bokt rit in t'gooi

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

bokt rit in t'gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 20:38

hoi, ik wil steeds mee rijden met een bokt rit maar elke keer is ut zo ver dus kan ik niet mee.. vandaar dat ik er maar 1 organiseer in het gooi (ik hoop dat het lukt)

in Laren is wel een manege. ik weet niet of zij grote ritten organiseren en of je daar paarden mag huren..
natuurlijk kna je je eigen paard mee nemen.

en er moeten genoeg mensen zijn die mee rijden.. dus als je mee wilt rijden graag zeggen en als je nog iets weet dan ook graag zeggen!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:18

Kan je veel beter op de Boshoeve in Soest paarden of pony's huren. Ze zijn daar niet zo duur en met een ruiterbewijs krijg je ze mee zonder begeleiding Knipoog Het enige wat je moet doen is 5 minuten voorrijden zodat ze kunnen zien hoe je rijdt. Is trouwens erg dicht bij mij, dus ik wil dan wel meerijden

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:22

Manege in Laren, bedoel je daar de Larense Manege mee? Die verhuren in iniedergeval niet.

Maar als er ergens een manege is hier in het gooi waar je paarden kunt huren gaan ik en Melissa mee! Haha! (als het niet te redden is met eigen)

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:19

Ja, paarden van de boshoeve, maar als we lV gaan rijden, kan ik patsia mee bonjoureren Knipoog
Wat een woord

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:55

ja leuk, als anydale meegaat kom ik ook! (hangt wel van de prijs af)

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-03 19:52

goed dus die nu op het lijstje staan zijN:
napoleon,
melissa,
steffie,
en paardje wat doe jij nou precies..

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:22

Ditta schreef:
goed dus die nu op het lijstje staan zijN:
napoleon,
melissa,
steffie,
en paardje wat doe jij nou precies..


sorry, ik zie er vanaf. veel plezier iedereen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:44

Als het in Soest wordt, op een datum dat ik kan,ga ik zeker ook mee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:07

Ikke kom ook

Tenminsten, als het op een zondag wordt!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:14

Het ligt eraan welke kant jullie op gaan rijden (Soesterduinen is erg mooi en Lage Vuursche is ook best leuk, even paard neerzetten en n hapje eten), en of mijn paard 'n beetje conditie heeft, anders kom ik ook wel mee, en misschien dat ik Sjuimpje dan ook wel meekrijg (die wil nog steeds opmijn paard als ik dan op eén van haar idiote knollen ga). En idd: op een zondag komt mij wel goed uit.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:38

Moet je bij de boshoeve trouwens echt een ruiterbewijs hebben? Want dan heb ik dus niet

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:41

ik wil ook wel mee als het mag!
en een ruiterbewijs heb ik ook niet...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:44

Steffi schreef:
Moet je bij de boshoeve trouwens echt een ruiterbewijs hebben? Want dan heb ik dus niet


Als iemand anders wel een ruiterbewijs heeft kan je met hem/haar op het bewijs meerijden, hij/zij is dan je begeleider Haha! Bij mij kan er dus al iemand op mijn bewijs meerijden Moet alleen even kijken want ik denk dat het voor ons te ver is om eerst naar de manege te rijden vervolgens een buitenrit te maken en daarna eerst weer terug naar de boshoeve en dan nog eens maar huis rijden........... Ik bedoel, Nappie heeft een goede conditie maar zo goed.......

Misschien kan iemand me afzetten met Nappie bij de Boshoeve en anders moeten we ergens afspreken onderweg, maarja dan moet iemand wel de weg weten

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:04

Als dat zou kunnen zou dat wel mooi uitkomen!!

En anders, als Melissa nou ook een paardje van de boshoeve huurt, dan kan ik wel met haar meerijden dan!
Maar dan moet Melissa wel de weg weten want ik ken de weg daar verder niet Schijnheilig

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:29

Steffi schreef:
Als dat zou kunnen zou dat wel mooi uitkomen!!

En anders, als Melissa nou ook een paardje van de boshoeve huurt, dan kan ik wel met haar meerijden dan!
Maar dan moet Melissa wel de weg weten want ik ken de weg daar verder niet Schijnheilig


Het is erg makkelijk vanaf daar........... Je rijdt de weg over en volgt het zandpad alsmaar, kom je uiteindelijk bij de dagcamping op de Lage Vuursche uit achter kasteel Drakenstein

Tegen die tijd heb ik wel een goede map/kaart geregeld, ik ga in ieder geval wel kijken hoe lang het rijden is vanaf mijn stal, misschien kam ik jullie dan wel ophalen te paard maar moeten jullie de terug weg alleen rijden .

Een andere optie is nog dat Laui, Tiko, Richtje (heb jij eigenlijk dan een tweede eigen paard mee Verward of komen jullie met z'n tweeen op tiko ) vanaf mijn stal naar de Boshoeve rijden en jullie ophalen.......vervolgens kunnen we met z'n allen een rit maken en moeten jullie alleen met zijn 2en terug rijden maar da's dan niet zo moeilijk Knipoog

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:43

Ditta, huur jij dan ook nog een paardje bij de boshoeve of niet?

Het zou wel mooi uitkomen als we in iedergeval heen met iemand mee kunnen rijden, dan moet de terug weg wel lukken denk ik!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:37

Ik weet niet zeker of ik een paardje mee kan krijgen, anders moet ik er ook één huren. Met z'n 2-en op Tiko kan trouwens wel Lachen , maar of Tiko dat nou echt fijn vind t een hele rit....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:10

Als we nou vanaf onze stal naar de Boshoeve rijden, te paard, en daar de mensen ophalen die een paard huren bij de Boshoeve en vervolgens een leuke buitenrit maken............

Kunnen we daarna wat gaan eten ergens, pannekoeken of zo Haha! Vork en dan nog een uurtje rijden....... weet niet hoor of jullie het een goed idee vinden. Als we vanaf onze stal vertrekken kan Belker ook mee, anders wordt het een te lange rit voor Grappa, Nouja laat het me maar weten ik ben dan van de partij met m'n ruiterbewijs Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:13

Als het op een dag is dat ik vrij ben wil ik ook wel mee


Margreet

Berichten: 18323
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 15:52

Helaas, paard is niet in orde en -met alle respect- voor een manegepaard bedank ik toch.

Nulla tenaci invia est via

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:46

Ik heb ook een ruiterbewijs, dus er kan ook iemand met mij mee!

Ik weet niet of ik stappend of met de trailer kom...stappen is een pokke-end, maar voorkomt wel stress Lachen

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:41

Manege de boshoeve is een optie!

Het huren voor een paard in het bos was voorheen 25 gulden voor een uur. Je moet op je gehuurde paard eerst een stuk voorrijden (stap,draf,galop) om te zien of je wel (goed) kan rijden. Vinden hun van niet, is het jammer maar dan mag je niet mee. Je moet dan in de bak blijven of je brengt je paard naar stal en rijdt niet. Je hoeft niet te scrhikken, er zijn soms mensen die doorgelaten worden Bloos . Kan je een beetje sturen en kan je alle gangen, kom je zonder problemen de *proef* door.
Er staan heel veel verschillende paarden. Maar als ik mee ga is er een voor mij Lovers M'n kanjertje Lancelot, mega paard van 1.75 ofzo maar een ontzettend scheet! (alhoewel }> ) Je moet niet bang zijn voor een bokje, want bijna alle paarden willen nog wel eens een bokje geven, omdat er weinig gehuurt word in deze tijd van het jaar, maar dat bokken is niet dramatisch ofzo.
Het bos ken ik daar op m'n duimpje, maar verdwalen is ook erg leuk }>
Je kan er richting eemnes = heide rijden of het hele bos door richting Lage Vuursche . Daar kun je paarden stallen, maar de meeste manegepaarden zijn dat niet gewent daar.( er zijn paarden die ong. elke week mee naar buiten gaan, maar sommige kunnen gewoonweg niet vast staan naast een ander) Ook sprintjes trekken zijn de meeste niet gewent. Een keer is er een groep terug uit het bos gekomen met een stuk of 3 ruiters minder, ze wilden een lekker stevig (lees hard) galopje doen en een paar paarden besloten om er nog een schepje bovenop te doen..Auw.. Hoe groter de groep word hoe lastiger het is om een stevig tempo door te rijden omdat er kans is dat er paarden tussenzitten die weinig het bos ingaan en gewoonweg gek worden. Maargoed, een rustig ritje, afwisselend met stap,draf en op z'n tijd een galopje kan ook erg leuk zijn en ik denk dat de meeste daar voor kiezen, toch?
Eventueel bij veel vraag kunnen we een tafel huren bij De Smickel, een errruug lekkere pannenkoekenboerderij waar je echt lekker kan eten.

Schrijf mij maar bij!

PS: Ruiterbewijs is NIET verplicht daar. Je moet wel penning,voor sommige delen van het bos, huren maar dat geld krijg je geloof ik terug. Een CAP is wel verplicht!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:57

Ja ik wil ook mee met dynamiek mits het natuurlijk niet op een wedstrijddag is , kan het bos wel dromen (15 jaar daar rijervaring ). Laat maar horen wanneer.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:59

He leuk Ymke!!! Als degene die bij de Boshoeve paarden huren dan met jouw mee kunnen rijden tot aan de Midgetgolfbaan en we elkaar daar dan ontmoeten (of op de dagcamping bij dat kleine boshutje Verward ) en wij met eigen paarden dan vanaf Stal Arends daarheen rijden kunnen we daarna een relaxte rit maken (ik ben nooit een echte voorstander van raggen, dus wat mij betreft kunnen we gewoon rustig aan doen )

Zullen we dan maar gauw een datum prikken Verward het weekend van 15 Februari of van 22 Februari?

Wie maakt een lijstje van wie er mee gaat?

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:24

Ik wil evt. wel helpen met de organisatie, dus zeg maar als je wat van me wil Lachen
Kan het op een zondag? Dan maakt het weekend me verder niet uit!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 1 bezoeker