Dan schaam je je wel een beetje....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Dan schaam je je wel een beetje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 20:49

Vandaag een heerlijk buitenritje gemaakt, net voor etenstijd dus lekker rustig rond de plas en op de zandpaden. Ben met een heropvoedingscursus bezig Schijnheilig wat betreft het galopperen buiten. Dat kan volgens Tinka namelijk alleen maar HARD en vandaag ging het zo HARD dat ik serieus de rem kwijt was en flink achterover moest hangen om weer duidelijk te maken dat ik er ook nog op zat Lips are sealed

Maargoed, veilig en wel weer bij het water aangekomen kwam er ineens een hééééééél klein hondje aan. Zo klein, dat die wel 2x in de achterhoef van Tinka paste. En die knol was me toch bang! Ze sprong met 4 benen in de lucht, hupte wat en keek dan snel weer achterom of ze het beestje nou afgeschud had, maar die bleef rondjes om Tinka heen rennen dus het ging echt van *poing poing poing* en ze had heeeele bange oogjes
Wat een tuttebel is het ook. Laatst kwamen we een Deense Dog tegen, die liep ze gewoon voorbij en dit hondje van nog geen 15 cm hoog joeg haar de stuipen op het lijf...tssss....ik schaamde me dood, en de man van het hondje maar lachen *LOL* Het was wel echt een komisch gezicht, die kop van Tinka steeds van 'waar is dat mormel nu weer?' Scheve mond

Heb toen nog een klein rondje gereden en toen we teruggingen werd het donker en zag je het maanlicht over het water schijnen, zo mooi Lovers Ik kon het natuurlijk niet laten om door het water te draven, het was zo mooi, windstil, de felle maan boven je en die tevreden oortjes voor je...
Kwijl


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:52

misschien was ze bang voor cavia's en dacht ze dat het ene cavia was?
hier lopen best veel van die caviabeesten rond

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:52

heel herkenbaar! Haha!
Tos jaagd normaal honden de stuipen op het lijf, door ineens zijn hoofd boven ze te houden...
Maar kleine hondjes... *IEK* eng....

Heet: aanstelleritus!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:55

hahaha geweldig *LOL* *LOL* Tinka-actie Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:56

Tja, klein is blijkbaar enger dan groot.

Heerlijk he, zo lekker van het mooie stukje wereld genieten.......

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:58

Verander in het eerste stukje 'galop' in 'draf' en je hebt het stukje heropvoedingscursus dat ik Ret vandaag probeerde te geven. Er zat vandaag maar één versnelling op (de hoogste oftewel 'heet'), het gaspedaal was overgevoelig (ik hoefde mijn grote teen maar te bewegen en hij ging al) en hij liet zelfs een oud mannetje zo schrikken dat die spontaan de greppel in fietste. Ik heb maar hard 'sorry meneer!' geroepen...

Conclusie na anderhalf uur Holterberg: veeeeeeeel trainen nog voor de eerste wedstrijd... (gelukkig is die pas over twee maanden).

Maar dat gevoel dat jij beschrijft in je laatste stukje, dat had ik ook. Alleen reed ik over een bijna kale hei op 25 meter hoogte, met het zonnetje hoog aan de lucht en een uitzicht van ongeveer 10 km weg, helemaal over de bossen en over Nijverdal e.o. Echt een heerlijk gevoel... Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:04

Dan was het vandaag "nep-tweeling Net en Ret dag" Haha!.....
Netty was ook aardig "heet" Pff........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:20

Was het niet dat hondje van de tandarts Haha!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:47

Herkenbaar hoor! Vandaag ook een buitenritje gemaakt in Austerlitz, t was rond een uurtje of drie - vier, heerlijk zonnetje! We waren met zijn drieen en reden een stuk tegen de laagstaande zon in (We rode into a sunset just the story remains "Garth Brooks") Echt een geweldig gezicht in de zon die twee paarden voor me! Heerlijk lang stuk gegalopeerd... heb het hele stuk met een big smile op mijn gezicht gereden Haha! Haha! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 11:41

Nee Lia het was niet het hondje van de tandarts Schijnheilig

Mooi is dat he? Ik zat in de trein naar huis rond die tijd en de zon scheen inderdaad zo mooi over de velden dat ik ook veel zin had om een eind te gaan rijden. Maar dat kon dus pas rond etenstijd. Maar het was prachtig weer gister, verheug me alweer op de lente, met een zonnetje dat tussen de bomen door schijnt...Dromen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:44

Weet je wat eng is? Zo'n kruising cavia/hond met een belletje! Dan gaan ze helemaal compleet over de rooie Haha!

Hmmm... ik zat me even voor te stellen hoe dat er uit moest zien... Met de maan op dat stille water.... Lijkt me prachtig!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 14:15

Ach.... Tinka dacht gewoon dat die Deense dog een shetje was Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 14:23

Min haf was bang van shetjes! Echt waar, op een keer ging ik wandelen en kwam er een shetje heel hard naar de omheining gelopen, en Adri draaide zich om en ging er vandoor in galop... daarna bekeek hij elke shet gewoon heel argwanend...
En katten met belletjes zijn natuurlijk ook heeeeel eng!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 15:50

Haha geweldig, ik zie het helemaal voor me, dansende Tinka Haha!

Dat laatste stukje wat je schrijft, dat klinkt echt super!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 16:29

hihi nog zo'n held op sokken Haha!

Doet mij denken aan Mickey toen hij nog een kitten was. Van de pony's van de ponyclub was hij niet bang, maar als er een hondje voorbij kwam die ietsje groter was dan hij, was hij toch wel bang Lachen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:16

Relaxed man zulke ritten, op het hondje na dan!
Mijn ervaring is ook hoe kleiner hoe enger.... Zeker als het beweegt Haha!

:evaw:

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:25

Jaloers joh word ik daarvan.. onze stal ligt een pokke eind van het bos vandaan en het dichtstbijzijnde bos is nog pietepeuterig klein ook Huilen Iedere dag als met de trein door al die bossen rijdt bedenk ik me hoe fijn het zou zijn om daar lekker doorheent te crossen.. maar nee
Helaas niet zo vaak.. Later als ik rijk ben koop ik mn eigen bos Haha!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:29

Elise schreef:
Later als ik rijk ben koop ik mn eigen bos Haha!


Dat zou een mooi onderschrift zijn. Haha!

Jammer dat het vandaag geen helder weer was. Ben weer de Holterberg op geweest, deze keer met een stalgenoot. Wel reeën gezien in de verte, maar qua uitzicht was het wat minder dan gisteren. En volgens mij was het vandaag Sallandse Jack Russel-dag, die beesten liepen echt o-ver-al, bij voorkeur voor de voeten van onze paarden!

'Net en Ret in het bos' klinkt trouwens als een leesboek voor de basisschool... Haha! Wanneer kom je een keertje op de Holterberg rijden, Tigger? Voor jullie is dat niet zo ver weg! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:59

hmmm...Chippy was een keer bang van een samsonengerthond Verward

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 22:31

Idra schreef:
Min haf was bang van shetjes! Echt waar, op een keer ging ik wandelen en kwam er een shetje heel hard naar de omheining gelopen, en Adri draaide zich om en ging er vandoor in galop... daarna bekeek hij elke shet gewoon heel argwanend...

Ja zo eentje heb ik ook nog gereden, genaamd Aldira
Die was er als de dood voor tijdens buitenritten. Als ze stilstonden ging het nog maar als ze gingen rennen was het mis.
Tinka haar 'grote' liefde is een Shetlander, geweldig hengstje, echt een beauuuuuuty Kwijl En hij is ook verliefd op haar Lovers Komt standaard naar het hek rennen als Tinka voorbijloopt


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:54

Mickey schreef:
hihi nog zo'n held op sokken Haha!

Doet mij denken aan Mickey toen hij nog een kitten was. Van de pony's van de ponyclub was hij niet bang, maar als er een hondje voorbij kwam die ietsje groter was dan hij, was hij toch wel bang Lachen.


En dat doet mij weer denken aan onze vorige hond Max.
Wij hadden hem uit het asiel en in het begin luisterde hij totaal niet, de 1e keer dat ik hem losliet, ben ik een heel rondje achter hem aangeweest rond de boerderij, inclusief de weilanden door voordat ik hem weer te pakken had.
Zijn volgende uitstap was weilanden met dieren erin.
Mijn (vorige) pony stond in een stukje en aansluitend aan dat stukje, stonden kalveren.

Max ging eerst het weiland in waar de kalveren stonden, die bang voor hem waren en waar hij dus achteraan kon, in dezelfde vaart kwam hij bij mijn pony in de wei.
Die schrikt even en rent wat weg, daarna draaide ze zich om, neus bijna op de grond en achter de hond aan.
Prachtig gezicht, eerst Max achter de koeien aan, daarna pony achter Max aan, en Max weer binnen 3 seconden thuis Haha! Haha! Haha! .
Ineens was het niet zo stoere held meer...

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:41

Gut, wij hebben vandaag een hondje de stuipen op het lijf gejaagd. 't Was zo'n Yorkie, en die liep heel dapper met een "grote"stok over het bospad. Tot wij eraan kwamen stappen. Ging ie voor ons op de loop! De eigenaar was mij al voorbij, maar Yorkie durfde dus duidelijk niet. Zelfs niet toen we stil stonden. Hoewel, naar veel geroep van het vrouwtje ging ie dwars door de bush-bush (met een flinke omtrekkende beweging), maar met stok!, naar vrouwtje toe! Nu kon ik dus hard lachen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 21:44

Hey jij hebt dus ook gereden, ben nog vlakbij je huis geweest met Tinka.
Heb een rondje Bovensmilde, Kloosterveen en Baggelhuizerplas gedaan.
Jammer dat ik het niet wist anders hadden we samen kunnen rijden.
Kennelijk hebben die kleintjes meer ontzag voor Des dan voor Tinka Clown

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:14

Ik had gister zo'n superstrandrit Lovers Het strand was superbreed en bijna helemaal leeg...*LOL* Eerst lekker relaxed gereden en nadat ik een tegenligger gepasseerd was en zag dat er de eerste 2 km. niets aankwam heb ik voor het eerst sinds jaren een sprintje getrokken. Ik voelde gewoon dat het met dit paard veilig kan en voor Duitserkuilen hoef je in deze tijd van het jaar niet bang te zijn Haha!

Mijn vermoeden was juist en na een keiharde galop(tranen in mijn ogen en cap op mijn achterhoofd gewaaid(lang leve de Casco Knipoog ) kwam hij weer heerlijk op mijn zit terug toen ik een hardloper aan zag komen. Daarna omgekeerd en met een lang teugeltje richting naar huis gedraafd. Wereldpaard niet waar?! Lovers
In het park waar ik doorheen moet om terug te komen schrok hij trouwens een beetje van een hond met jas *LOL* Hij begon helemaal te snurken, maar liep wel braaf door. Alleen de brug over waar jongens met vuurwerk aan het mutsen waren durfde ik niet aan...Ik had een dekje op en dat vat snel vlam als het misgaat en achter het rookgordijn ligt een drukke weg...Frusty Dus ben omgekeerd weer, langs het hondje Clown , en ben maar aan de zijkant van de drukke weg gaan lopen totdat het fietspad tegenover de brug weer begon...Gelukkig is hij aardig mak, want er kwam natuurlijk net een kwade toeterende automobillist aan(je hoort hier niet met die rotknol...) en een grote vrachtauto...

Maar ik heb echt superfijn gereden, wordt nog blij als ik eraan denk *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, criollo_yess, Freekfuchs, Kitty_, Nina1999, onpaard, Padoertje, Rose_Sonny, Vagabondo, xSannee, ziechriet en 148 bezoekers