De verhuizing

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:13

Afgelopen zondag ben ik dus met Lois naar mijn nieuwe stal verhuisd. Al een tijdje was ik niet zo gelukkig meer met de hele situatie op mijn oude stal. De stal staat nu al een half jaar te koop en een verkoop is nog niet in het zicht. Zo’n situatie geeft altijd veel onzekerheid en onduidelijkheid. Een reden voor mij om te blijven was altijd de goede begeleiding die ik daar had. Gelukkig gaat het met het rijden zo goed *LOL* dat het niet meer noodzakelijk is om dagelijks op die begeleiding terug te kunnen vallen. In overleg met mijn instructrice heb ik toen besloten een andere stal te gaan zoeken.

De afgelopen maand ben ik als een gek in de weer geweest op zoek naar een betaalbare auto en trailer. Want als ik die niet zou hebben zou ik niet kunnen reizen voor mijn lessen. Dat was voor mij een absolute voorwaarde voor mijn vertrek. Maar het is allemaal gelukt!!!! Party!! JIPPIEEEEEE Party!! . Ik heb nu eindelijk een eigen auto en trailer Party!! YES Party!! Nu kan ik gaan en staan waar ik maar wil. Klein detail is dat ik nog wel mijn E achter B moet gaan halen maar voorlopig is mijn man chauffeur.

Deze nieuwe stal is dichter bij mijn huis [5 km] ligt in het bos en zit ik te paard met een 45 minuten op de Hoge Veluwe. De accommodatie is vergelijkbaar met wat ik had alleen zijn hier wel manege lessen maar niet heel veel. Er is een trainingsmolen aanwezig waar je paard ingezet wordt.
Ik zal de mensen en de paarden van mijn oude stal heel erg missen Verdrietig . Maar volgens mij heeft Lois het hier veel beter naar zijn zin. De stallen zijn oud maar heel koel en fris, dat komt zeker door het bos. Van 8 tot 22.00 is er personeel op stal dus je paard wordt altijd goed in de gaten gehouden. Lois heeft er zijn draai al gevonden, nu ik nog.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-07-03 14:14 ]</font>


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:24

Gaaf voor je! Het is wel heel belangrijk om met rust op je stal te staan. En als je gewoon dezelfde les kunt houden is het natuurlijk perfect, dichter bij huis, uitrijmogelijkheden, wauw.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:44

Klinkt goed zeg!

Je zult het er vast wel naar je zin hebben en je paard ook!

Groetjes mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:53

De stal en alles is ook echt prima. Alleen de sfeer en de mensen zijn hier echt heel anders [ze zijn heel aardig], dat is enorm wennen voor me.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 16:27

Hey, leuk voor je Jippie! Wel stiekem van je *LOL* *LOL* dat je ineens (voor ons Bokkers dan) van stal veranderd bent.
Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben.

't voelt wel onwennig, he, zo'n nieuwe stal?
Ik ben net ook van stal veranderd, maar alles is ook zo vreemd.
Fitz heeft het gelukkig enorm naar zijn zin op het land en heeft zich binnen een week tot leider van de kudde weten te promoveren!
Maar de mensen zijn ook vreselijk aardig op mijn nieuwe stal, ik denk dat ik aan het einde van die paar maanden spijt krijg dat ik daar weer weg ga.


Is er nu ook weidegang mogelijk voor Lois of wil je dat toch liever niet??
En nu je een trailer en auto hebt, ga je misschien ook nog eens een wedstrijdje rijden??

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:32

goh fijn zeg!hopelijk krijg je het daar net zo naar je zin als ik op mijn stal.en voor lois lijkt me duidelijk,als hij zijn draai al gevonden heeft vind ie het daar leuk!fijn hoor,gelukkig dat alles zo lekker verlopen is.

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 20:34

J aj ik heb het inderdaad stil gehouden. het was zo'n gestress, een andere stal, auto en trailer maar gelukkig is dat nu achter de rug.
Ik ben net terug van stal en voel me heerlijk. Ik had eerst eventjes gereden in de rijhal en daarna het bos in om uit te stappen. Dat bos heb ik nog nooit gemist maar wow wat was dat heerlijk, Lois was braaf en dapper en stapte waakzaam maar rustig door. Alles rook er zo lekker naar bloesen en bomen ik was eventjes helemaal van de wereld. Nooit gedacht dat ik daar zo enorm van zou genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 20:39

Oh ja, die wedstijdjes komen er heus wel maar ik sta nog niet echt te juichen hoor. Vooral mijn man zit me maar aan te moedigen om wedstrijden te gaan rijden, die schat Lovers
Ik vraag mezelf nog steeds af wat de toegevoegde waarde van die wedstrijd is [leuk filosofisch onderwerp]. voorlopig is dat voor mij enkel nog het feit dat het je de mogelijkheid geeft een jury cursus te gaan doen of misschien wel examinatrice voor het ruiterbewijs te worden *LOL* [ik roep maar wat]

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 20:42

zie je nu hoe heerlijk uitstappen in het bos kan zijn???dan heb je dat ultime ik-ben-1-met-mijn-paard-en-de-natuur-gevoel

soms is het beter om te zwijgen

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 21:22

Hee Jippie!

Goed van je hoor!

En het went wel, denk ik Verward
Ik ben nu 6 weken geleden verhuisd en ik mis mijn stalgenootjes nog steeds vreselijk. Het liefst zou ik terug gaan voor hen, maar mijn paarden hebben het zoveel beter nu dat dat het wel goedmaakt. Ik blijf dus waar ik nu ben en zoek mijn stalmaatjes regelmatig op en zij mij....gaat op zich oke hoor! Cool
Vandaag en morgen met z'n allen naar het strand hier, we hebben het nog steeds hardstikke leuk dus!

Groetjes Suzanne

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:01

ooow lekker joh! tja, bos mis ik dus juist wel! heb ik eerder altijd tot mijn beschikking gehad, en nu niet meer! Dat is hard! Maar wat leuk dat Lois het meteen al zo naar zijn zin heeft! Dat moet een goed gevoel geven!

En eindelijk een trailer! en een goede auto erbij! Ik ken het gevoel, daar ga je van glunderen, grinnik! Ach, en dat Rijbewijs........(ik moet het ook nog hoor!!), het rijden op zich is niet zo moeilijk geloof ik, het is meer een kwestie van de goed examinator treffen (*knipoog naar Nimber*)

Heel veel plezier gewenst op je nieuwe stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:54

Dank je wel allemaal.

Gisteren ben ik naar de les gegaan, met mijn eigen trailer op pad. Heerlijk was dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:58

Heerlijk geweldig genieten samen met je paard in het bos. Je zit daar en denkt 'wie doet me wat?' 'Geen cent te makken (figuurlijk), maar schathemelrijk'

Dat gevoel ken ik wel, helemaal top.

Bij ons moet je de snelweg op de achtergrond en de trein wegdenken (= negeren uit je waarneming) en dan nog is s het geweldig.
Heerlijk zo'n dier.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 18:09

He Jippie, dat klinkt allemaal goed!
Fijn dat Lois het ook zo naar zijn zin heeft.
Ik kom gauw een keer kijken hoor!
Gr. Silvia


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 21:40

Iedereen die een keer wil komen kijken is van harte welkom. Op stal zijn ze nu van alles aan het verbouwen maar ik dacht dat ze eind augustus helemaal klaar zijn met verbouwen. Ik denk dat het best leuk is om dan een mini meeting te organiseren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Mark0919, sterregoud en 34 bezoekers