Discriminatie van grote paarden??-Zweetdeken probs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Discriminatie van grote paarden??-Zweetdeken probs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 08:52

Een vriendin van mij heeft een paard van 171m ,die heeft een dekenmaat van 215 .Nu zijn wel al bij veel ruitersportzaken langs geweest voor een wollen zweetdeken maar nergens hebben ze ze liggen vanaf de 205 tot 215 etc.
Zelfs kregen we bij een hele bekende ruitersportzaak hier in de buurt te horen dat niemand zo n grote dekenmaat had hier in de buurt en dat hij er dus geen zin in had om grote dekens in te kopen.Nu weet ik dat dat heel overdreven is want er zijn hier best veel mensen in de buurt die een groot paard hebben.
Ja hij had wel als optie:Je kan er wel 1tje laten maken ,op maat!!!Wij zo:Hoe duur is dat dan?Ja 500 euro... Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Maar ja ,dat hebben we niet gedaan vanzelf...

Nu is mijn vraag aan jullie,hoe doen jullie dat met zweetdekens,Waar halen jullie ze vandaan en hebben julli evt een leuk adresje waar we is kunnen gaan kijken??? Haha!

Alvast bedankt

keep calm, I'm engaged!!! <3


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 09:05

Ik heb verleden jaar bij de Hypo een fleece zweetdeken gekocht in maat 215. Past qua lengte goed, alleen bij de borst is hij nog te krap voor Duncan, dus daar moet ik nog een lapje stof bij aan naaien Haha! .

De Hypo had ze dus gewoon op voorraad liggen en Divoza volgens mij ook. Gewoon even bellen met een van deze bedrijven ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 09:10

Heey,we hebben nog geen kontakt opgenomen met divoza,maar we willen een echte wollen he??En dat schijnt toch iets moeilijker te zijn... Verward

keep calm, I'm engaged!!! <3

boemel

Berichten: 8275
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 09:28

Vreemd! Zo groot is dat paard nou ook weer niet. Ik reed eerder een paard van 1.80m. Nooit moeite gehad om een passende deken te vinden. Wij kochten toen de paardenspullen vaak in Duitsland. Misschien hebben ze daar grotere maten.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:19

Ik vind het ook niet heel erg groot.Wij hebben twee paarden op stal,die zijn nog groter,en die hebben beide moeiteloos dekens gekregen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 11:07

Ja daarom, wij hebben ook zoiets van:er zijn toch nog grotere paarden maar goed Verward Het is erg moeilijk hier in de buurt,iemand nog een adresje via i-net ofzo iets?

keep calm, I'm engaged!!! <3

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 13:09

zo groot is 1.71 niet hoor!de stal waar ik werk staan twee 3-jarigen die al bijna 1.80 zijn!
en mn eigen paard is vrij lang in zn lijf en wel vrij smal, maar toch ook 1,72 hoog! die heeft meestal 205 als dekenmaat, ook van zweetdeken, past perfect!en als de ruitersportzaak ze niet op voorraad heeft, dan bellen ze even naar hun leverancier en is ie er binnen een weekje, er liggen idd iets minder dekens maat 205 en 215 op voorraad dan de maten 175 185 en 195 omdat die maten meer worden verkocht, maar bestellen kost me nooit iets extra's en lukt altijd!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:25

t'is toch van de pot gerukt die hoge paarden, hoe fokken ze dat?

Je kan zelf wat maken? Of kijk hier eens? Een baumwolle sommer&übergang decke met grootste bovenmaat van 1.65 (ik weet niet wat de ondermaat dan is)

loesdau

kijk bij übergangsdecken, en dan de 2e links.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:37

Morgan kan ze wel bestellen hoor denk ik.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:50

Een stalgenootje en ik hebben laatst in Drunen nog een wollenzweetdeken met hals gekocht in maat 205 als cadeautje voor iemand. En in Drunen hebben ze van de meeste dekens ook gewoon maat 215. Ik heb namelijk altijd 215 nodig als ik een deken moet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:01

Albert en Dirk winnen nog wel eens dekens met het tandem (Welsh Cobs) en krijgen dan altijd belachelijk grote maten die ik vervolgens inpik voor de Geldersen Extreme duivel
Volgens mij gaan ze er bij wedstrijden van uit dat als het maar groot genoeg is eht altijd wel past.
Ik had zelfs een deken die Händell (ruim 1.70 en breed gebouwd) nog veel te groot was.
Volgens mij zou Duncan er nog in verzuipen.
Ik heb hem een keer vrij heet gewassen en nu past hij redelijk.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 18:34

Bedankt voor jullie reacties... Mickey bedankt voor je pb. Heb je van die winkel een i-net adres mickey of niet?

keep calm, I'm engaged!!! <3

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 18:42


daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 18:45

Heb er ook nooit problemen mee gehad, zowel bij, zoals Mickey al zei, het Drunens Ruiterhuis niet (al ga ik daar persoonlijk niet graag naar toe) als Langeraap in Berlicum niet.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 19:06

ok bedankt... Ik zal ff kijken op het i-net adres... Nee ik ik snap ook niet dat die mensen hier in de buurt zo moeilijk doen want er zijn toch nog grotere paarden op de wereld hhaha Lachen

keep calm, I'm engaged!!! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kempi001, LB2003, MarjaR, Zonnetje97 en 11 bezoekers