bedenken dat de pony een harde mond heeft.
maar door dat de druk anders is reageert ze er beter op.
bij een goede verkoop adres mag je het bit altijd ff uitproberen.
het is geen goedkoop bit.
veel succes.

I LOVE MY TENNESSE WALKING HORSE COLOR.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 13:28


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 13:32

Het heet idd Myler en ik rij er nu een half jaartje mee. Er zijn heel veel verschillende modellen en mondstukken, dus er is altijd wel een bit dat fijn past. Het mondstuk is anatomischer gevormd dan bij de bitten die ik hiervoor gebruikte. Mileen was er meteen heel tevreden mee.

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 21:45

Oh Sugermiss... U webkennis is ongeevenaard!!
Cassidy ook bedankt hoor!!

Dit is het bit wat ik gezien heb en wat me wel wat leek:

Afbeelding

Ik vind het heel moeilijk om te kunnen inschatten wat Blizz fijn vind in zijn mond...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:48

Heb net eens op de site gekeken en het bit opgezocht wat ik heb! Als je links boven op "Myler Bits" en dan "features" klikt, komt het plaatje meteen te voorschijn Lachen ! (Sorry, weet alleen niet hoe ik dat hier neer moet zetten Scheve mond !)
Nogmaals, ik ben er erg blij mee, Dikke loopt er goed op Lachen !
Hé Dapperdier, je was me voor Knipoog , dat is idd het bit wat ik heb! Eeehh.. nee, toch niet, aan die van mij zitten andere ringen Verward !
Bij ons in de ruitersportzaak kan je vaak een bit kopen en het dan uitproberen, als ze moeilijk doen met evtl. terugbrengen, zeg je gewoon dat het niet past Knipoog ! Als ze je dan een andere maat willen geven Pling , zeg je gewoon dat je liever een tegoedbon wilt, omdat je er nog even over na wilt denken Clown ! (als je slim bent, koop je het bit op zaterdag, dan heb je iig de zondag om het uit te proberen Haha! !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 22:06

Afbeelding

deze sterre?

Scheelt niet veel. Het lijkt me ideaal en allemaal heel logisch als ik het zo lees. Ik ga van de week denk ik even info halen bij mijn ruitersport zaak en als je een bit van flink wat euro's koopt moet dat toch ruilbaar zijn?!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:14

Jaaa ! Díe heb ik!!! Ben benieuwd wat dat bit bij jullie kost!! Zoals gezegd, ik heb er ruim € 80,- voor betaald!! (ik geloof 83 nogwat ...)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:25

Ik weet niet of je Western rijd, maar met dit bit mag je in de Western niet starten. Je hebt er één nodig zonder die gleufjes in de D's.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:29

Ik ben even op die website wezen kijken, en ik moet zeggen dat ik een heel stel bitten er wel heel erg eng uit vind zien (gedraaide mondstukken enzo....) *brrrrrrr*

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:34

Die gleufjes zijn ook echt niet leuk, als je die gebruikt om je bakstukken aan vast te maken. Je krijgt dan nl. nogal een kantel werking, waardoor het bit naar mijn inziens behoorlijk pittig inwerkt.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:42

Ik rijd engels Lachen !
De bakstukken heb ik aan de bovenste gleuven vast, de teugels aan de ring (dus niet in de onderste gleuven!).
Tussen de 2 en 3 kan het bit ook nog bewegen! Vandaar dat de kantelwerking niet groot is! Ik heb er trouwens geen kin-ketting aan!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:49

Rather you than me Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:50

muckypup schreef:
Rather you than me Knipoog


Eh..verklaar je nader?

Je suis Charlie.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:52

Dat ik liever gewoon nog met een bustrensje rijdt Lachen

Ik hoor er wel veel goede berichten over, maar zelf heb ik het (nog) niet zo op deze bitten. Eerst maar eens de kat uit de boom kijken. Maar als het voor iemand absoluut het einde is, moeten ze er zeker mee blijven rijden. Ieder voor zich, toch?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:54

Als iemand nou niet goed met dat bustrensje rijdt, en het paard dat niet accepteerd ga je toch verder kijken? Een oneliner van jouw kant voegt eerlijk gezegd weinig toe aan deze discussie.
En voor de rest: don't fix what isn't broken. Als jij goed rijdt op die bustrens, vooral doorgaan.

Je suis Charlie.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:05

En daarvoor zei ik dus ook ". Maar als het voor iemand absoluut het einde is, moeten ze er zeker mee blijven rijden". Maar mijn oprechte excuses voor, uh, het intypen van een "oneliner"?

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 08:51

stef schreef:
.... en ik moet zeggen dat ik een heel stel bitten er wel heel erg eng uit vind zien (gedraaide mondstukken enzo....) *brrrrrrr*

Ja dat viel mij ook tegen en dat voor een firma die zegt het beste met het paard voor te hebben Verward

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:21

lijken mij geen gewone bitten voor engels rijden, of wel? Ik zie mezelf ze nog niet proberen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:39

germie schreef:
lijken mij geen gewone bitten voor engels rijden, of wel? Ik zie mezelf ze nog niet proberen.


Nee, is volgens mij idd geen engels bit, maar.... ik sta open voor alles!
Ik denk dat het er gewoon aan ligt waar je paard goed op loopt! In het begin had ik voor Dikke een dikker olijfkop bit (enkel gebroken) daarmee had ik het gevoel dat ik helemaal geen kontakt met hem had! Daarna heb ik een Sprenger dubbel gebroken bit gehad, ging ook niet echt lekker!
De toenmalige instructrice die ik had, stelde voor om het eens met een stang te proberen. Zei vertelde dat veel paarden uit Rusland met zulke bitten (in)gereden worden. En zie hier, met de Kimblewick ging het prima!
Het Myler bit gebruik ik trouwens niet vaak (dit is geen rechtvaardiging hoor Knipoog !), maar ik moet zeggen dat hij er mooi mee loopt!
Ook ik ben absoluut geen bitten expert! Er heeft een aantal jaren eens een heel artikel over -tig verschillende soorten bitten in de Cavallo gestaan, waarna ik het gevoel had, dat ik nog minder kon bepalen welk bit nu eigenlijk het juiste voor mijn paarden kon zijn Verward !
Beer reed ik trouwens met een Sprenger dubbel gebroken en die liep daar erg fijn op!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, PowerPoef en 19 bezoekers