Te groot om voor langere tijd op te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Te groot om voor langere tijd op te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 00:55

Hoi
Ik zat te kijken of ik nog voor altijd op mijn lievelingspony zou passen. Ik ben 1.74, heb lange benen, ben 52 kilo. Nu komen mijn benen er al wel iets onderuit maar om nou te zeggen, nee dat is veel te groot dat ook weer niet. Het is alleen iets lastiger wanneer ik op bijv een volte zit en met mijn binnenbeen moet werken.
Zal ik nog op deze vrij stevig gebouwde (niet overdreven hoor) arabier kunnen blijven rijden? Ik zal een foto erbij zetten.

Afbeelding

Ik ben nu dus 52 kilo, ik verwacht dat dat nog wel iets meer word maar ik hoop niet drastisch veel!

Alvast bedankt!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 02:33

geen probleem hoor. voorlopig doorgaan. Ik rij op een fjord en ben zelf 172. mijn benen steken net zo veel/weinig uit als die van jou.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 04:18

gewoon lekker rijden hoor
kan makkelijk , 1.72 is absoluut niet te groot voor die arabier
en te zwaar zul je zeker niet zomaar worden
ik vind het er netjes uitzien

veel plezier met het paardje

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 10:25

Ik vind jou op die foto absoluut niet te groot, hoor. Rij lekker door zolang je jezelf prettig voelt op deze pony!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 12:17

Het gaat nu niet echt over dat ik er nu te groot voor zou zijn of niet, ik weet dat dat niet i dus dat hoef ik niet te vragen. Maar zou ik er over langere tijd nog op passen?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 12:29

ik weet niet hoe groot de pony is,maar ik ben 1.79 en 60 kilo en heb een stevige E-pony van ca 1.55, ik rijd nogsteeds af en toe op haar, maar heb inmiddels ook een groot paard, ca 1.70 meter, maar dat paard is heel erg smal, daar steken mn benen bijna verder eronder uit als bij mn pony!

kijk maar naar deze 2 foto's

Destiny&Ik (mn pony dus)
Afbeelding

Quentin&Ik (mn paard)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik vind zelf dat ik op een wat stevgier, compacter paard net iets mooier zou staan.
OP sommige foto's waar ik op destiny zit, dan steken mn benen niet onder de buik uit, maar vind ik dat mn lijft er te ver bovenuit komt, omdat destiny zelf wel stevig is maar een kort lijfje heeft.

maar ik weet niet hou oud je nu bent en of je nog veel zal groeien, maar ik denk dat je voorlopig nog wel op je pony kan bijven rijden hoor!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 12:35

Gewoon rijden, niets aantrekken van anderen. Als dit je lievelingspaard is op die manege, dan zou ik daar gewoon iedere les op rijden. Of het moet niet mogen van de eigenaren, maar je bent NIET te zwaar, en je bent NIET te groot.

Ik denk eerder dat er anderen graag op jouw lievelingspaard rijden en een beetje lopen te stoken?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 12:38

Ik zag dat je 16 bent, dus met dat groeien zal eht nou wel een beetje meevallen. Ik vind je absoluut niet te groot en zeker ook niet te zwaar. Ik vind het zo eigenlijk wel mooi.
En omdat je dus als 16 bent denk ik dat je er nog een hele tijd op zou kunnen rijden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 12:44

je wordt in april 17!nou dan kan je er echt wel op blijven rijden hoor!(of je moet ineens 2x zo zwaar worden)ik was bijna 15 ton ik mn pony kreeg, toen was ik +/- 1.75 en nu ben ik 20 en 1.79 en die 4 cm hebben ook weer niet zo'n wereld van verschil uitgemaakt!(wel 10 kilo zwaarder maar toen was ik eng dun en nu ben ik normaal, 60 kg)