Ik ben bedrogen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Ik ben bedrogen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 23:26

Ja echt waar, niet zo ernstig hoor Haha!
Zo als ik al had verteld moest laica vandaag officeel opgemeten worden.
Ik heb haar gekocht als E pony, ik dacht zelf aan 1.52.
Na 3 kwartier hadden we laica eindelijk op de trailer. Daar aangekomen en verteld dat die van ons zo'n probleem geval is, hadden ze gevraagt of we d'r asjeblieft op de trailer wilden laten staan, ja hoor Haha!
Dus in de trailer chippie ff gecontroleerd, het klopte Tong uitsteken En opgemeten, wat blijkt nou. Ze is een D-pony! Ze is gewoon 1.47. Ik ben dus bedrogen bij de verkoop en ze gaat weer terug want ik had een E pony gekocht. Nee geintjuh, zou d'r nooit wegdoen Knipoog
Opzich heb ik eigenlijk alleen maar voordeel mee dat ik een grote D heb.
Ik moet nu dus op wedstrijd tussen de C en D ponys starten, en dat zijn meestal jongere kinderen. En die van mij lijkt dan ook een stuk groter dan wanneer je met een kleine E aan komt zetten.
Nadat ze was opgemeten nog ff wat gedronken en zijn we weer rustig naar huis gereden. En Laica stapt gewoon super braaf de trailer af, raar paard

Zo dit was me maar weer een avondje, kan 't nog steeds niet bevatten. Een D-pony!:D
Groetjes Roos en haar mini pony Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 01:45

Gni gni gni... samen met mijn een ukje onder de 1.50 dus... }>

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 01:53

Grrrr, weer meer concurrentie voor mijn dochter met haar D Haha!

Ik zit met het tegenovergestelde probleem omdat ik geen idee had, toen ik Gwenn kocht, hoe dat zat met wedstrijden voor pony's. Als ik haar ga laten starten zijn die kinderen die voor jou lekker jong zijn, voor haar vrij oud Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 01:54

Weert ligt een héééél eind uit de buurt van Joure!!!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 02:09

Gelukkig wel Knipoog

Maar dat neemt niet weg dat mijn 9-jarige als ze wedstrijden wil gaan rijden tussen veel oudere kinderen terecht komt. Eigen schuld, dikke bult van mama en een B-pony om op te rijden is geen probleem alleen wil mijn dochter alleen maar haar D-pony. Ach, ze is niet zo wedstrijdgericht dus zo'n ramp is het niet maar ik heb er indertijd gewoon helemaal niet bij stilgestaan.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 09:23

Percy:
Wie zegt dat jouw dochter niet ooit landelijk gaat?
Tja dan moet ze misschien toch tegen Roos.... *LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 11:52

Tegen mij had je het toch echt over 1.54 Knipoog
En jij zo eigenwijs niet te geloven dat toen ik dr snel had opgemeten dat ze rond de 1.49/1.50 was Tong uitsteken
Waldi is 1.52,5 Lachen Mooi maatje en precies zoals mn paps ook had opgemeten Haha!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:26

Op die ene foto in je profiel toont ze vrij groot (die waar de witte bandages om hebt). Had haar dus ook groter geschat. Veel succes op de wedstrijden!
Groetjes Judith

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:33

Die van mij zijn maar A´tjes.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 00:27

Ja ja die laYca......
Een D....Hebben we allebij een ukkie!!!
(alleen heb jij daarmee mazzel en ik niet....)
Je wilt trouwens niet weten hoe mij armen voelen nadat mevrouw een paar keer wat minder rustig achterwaarts ging en ik niet wilde wijken.....
...Het lekkers is gelukkig een troost...

Groetjes en tot snel!!!

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 09:08

zo wist ik al jaren zeker dat die van mij 1.45 a1.47 was laatst is nagemeten en ik durf het bijna niet te zeggen maar ze is 1.39. ach snel rijden en niemand ziet het hahaha

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:29

komt nu wel goed uit,
maar ik vind toch dat je er wel wat van moet zeggen !

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 12:57

Goh ik had precies hetzelfde die handelaar waar we Camilla van kochten zei dat ze 1.50 was. In de zomer is ze opgemeten was ze gewoon 1.44!! Nu word ze binnenkort weer gemeten eens kijken of ze nog gegroeit is. Haha!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:41

Wat grappig Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 19:20

Hihi, best wel slordig op zich. Is ze niet opgemeten bij een keuring oid? Zaten er geen meetpapieren bij bij de koop dan? Maar wat je zegt, tussen C en D pony's starten is idd wat makkelijker.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:46

mijn vorige verzorgpony was gekocht als e pony van 1.56. Maar we vonden haar al wat aan de grote kant. Toen ze later weer verkocht werd hebben we haar gemeten op 1.62!!!!!!!!!!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:21

Laica is niet gekeurt of zoiets bij de koop. De vorige eigenaar zei dus dat ze opgemeten was op 1.54, maar of het officieel was wist Roos niet, nu wel officieel en ze heeft een D-pony Lachen
Knipoog misschien gaat ze nu wél wedstrijden springen Tong uitsteken

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:53

Carolien007 schreef:
mijn vorige verzorgpony was gekocht als e pony van 1.56. Maar we vonden haar al wat aan de grote kant. Toen ze later weer verkocht werd hebben we haar gemeten op 1.62!!!!!!!!!!!


Ik ken ook een meisje die dacht een grote E-pony gekocht te hebben.
Tja het beestje was nog jong, vier en half of zo, en het zou best kunnen dat het op drie jaar ECHT nog een E-pony was.

Maar bij het meten bleek hij dus toch 1.60 te zijn!
Kom ik de volgende dag op de manege: "Dorine, je raadt het nooit, ik heb een páárd!"
Ik: "Ja dat wist ik toch, die heb je een half jaar terug gekocht Verward "
Zij: "Ja, maar ik bedoel dat het geen pony is! *LOL* "

Gelukkig was ze zelf 15, bijna 16 jaar en om dan bij de paarden te starten (ze reed dressuur) was geen probleem.
Alleen vond ze het toch wel een nadeel omdat ze dacht dat ze bij de paarden veel meer concurrentie zou krijgen.

Hmm...concurrentie? Bij paarden zou ze het moeilijker krijgen?
Ach haar privelessen zijn duur genoeg om dat probleem uit te sluiten... Haha!
Met haar vorige pony haalde ze ook alle prijzen uit de hele streek weg tot en met de Z, dus.. prijzenkast is toch al vol! Tong uitsteken

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 13:57

Nou Anna-jelly aan springen begin ik niet, dat is gewoon poging tot zelfmoord Haha!
Maar net zoals Jubido zegt, ze toont een stuk groter dus ik zelf dacht ook altijd dat ze een E was, tot afgelopen woensdag Tong uitsteken
Trouwens nog een vraagje.
Laica wordt dit jaar alweer 10 maar haar stokmaat enzo is bij haar 7e jaar neergezet inplaats van 8e, moet ik haar volgens jaar nou weer oplaten meten? *zucht*