In leren rijlaarzen ritsen laten zetten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 22:53

Hoi,
Ik merk de laatste tijd dat mijn kuiten een beetje dikker zijn geworden, want telkens als ik mij rijlaarzen aandoe beginnen mijn benene zo te "kloppen". Nu wilde ik ritsen in mijn laarzen laten zetten, want ik heb ze al 2 keer op laten rekken en eens houd het op! Wie heeft dat ook laten doen in zijn oude rijlaarzen en wie heeft ze nieuw gekocht met ritsen? Is het wel verstandig? Ik vind het anders zo zonde om nieuwe te kopen, want ze zijn voor de rest nog heel mooi, ze zijn nu 2,5 jaar oud ongeveer. Alvast bedankt! Danielle

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 23:26

Ik heb er een stukje tussen laten zetten aan de binnenkant. Ze zitten nu weer prima.
Ik heb dit bij een schoenmaker laten doen.

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 23:27

Hey,
Ziet dat er dan nog wel mooi uit? En hoe heeft hij dat dan gedaan? Ik kan me er eigenljik niets bij voorstellen!
Danielle

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 23:41

Ik moest mijn laarzen aantrekken, hij keek hoeveel te strak ze zaten. Nadat ik ze weer uit had getrokken, heeft hij met een scherp mesje aan de achterkant naast de balein van de laars het leer ingesneden. Daarna moest ik ze weer passen of ze nu goed zaten. Hij heeft toen een stukje leer op de inkeping gezet. Ik vind dat hij het heel netjes gedaan heeft. En als je op je paard zit, zie je er al helemaal niets van.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 11:32

Als je benen beginnen te kloppen in je laarzen, zijn ze echt te klein. Ik zou het denk ik net als favo eens vragen bij de schoenmaker wat ze eraan kunnen doen. Dat lijkt me trouwens goedkoper dan je laarzen terugsturen naar de fabriek om er ritsen in te laten zetten. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:36

hoi
ik heb om dezelfde reden wel ritsen in men laarzen laten zetten.Deze hoefde niet terug naar de fabriek maar de zadelmaker zelf kon dit doen. Ik vind het niet super mooi maar ze passen wel weer.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 15:31

Lijkt mij ideaal, ritsen in de leren rijlaarzen. vooral met het weer van vandaag, warm en broeierig.. Dan zijn je voeten zo wie zo al wat dikker en kom je bijna met je zweetvoeten je laarzen niet in. Jakkes. Ilo.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 20:00

Hoi !
Ik heb hetzelfde laten doen als Favo !
De schoenmaker of de ruitersportzaak maakt dan de achterkant van de laars open, en dan wordt er een stukje leer tussen gezet.
Je ziet er bijna niks van, en je laarzen zitten weer als gegoten Pling
Het maken van zo'n V-vorm achter in de laars heet trouwens een Spie !
Veel succes !

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 23:34

Ik kom mijn laarzen wel in, maar er eerder niet uit, na het rijden, zijn mijn kuiten wat zweterig en opgezet, en dan heb ik echt wel een laarzenknecht nodig! Met aantrekken gebruik ik ook van die haakdingen, dan blijven je laarzen netter, en kun je, als je een paar dagen teveel hebt gegeten wat meer kracht zetten om erin te komen.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 17:06

Ik had eerder ook altijd laarzen met ritsen erin die ritsen zaten bij mij aan de binnenkant dit moet je echt niet laten doen wanthiermee beschadig je het zadel...ik heb nu weer gewone leren zonder rits...maar een rits is wel heerlijk maar dan zal ik hem wel aan de achterkant doen ... ik vond de ritsen wel ideaal vooral als je geen laarzenknecht bij je hebt wantn u moet ik telkens iemand zoeken die aan mijn laarzen wil trekken hahaha... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 20:48

en je beschadigd dan niet alleen het zadel maar ook je paard.
Ik gooide (toen er nog geen rits in zat) talk poeder in de laarzen dan gaan ze veel gemakkelijker aan.