verslag springclinic in laag soeren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

verslag springclinic in laag soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 23:24

en het was echt heel gaaf...
ze begonnen eerst met de jonge paarden.
jeroen dubbeldam had een 6-jarige bij zich, dermott lennon een 7-jarige en jurgen stenfert had een 8-jarige bij zich. roelof bril gaf in de deze ronde comentaar en regelde het een beetje. toen werden ze allemaal voorgesteld en bij het klappen schrok het paard van jeroen zo erg dat die er gelijk naast lag *LOL* hier werd zo ongeveer de hele avond gein over gemaakt.wat ik wel een beetje jammer vond was dat jurgen de hele tijd in de zeik werd genomen door roelof. aan de ene kant waren sommige opmerkingen erug grappig maar soms ook net teveel.

bij de jonge paarden zag ik dat ze eigenlijk niks teveel deden gewoon simpel balkjes galopperen en daarbij verruimen en verkorten zodat het paard meer op je ging letten. ook kwam er te pas hoe je ze van te voren lekker los kon werken.

toen was er een half uurtje pauze en kwamen de grote( oudere) paarden.

hier zag je duidelijk verschil mee het paard van jeroen vond tevens alweer het publiek een beetje spannend maar je zag dat ze duidelijk wat fijner te rijden zijn en al meer hadden gezien. nu kwam roelof zelf ook te paard binnen en legde ze uit dat hoe ze een paard op internationaal niveua trainen. eigenlijk niet echt veel verschil. paard goed aan been krijgen lekker los en ontspannen door het lijf aan twee teugels en goed aan het binnenbeen rondrijden.
daarna gingen ze alle 4 een parcours springen geloof dat het parcours ongeveer op 1.40 stond.
dat laatste was degelijk het mooiste. die lui kunnen wenden echt niet normaal. zo mooi onder controle maar die wendingen red ik van me lang zijn leve dus niet....

het was een zeer leerzaam en leuk avondje waarin ik zeer veel gelachen heb om roelof. het is toch ook best een komiek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:04

Leuk om te zien hoe die goede springjongens hun paarden trainen en in de hand hebben staan. Dan kom je er ineens achter dat springen puur dressuur is Lachen

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 12:02

Jippie schreef:
Leuk om te zien hoe die goede springjongens hun paarden trainen en in de hand hebben staan. Dan kom je er ineens achter dat springen puur dressuur is Lachen


Zoiets wou ik ook zeggen Haha!

Maareh, ik had er ook wel bij willen zijn, das best leuk om te zien

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 22:20

ja idd zo zie je maar weer dressuur is de basis van alles...

wat ik trouwens ook heel mooi was dat een vrouw uit het publiek zei dat ze wel iets meer technische dingen had verwacht waarop jeroen zei paardrijden is al moeilijk genoeg dus we moeten het voor de jonge paarden en ook voor jullie zo makkelijk mogelijk houden

een heel mooi antwoord waarvoor die een bijna staande ovatie kreeg en die vrouw weer terug droop naar haar plaats