Manege van Loon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 12:33

heeft er iemand informatie van Manege Van Loon, in loon op zand? daar komt Pino namelijk vandaan. *LOL* Party!! -xxx- janie


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:54

Sonja heeft daar vroeger ook gereden volgens mij. Het is een manege met heel veel fjorden. Ik ben er al jaren niet geweest omdat we er een keer kwamen en een paar pony's met op zadeldrukking toch moesten meelopen. Maar dat is echt wel bijna 15 jaar geleden denk ik. Ik heb gehoord dat het er tegenwoordig wel beter is.
Ze houden er ook heel veel ponykampen enzo.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:43

Vraag maar aan Stef die is er vorig jaar nog geweest. En de merrie waar ze naar gaat kijken stond daar ook.

_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Paardenspul*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-07-07 09:26 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:51

orri, even correctie.
Die valk heeft er vroeger gestaan.
Als ze er nu nog stond zou ik er geeneens gaan kijken.
Hier mijn brief over fabriek van loon, vorig jaar geschreven aan diverse instanties. Ook fabriek van loon zelf heeft deze brief van mij ontvangen, maar ik heb nooit een reactie van hun vernomen.

Beste redactie,

Wij dachten iets leuks te organiseren, we kennen elkaar van internet (horses of the dutch), en we wilden elkaar weleens in “real life” zien. Dus zogezegd zo gedaan. We hadden een rit geboekt bij manege Van Loon, te Loon op Zand. Gisteren was het dan eindelijk zover. Bij de manege aangekomen, kwamen we in een gezellige, mooie bar/kantine terecht. De bar kijkt uit over de binnenbak, waarin 2 paarden met elkaar aan het dollen waren. Nadat we wat gedronken hadden, besloten we om eens een kijkje in de stallen te nemen. We kwamen erachter dat zowel de paarden (0ngeveer 30) als de pony’s (ook 20/30) in stands stonden. Met bij de paarden 1 drinkbak per 2 paarden, waardoor de paarden het hoofd helemaal scheef moesten houden om te kunnen drinken. Bijna alle paarden en pony’s waren weg, er stonden er slechts vier op stal. Bij de pony’s viel ons meteen op dat er geen schotten of niks staan, de pony’s staan aan een halsband, en kunnen gewoon bij elkaar komen. Niet alleen link voor de pony’s, maar ook voor de 7 á 8 jarige ruitertjes die er tussen lopen. Als er een pony opzij gaat, wordt het kind geplet. De paarden die los in de bak liepen werden eruit gehaald (vermoedelijk pensionpaarden) waarvan 1 paard een controler halster om kreeg. Het paard zetten nog geen enkele stap verkeerd, of kreeg al een ruk aan het halster. Nadat de paarden uit de bak waren, werden er 3 pony’s in de bak gezadeld vast gezet. Nu kwamen er diverse groepen terug van een buitenrit, en reden de bak in. Ze stonden nu met ruim 50 paarden en pony’s in de bak, terwijl de 3 pony’s nog aangebonden stonden. 1 pony begon een beetje te panieken, maar hij stond vast. Na een kwartier kwam er eindelijk iemand de pony op zijn gemak stellen. De ruiters stegen af, en de paarden en pony’s werden naar de stands gebracht. Hier bleven ze gezadeld, en nat van zweet en water staan. Ze konden even 5 minuten rusten en drinken. (na een rit van 2 uur). Eindelijk konden wij dan een paard uitzoeken. Bij de paarden werd er keurig gevraagd wie er perse op een mak paard wilde, en wie niet. Bij de pony’s kregen we 2 pony’s toegewezen die over waren. Ondanks dat er een meisje van 13 met ons mee was (spirit), werd ook haar niet naar rij ervaring gevraagd.
Ondertussen werden enkele pony’s afgezadeld, en we zagen dat er onder de zadels geen schabrakjes of dekjes lagen, maar kussenslopen, gevuld met stro. Toen we later, tijdens de rit, vroegen waar de zakken stro voor dienden, kregen we te horen dat het vocht opnam, en verder als een soort gelpad werkten. Ook hoefden ze nu niet steeds 100 dekjes te wassen. Op deze manier vergal je niet alleen de rug en de huid van het paard, maar ook de zadels.
Ok, inmiddels konden we naar de bak. Een meisje van een jaar of tien begon zomaar ineens haar haflingertje te meppen met de zweep. Toen iemand van onze groep vroeg waar ze in vredesnaam mee bezig was, kreeg ze te horen dat de pony niet voorwaarts wilde. Als jij de teugels stak houdt, KAN een pony niet voorwaarts. De leiding zei hier niks van. We zitten allemaal te paard, en de 3 pony’s staan nog steeds aangebonden. Het schimmeltje is nog steeds paniekerig, en als het meisje wat op het schimmeltje moet opstijgt, schiet het beestje weer in paniek, maar wordt vastgehouden aan het bit.
De ruiterpaden van en naar de manege zijn 1 grote modderbende, het lijken wel sloten. Onze computergestuurde paarden kijken niet op of om, en banjeren door de blubber heen. Geen enkel paard heeft een vorm van beenbescherming om, en 2 paarden glijden ook bijna onderuit, omdat er onderwater een boomstam ligt, die ze niet kunnen zien. Hoe verder we van de manege afkomen, hoe beter de ruiterpaden worden.
Na de modderpoelen kunnen we een stukje gaan draven, waarbij het 13 jarige meisje opmerkt dat haar fjord wel heel erg voorwaarts is (ze rijdt 2 jaar). We krijgen te horen dat we gaan galopperen, en nog voor het meisje aanspoort, schiet de fjord bokkend weg. Het paard voor haar slaat uit naar het Fjordje. Ook dit wordt niet door de leiding op gemerkt. We galopperen een stuk, en we gaan weer over naar stap, waar het meisje te kennen geeft dat ze niet meer zo goed durft. Ze geeft dit ook te kennen aan de leiding, maar ze krijgt te horen dat ze de pony (5 jaar) aan moet pakken. Toch durft ze niet, en we besluiten om te ruilen. Zij gaat op de haflinger waar ik op zat, en ik ga op het fjordje. Ik maak mijn beugels op maat, en kijk ondertussen even of het paard net de fjord niet geraakt heeft. Ik zie gelukkig geen verwondingen. Ik stijg op, en het meisje is nog bezig haar beugels op maat te maken. Ze krijgt een snauw van de leiding of het allemaal een tien jaren plan wordt, of ofdat het misschien wat sneller kan. Het meisje dat achter mij rijdt reageert furieus dat het een kind is. De leiding reageert hier niet op. Wel meldt de leiding mij dat ik het fjordje goed aan moet pakken, en als ie vervelend is moet ik hem met de zweep een tik op zijn hoofd geven. Ik ga hier verder nier op in.
Na een lang stuk stappen krijgen we weer een galop. Nogmaals wil de fjord ervandoor schieten, maar ik weet hem in te houden. Wel is hij ontzettend sterk, en blijft aan de teugels trekken omdat hij harder wil. Tijdens de galop zie ik een gezin langs de kant staan, een vader, moeder, dochtertje van een jaar of 4 en een kinderwagen. Ik maak mij en mijn paard op voor een overgang naar de stap, maat tot mijn verbazing blazen we het gezin voorbij.
We gaan weer over in stap, en stappen aan een lang teugeltje door de schitterende omgeving. Ik geef te kennen dat ik liever niet meer galoppeer, omdat ik bang ben dat ik de fjord de volgende keer niet kan houden (ik heb inmiddels gelukkig handschoentjes gekregen van het meisje achter me(manon2)). Ik geef echter als rede aan dat ik niet wil galopperen omdat ik het benauwt heb door mijn verkoudheid. De leiding reageerde in eerste instantie ook niet toen het 13 jarige meisje niet durfde te galopperen, dus dan maar een leugentje om bestwil.
We stappen een stuk en de leiding vraagt aan mij of ik wel kan draven. Ok, dat wil ik wel proberen. Zonder dat er gevraagd wordt of iedereen kan, wil en durft te springen, wordt er over twee boomstammen gesprongen. De eerste sprong is een boomstam met uitstekende takken. De tweede boomstam is een veilige, gladde stam. Na de tweede sprong wil het fjordje er echter weer tussenuit piepen. Ik kan hem gelukkig weer houden. Mijn vriendin (merilyn) rijdt de hele rit al naast de leiding, en ze krijgt al het gemopper te horen dat de leiding graag nog wat meer gegaloppeerd had. De leiding is er voor ons, wij zijn er niet voor de leiding. Bovendien heeft een paard naar mijn weten nog altijd drie gangen, en niet alleen stap en galop.
We merken dat we huiswaarts gaan, aangezien de ruiterpaden weer steeds slechter worden. Weer gaan er een paard en het fjordje waar ik op zit bijna onderuit door een boomstam onder water.
Bij de manege aangekomen, gaan we de bak in, waar we wat instructies krijgen over hoe we de paarden weg moeten zetten. Elk paard heeft zijn eigen stand. Bij de pony’s moeten we maar zien waar er een touw met halsband over is. Ook krijgen we te horen dat we de paarden droog kunnen wrijven met het stro uit de zakken die onder het zadel liggen. Als ik mijn pony terug zet, en het hoofdstel uit doe, zie ik tot mijn verbazing dat de pony een stangbit in had. Reageer hier verder ook maar niet op.
In de kantine drinken we nog wat, en rekenen we de rit af. We krijgen te horen dat er vijf paarden geboekt waren, en ook de personen die op een pony zaten moesten de paardenprijs betalen.
Deze manege staat zeer regelmatig in de penny met ruiterkamp advertenties, maar die kinderen leren hier, op deze fabriek alleen hoe het NIET moet.
Eén ding is zeker, wij komen hier nooit meer!!!!!!!
Met vriendelijke groet,
Stefanie Ouburg


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: stef op 2001-07-06 15:18 ]</font>

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:01

MAG IK FF KOTSUUHH Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Sorry moest er ff uit Schijnheilig
_________________
<font color="deeppink"> I Love King </font>



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *-Spirit-* op 2001-07-06 15:02 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:05

Ik heb er vroeger inderdaad gewerkt (begeleiding ponykampen etc) en volgende maand ga ik bij Jan op vakantie met m'n eigen vent en paardjes. Lekker door de Drunense Duinen rijden, back home.........

Maar eh, Pino ken ik niet, maar had door de naam kunnen weten dat 'ie daar vandaan komt. Wil je dat ik er naar vraag volgende maand?


Sonja

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:09

Wow stef, wat een verhaal! Erg dat dat nog bestaat, je kan het je bijna niet voorstellen.
Ik heb vroeger ook op een slechte manege gereden. De pony's stonden dar in stands, en kregen alleen 's avonds, na de lessen, wat water. Ik ben er ook maar weggegaan, want daar doe ik niet aan mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:26

Hou er wel rekening mee dat dit een mening is, en dat er vele anderen zijn! Om te kunnen oordelen moet je hoor- en wederhoor toepassen!

Inderdaad is het in het verleden wel eens voorgekomen dat een paard met een drukking mee moest lopen, maar er worden dan wel maatregelen genomen (dik schuimrubber met een gat erin onder het zadel, zodat de drukplek vrij blijft) zodat het paard gewoon kan werken.

Mijn ervaring is dat de dieren er hard werken, maar ook goed gevoerd worden en voldoende vrijheid hebben ('s nachts in de wei) ......


Je kunt je afvragen wie het slechter heeft: een privepaard dat 23 uur per dag in een hok van 3x3 staat en vervolgens een uur in de krul getrokken wordt, of een manegepaard dat twee ritten van twee uur loopt en in een groep op stal staat en 's nachts in de wei mag......

Sonja

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:28

sorry sonja, maar geen een van de paarden had een dek onder zoals jij beschrijft.
Ada heeft er een keer gereden, en toen ze afzadelde lagen de ruggen zelfs helemaal open.
De paarden worden inderdaad goed gevoerd, en staan netjes op de hoeven, en 's nachts in de wei. Maar daar heb je het IMO wel mee gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:29

Ik werkte er dertien jaar geleden, dus heb geen mening over hoe het er nu gaat, want dat heb ik niet gezien. Vroeger was het er hard werken, maar hard lachen en goed eten!

Sonja

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:36

2 ritten van 2 uur? Ik hoorde daar iemand dat de meeste pony's al aan hun 4e of 3e rit begonnen Verward

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:52

Op zondagen kwam het een heel enkele keer voor dat een pony drie ritten liep, maar ook daar krijgt 'ie niks van hoor. Als je ze goed voert en op tijd rust geeft, is dat niet bezwaarlijk!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 15:15

Yep op ZH lopen sommige ook 3 uur Haha! en die kunnen het makkelijk. Maar staan in de zomer de hele dag buiten op het land.

Ach over iedere manege/stalling kan je wel wat zeggen positief of negatief. Ga er zelf naartoe en doe je eigen ervaring en trek dan conclusies.

Vaak weet je genoeg na een les *LOL*

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 15:19

toen wij er waren werd er dus 3x 2 uur gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 15:32

Toch heb ik daar geen bezwaar tegen. Ben van mening dat als je de verzorging daar op aanpast, een paard dat makkelijk aan moet kunnen!

Grtz, Sonja

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 15:37

Ik hb er ook geen bezwaar tegen hoor. Van mijn paard lopen ze de hele dag??

Vaak heb je een beginnersles waar ze alleen maar stappen en een gevorderde waar ze galopperen. Als ze er maar goed uitzien en graag willen werken. *LOL*

Wat zijn we slap met onze paarden tegenwoordig. Vroeger en in arme landen moeten ze de hele dag lopen en heeeel hard werken. Verdrietig

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

karishma
Berichten: 52
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 17:00

nou, pino, ik weet niets van die manege, maar ik weet dat astrix er ook vandaan komt, en bobby, en dat zijn (bobby was, die is helaas overleden) allemaal superpaardjes!!
-x- patricia Pling Party!! Pling Party!! Pling Gaaaap

paarden zijn slecht voor je hart, ze stelen het.... ( karishma doet dit dus ook..)

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 17:16

sonja: zou je dan alsjebliefd willen vragen wie pino zijn ouders zijn enzo? hij staat bij pampushout. -xxx- Janie

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 18:01

hoe oud is assie? superpaardje! alleen hard in zn mond Verdrietig

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 18:09

astrix is nu ook van de leeftijd van Pino!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya


Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 18:27

pino is zo`n 5, 6 jaar

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 19:08

Ik ken manege loon op Zand niet, maar ik vraag me af hoe Stef na daar slechts 1 keertje te zijn geweest, zo`n oordeel kan vellen.

Ponies kunnen best zonder schotten naast elkaar staan als ze goed aan elkaar gewend zijn en bovendien als ze wel schotten hadden dan kunnen de 7 en 8 jarige kinderen ook geplet worden hoor, alleen niet nu tussen twee ponies maar tussen een pony en een schot.

Twee ponies deelden 1 drinkbakje? Bij ons delen 10 paarden 1 drinkbak, gohhhhh wat ben ik een diernbeul zeg! Hallo, het gaat er toch gewoon om dat een pony ten alle tijden vers drinkwater tot zijn beschikking heeft?

Je zegt dat het paard een ruk kreeg met het controller halster. Weet jij de voorgeschiedenis van dat paard? Mischien is het wel een lomp dier en had hij die ruk even nodig om hem te laten weten dat ie niet over zijn begeleider mag bulldozeren, wat ie mischien normaalgesproken doet?

Een pony die vast staat begon te panieken. Eh.. Stef het blijven paarden hoor en die kunnen ook schrikken. Dan kun je ze wel iedere keer onmiddelijk gaan bemoederen of je kunt ze gewoon even hun gang laten gaan zodat ze er zelf achter komen dat er niks aan de hand is. Mischien was dit inderdaad wel een schrikkerige pony en hadden ze hem expres daar vast gezet als oefening? Heb je dat gevraagd?

Verder vind ik het juist netsjes dat de paarden na een rit van twee uur even mogen drinken in de stand. En als jij gewerkt hebt zweet je toch ook? Het zou een ander verhaal zijn als de ponies zeiknat waren van het zweet en compleet uitgeput, maar een beetje zweten is geen probleem. Stel je voor dat ze dat niet zouden doen, dan zou je een groot probleem hebben!

Er werd niet gevraagd naar de rijervaring. Nou, weet je, dat heeft toch geen zin om te vragen als je de mensen niet kent want je weet toch nooit wat je moet geloven. Beginners beweren al snel dat ze een Anky in de dop zijn en dan later blijkt dat ze nog niet eens kunnen lichtrijden. Dus om die reden gebruiken maneges vaak paarden waar iedereen mee overweg kan, zowel beginners als gevorderderen.

Mmm kussenslopen met stro? Lijkt me niet echt comfortabel. Maar ja mischien is het wel beter dan ieder paard een van zweet aangekoekt dekje. Dat het werkt als een gelpad vind ik ook Bull-oliebol. Okee, op dit punt ben ik het met je eens.

Een meisje van 10 mept haar Haflinger? Erg vervelend, alleen dat zie je overal of je nou op Van Loon bent of een andere manege. Op maneges rijden vaak beginners die het een en ander soms nog niet helemaal door hebben. Heel fout trouwens dat de begeleiding hier niks van zei.

Het ruiterpad is blubberig? Tja eh, tis nou eenmaal Nederland he? Van Loon kan moeilijk de blubber even weghalen. Verder helpt beenbescherming hier niet mee hoor. Ik vind het echt geen mishandeling om een fjord geen beschermers om te doen op een buitenrit.

Paarden blijven dieren en paardrijden is nou eenmaal een gevaarlijke sport. Zelfs het makste paard kan er vandoor gaan of uit slaan. Hoe banketstaaf ook, het probleem ligt vaak bij de ruiter. Slecht overigens dat de begeleiding hier niks van zei.

De leiding was dus niet echt vriendelijk lees ik. Kan ook een beetje aan jullie liggen, niet? Als ik een groep mensen moet rondrijden die van af het begin al over alles begint te zeiken zou ik er ook de pest in krijgen.

De pony had een stangbit in. Al hang je er een fietsketting in, dan nog maakt het niks uit. Het zijn de handen van de ruiter die de scherpte va het bit bepalen. Maar ik geef je wel gelijk dat een stang niet thuishoort in de handen van een beginner.

Dat je de paardeprijs moet betalen terwijl je een pony reed is niet netjes, maar aan de andere kant, maakt het enig verschil in de rit? Of je 10 cm. hoger of lager zit?

De paarden lopen veel? Heerlijk toch voor ze? Ze lijden er kennelijk niet onder want ze zien er goed doorvoedt uit en staan allemaal netjes op de voeten. Goed voer, goede hoefverzorging, veel beweging en iedere dag op de wei? Klinkt eerder als een droomleven voor een manege paard dan mishandeling!

Conclusie: Ik vind dat je niet zo snel een oordeel kunt vellen, je bent er notabene maar 1 middagje geweest!
Okee, mischien dat Manege Van Loon echt wel een poedersuikermanege is die zijn paarden mishandeld, maar om dit in het openbaar naar buiten te brengen vind ik dat je heel wat extra onderzoek had mogen doen. Mischien had je er dan wel achter gekomen dat het allemaal best mee viel. Je bent deze manege nu overal belachelijk aan het maken en dit alles is gebaseerd op een ritje in de blub?

Hoe zou jij het vinden als ik nu een brief ging schrijven aan de hoefslag dat er een volwassen meid rijdt op een shet, tot en met dressuurwedstrijden aan toe? Mijn eerste indruk was, toen ik las dat jij op een shet zat, goh is dat niet een beetje banketstaaf voor dat beest? Maar ik zei niets en las steeds meer berichtjes over jou en Honey en ben er achter gekomen dat er niets zieligs aan is en dat Honey en jij een perfect stel zijn.

Maar goed dit is mijn mening over dit alles....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pril op 2001-07-06 20:10 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 19:35

euhm, pril, ik ben er vaker geweest. ben er in 94 zelfs op ponykamp geweest. toen wist ik nog niet wat ik nu weet.
Tuurlijk, de modderpaden kan de manege niks aan doen, maar dit was behalve een brief, een verslag van de dag.
Betreft de leiding, wij hebben er op de manege zelf niks over gezegd, dus daar kan het niet aan gelegen hebben

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 21:58

Het is een manege waar ze allemaal in het bos rijden. Eigenlijk altijd. Je hebt daar een prachtig bos en de paarden staan in stands. Je kan pony's huren (haflingers of fjorden) en paarden gewone normale bruine paarden. Je hebt er ook pony kampen. Ik ben er zelf ook iets van 10 keer geweest. Mijn lieveling is Haddock. Enne jij komt toch van pampus? Nou Bobby, Astrix en Menno kwamen er ook vandaan. Je kan altijd bellen en dan een bosrit maken. Je hebt zelfs bosritten van 5 uur en dan stop je tussendoor bij een herberg waar je kan eten en de paarden op stal staan. Dan ga je weer verder. Je kan ook een weekend gaan. Het is echt heeeeeel leuk en gezellig! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Aletta
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 22:27

Als je de laatste Snaffle erbij pakt, kun je mijn verslag lezen over een geslaagd weekeinde bij deze manege.
Onderaan het artikel staat hun telefoonnummer!
Natuurlijk waren er ook een paar minpuntjes, maar ik vind wel dat daar goed voor de beestjes wordt gezorgd!
En ik ga zeker nog een keer terug met de allerleukste meiden van manege pampushout van de woensdagavondles (kwijl)...

DE HEMEL OP AARDE,
LIGT OP DE RUGGEN DER PAARDEN


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geralda1994, Nef1985 en 38 bezoekers