boos op de hypotheker!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

boos op de hypotheker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 16:54

Ik moet het effe kwijt!
Wij hebben een huis gezien met 8 paardenstallen (!) waar we errruug onze zinnen op hebben gezet!
De prijs was natuurlijk erg hoog maar er zit ook wel veel grond bij. Zoveel dat we het waarschijnlijk niet eens allemaal nodig hebben.
Door dus niet alle grond te kopen is dit huis waarschijnlijk toch betaalbaar voor ons! Wij blij Haha!
Tot dat de hypotheker dwars ging liggen. Die hebben we telefonisch het hele verhaal uitgelegd en een afspraak gemaakt voor as dinsdag. de zaterdag erna gaan we dan voor 2e keer naar het huis kijken om met die makelaar nog wat dingen te overleggen.
nou belt die eikel van een hypotheker de afspraak af omdat het toch niet haalbaar was voor ons op basis van salaris Extreme duivel
Ik dus zeggen dat ik TOCH die afspraal wil ivm het afstoten van weiland en dat het DAN dus wel haalbaar is, heeft de knuppel al een andere afspraak gemaakt en nu wordt het een week later! Boos!
Nou kom ik daar wel overheen maar mijn vertrouwen in die man is weg!
Hij vind dat het niet haalbaar is, en ik wil het haalbaar maken. Dan maar geen gigantisch groot weiland! Als ik maar een stukje heb en die stallen dan ben ik blij!
Ik heb niet het idee dat hij erg zijn best gaat doen voor ons...
Ik heb voor de zekerheid ook maar een afspraak gemaakt met zijn concurent }>
Nu maar hopen dat het toch doorgaat allemaal.... in mijn hoofd woon ik er al een beetje namelijk Bloos

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:58

Wij zijn ook bij de hypotheker geweest maar hij zei dat we veel te veel geld wilden en dat we dat niet moesten doen. We moesten maar minder meerwerk nemen enzo!tss wie denkt ie wel dat ie is?
We zijn lekker zelf op onderzoek uitgegaan en hebben nu onze hypotheek bij de lokale rabobank!Die wilde ons het bedrag wel lenen en zelfs nog meer!!!dus ik zou zeggen als je de maandlasten kunt dragen gewoon doen!en niet meer naar de hypotheker!ik ben er ook niet over te spreken Schijnheilig

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:34

gut gut het zit jullie ook niet bepaald mee allemaal he.
Maar ik zie het zo,waar een wil is is een weg bonnig.
Gaat het niet op deze manier dan maar op een andere maar gelijk heb je als je blijft proberen totdat JIJ zeker weet dat het niet meer mogelijk is.
Huizen als deze moet je snel bij zijn en dan maakt het niet uit via wie.Ik zou ook snel een ander zoeken die wel berijd is om je mee te helpen als dat is wat er moet gebeuren wil je perse dit huis.
niet geschoten is altijd mis.
Dus probeer gewoon wat je kunt en ga niet bij de pakken neer zitten om een of andere koekerd die niet oplet.
groetjes en succes.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:38

De hypotheker kwam bij ons niet en had zijn afspraak niet afgebeld. Die hoeft dus nooit meer bij ons aan te kloppen.
Neem alsjeblieft een andere adviseur!
Wij hebben hele goeie ervaring met VandeFliert Finance Group, niet zo groot maar doen wel erg veel voor je en zijn erg betrouwbaar en eerlijk!
Als je wil kan ik het 06 nummer aan iemand geven.
ABN bank is degene met veel flexibiliteit. Rabo doen dat voorkomen maar dat valt (bij ons) tegen.

Succes!

:evaw:

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:53

Wij hebben ook niet zulke goede ervaringen met DE hypotheker.
We ging naar hem toe voor een eerste gesprek, een oriƩntatie gesprek.Alleen wisten we allang wat we wilden en hoe het allemaal zat, maar meer info kon geen kwaad dachten we.

Nou we werden daar zo kinderachtig behandeld dat ik dacht dat ik weer 16 was ofzo.En of we er maar goed over na wilden denken want een huis kopen was nog al wat Frusty Duh!!
Ook werdt er tussen neus en lippen gezegt dat we vooral niet volgende week met een huis aan moesten komen.
Helaas voor hem we hadden allang een huis op het oog en gelukkig hadden we ook een veel betere hypotheker.

In elk geval heel veel succes en ik hoop dat het je gaat lukken!!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:30

Ik ben eerst (toen ik nog allenig was zeg maar) naar de Hypotheker geweest. Die lachtte me in mijn gezicht uit. Hoe ik het in mijn hoofd haalde dat ik wel iets kon kopen...grrhhhmmmmff.
Het huis waar ik nu woon is ook wel via de Hypotheker gegaan. Nu dat we met zijn tweetjes wat wilden kopen, waren ze gelijk een stuk aardiger. We kregen zelfs bloemen toen we de sleutel kregen en nog steeds elk jaar een kerstkaart (die ik gelijk weggooi) Extreme duivel

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:37

Vraag bij alle hypotheek verstrekkende instanties de voorwaarden en de rente. Vergelijk dat met elkaar en ga dan naar de goedkoopste of degene met de beste voorwaarde. Het kan een hoop geld en ergenissen schelen als je dat niet doet.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:52

PhiaBink schreef:
Vraag bij alle hypotheek verstrekkende instanties de voorwaarden en de rente. Vergelijk dat met elkaar en ga dan naar de goedkoopste of degene met de beste voorwaarde. Het kan een hoop geld en ergenissen schelen als je dat niet doet.


Voor zover ik weet doet de Hypotheker dat voor je. Alleen zijn ze niet altijd even klantvriendelijk.....

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:27

Je kan het ook zelf allemaal nagaan, daar heb je de hypotheker niet voor nodig. Het kan je ook nog misschien een tiende hypotheekrente schelen. Zij moeten er ook aan verdienen.
Wij hebben onze hypotheek ook via de hypotheker, dat was ook meteen de laatste keer dat wij hun inschakelen. Weinig medewerking en interesse. Niet verder kijken dan 1 geldschieter Verward Dat zegt al genoeg denk ik. Later bleek dat enkele andere geldschieters 1 tot 3 tiende lager waren dan dat wij hadden afgesloten. Dat is dus balen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:41

Tja het is misschien vervelend als iets niet haalbaar blijkt te zijn maar beter dat je het dan nu niet rond krijgt dan dat je over een aantal jaren met de problemen zit.

Ik ken jouw situatie natuurlijk niet dus ik kan daar ook niet over oordelen maar de afgelopen jaren hebben veel mensen zich diep in de hypotheekschulden gestoken op basis van een tweeverdienersinkomen die hier later problemen mee krijgen.

Wat dat betreft kan ik enige terughoudendheid wel waarderen.
Maar nogmaals ik ken jullie situatie niet dus ik wil niet impliceren dat dit bij jullie ook het geval is!

Ik ken veel mensen die hebben nu alletwee nog ambitieus aan het werk een tophypotheek afgesloten op basis van hun beider salaria.
Nu beginnen ze ineens over evt kinderen enz.
Maar waar ze geen rekening mee hadden gehouden is het feit dat ze zich niet meer kunnen veroorloven om nog op 1 salaris verder te gaan.
Dus een dag minder werken voor 1 van de twee moet nog wel gaan lukken maar ze kunnen in geen geval zeggen ik blijf thuis voor de kinderen.
en ja het is toch wel zuur als je die keuze niet hebt.


boemel

Berichten: 8273
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 09:39

Wij hebben hele goede ervaringen met de hypotheker. We werden vriedelijk geholpen en hij heeft ons een hoop mogelijkheden voorgelegd en adviezen gegeven. Ik kan enige terughoudendheid ook wel waarderen. Niets lijkt me erger als in een huis wonen, wat eigenlijk te duur is. Helemaal met de tegenvallende economie wel iets om voorzichtig mee te zijn.

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:01

Wij waren zelf ook niet te spreken over de Hypotheker, maar ik vind wel dat een goede adviseur ook eerlijk verteld als het teveel wordt. Zoals al eerder gezegd, als de economie toch raar gaat doen steek je je gigantisch in de shulden.
Weet je zeker dat het mogelijk is om niet al het weiland erbij te kopen?

Verder zou ik zowiezo naar meerdere adviseurs gaan, een stuk of 5, en dan kijken welke het beste bevalt.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 12:31

Ik heb voor donderdag toch een afspraak kunnen -forceren-.
Gelukkig heb ik ook nog een afspraak maandag bij iemand anders.
Het probleem bij deze man is dat hij niet luisterd!
We hebben bij dit huis gewoon heel veel mogelijkheden!
Als deze prijs niet haalbaar is wil ik precies weten wat wel omdat ik dan nog een stuk van de grond niet koop, genoeg gegadigden daarvoor!
Daarnaast is er ook nog wat eigen geld beschikbaar en ik wil weten hoe je dat het beste kan investeren. Moet ik daar een deel grond van kopen of moet ik het in de hypotheek stoppen?
We hadden onze salarissen vast doorgegeven aan de hypotheker en op basis daarvan belt hij af. Heel dat andere verhaal is dus niet binnen gekomen.
Rare man......

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:46

Bonnigje, let je er wel op dat het om heel veel geld gaat? Afgaande op jouw verhaal zou ik van mijn levensdagen niet meer bij die man langsgaan, en iemand gaan zoeken die ik wel kan vertrouwen. Als hier iets mis gaat zit je voor je leven in de financiele problemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dido2316, ejkge, Jet, Kimmej, Kopmeeuw, pillow, Selima, senna21 en 19 bezoekers