Ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-01 15:11

Hey binnenkort ga ik mijn ruiterbewijs proberen te halen. Kan je daar dingen alvast voor leren of zoiets. En als jij hem al hebt gehad wat moet je allemaal doen en wat wordt er gevraagd?? Verward


Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 15:52

hoi
ik heb mijn ruiterbewijs ook gehaald, zo'n 2 jaar geleden.
je krijgt een theorieboek, en dat moet je leren, daar staan dingen in over ziektes, beenstanden verkeersregels en nog veel meer....dus handig is als je al veel informatieve boeken over paarden gaat bestuderen.
bij de praktijk moet je op je ponĂ½ of paard rijden en dan moet je kunnen stappen draven en gallopperen en in elke gang zonder beugels en een volte kunnen rijden, ook met 1 hand. en je moet de verlichte zit kunnnen. en een hindernisje van 60 cm kunnen springen.
dan ga je nog een klein buitenritje maken, met afslaan oversteken en een drafje en een galopje, en dat was het wel zo ongeveer, ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-01 15:59

Hey bedankt! Pling

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 16:08

Ik moest nog minder doen voor m'n ruiterbewijs. Oke, het theorie was het zelfde maar als je een beetje wat van paarden weet doe je dat zo(vond ik dan tenminste).
En zelfs Ciska die nog nooit gesprongen had had een voldoende voor het springen! Ik zat op een pony die alles sprong als je z'n hoofd omhoog hield(vanwege de bokken die volgte). Ik bleef er op zitten en we kwamen aan de andere kant maar daar was alles mee gezegt. En het buitenritje stelde niets voor. Dat was een klein stukje(ong 400m) en dan moest iedereen ong 100m voor op(we waren met z'n 4en in dit groepje). En in de bak ff stappen, draven, galoperen en galoperen in verlichte zit maar dat was het dan ook.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 18:34

ik had het weer anders.
Theorie wel hetzelfde.
Stap, draf, galop. 1 figuur sturen met 1hand. een hindernisje springen. Ze beoordelen ook hoe je op en afstijgt.
Daarna een buitenrit maken. Dat mochten we alleen in stap en draf. Dat was het wel ongeveer.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 13:26

ik wil um ook gaan halen....
miranda zij dat ze niet naar buiten is geweest ze keken bij haar gewoon of je kon rijden (in de binnen bak)

GRXXJES marjolein

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 14:50

Ik heb mijn ruiterbewijs z'n 8 jaar geleden gehaald en mijn menbewijs 1,5 jaar terug. Toen ik mijn ruiterbewijs ging halen gingen we de weg nog niet op, alleen in de bak en ik moest springen (maar dat was toen niet altijd zo)
Ik weet niet hoe lang je al rijd... en op welk paard je je ruiterbewijs gaat halen, maar het is goed te doen. De theorie is best wel zwaar, maar als je echt besluit om je ruiterbewijs te gaan doen moet je het even laten weten dat zal ik nog eens goed nadenken, want bij mijn ruiterbewijs en koetsiersbewijs waren de vragen bijna hetzelfde (op de tuigkennis na) en ik weet nog wel wat vragen die ze gesteld hebben.
Verder krijg (of moet je kopen) je een theorieboek (was bij mijn ruiterbewijs nog niet zo bij het mennen wel) de ziektes en gebreken zijn wel even goed leren, maar verder vragen ze best veel dingen als: wat moet je doen als je met je paard in een jonge aanplanting terecht komt en kun je met je paard of een veewerend rooster en over een wild rooster etc...
Maar laat het me nog even weten dan zal ik mijn spullen nog eens opzoeken!!!
Veel succes XxxxXjes essie

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 21:51

Ik sta ingeschreven dus binnenkort examen Verward ben wel zenuw8tig hoor LOL

Nou maar hopen dat paard er niet vandoor vliegt Frusty Frusty

Groetjes Melis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA en 9 bezoekers