kleine pony in 'grote trailer'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

kleine pony in 'grote trailer'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 10:33

We hebben gisteren om te oefenen onze kleine pony (1m 12) eens in de trailer geladen. Maar ik weet niet goed hoe ik haar het beste vastmaak. Ze komt met haar hoofd boven de stang vanvoor in de trailer, maar dan kan ze die niet veel meer naar beneden doen. De stang zit dus ongeveer halfweg haar nek. Dat lijkt me toch niet zo comfortabel tijdens het rijden.

Normaal bind je het halstertouw links boven, iets voor de stang. Maar dan verplicht je de pony dus om met haar hoofd boven die stang heel de tijd te zitten. Zou ik misschien beter het touw voor deze ene keer aan de stang zelf vastbinden? Maar ik ben wel een beetje bang dat ze dan denkt dat ze onder die stang vanvoor door kan lopen en zo vast komen te zitten :s .

Hoe doen jullie dat, met kleine pony's? Ik ga vandaag echt met haar op verplaatsing, dus ik moet nog iets verzinnen!

De trailer ombouwen enzo zie ik niet zitten, want ik gebruik hem veel vaker om een 'echt' paard mee te vervoeren.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 10:57

ehhh die van mij is denk nu iets boven de 1 meter en is een paar keer meegeweest naar les samen met tobias!
toby aan de ene kant, dat mormel aan de andere kant! ik zette haar gewoon aan de ring vast(1 kant) en dan stond ze voor de stang of soms met haar hoofd onder de stang! heb er geen problemen mee gehad!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:29

Bij hon heb ik datzelfde probleem, ze kan net niet onder de stang door, maar kan er ook niet echt overheen. Zij staat gewoon aan de stang vast. Het hooinet hangt (opgeknoopt, zodat ie niet op de grond komt) ook aan de stang, omdat ze er anders niet bij kan

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:29

misschien kan je 1 touw onder de stang doen en de andere erboven? Zo kan ze niet onder de stang door gaan (want dan drukt het bovenste touw op die stang) maar ze kan wel met haar hoofd "normaal" staan.

Je maakt in wezen een lus met de stang ertussen. Weet het verder ook niet zo meteen ...

Beetje duidelijk? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:27

Als mijn vriendin met haar shet(ten) op pad gaat, dan zet ze een strobaal van voren, dan kunnen ze er niet onderdoor kruipen. Waar ze ze precies aan vast zet weet ik niet zeker.