**** Harde knobbels op hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 14:12

Ik zal eerst even het geval uitleggen, zo veel mogelijk met feiten.
4 weken geleden had mijn paard 's nachts een bloedneus gehad, verder geen beschadigingen aan het hoofd. 2 weken geleden zijn er keiharde knobbels ontstaan schuin boven zijn ogen richting het midden. Geen problemen met rijden, eet normaal etc. Afgelopen vrijdag naar paardenarts geweest, hij staat voor een raadsel. Geen verhoging dus geen ontsteking. Geen botbreuk, geen ontstoken kies, geen pijn. Voor botkanker zou hij nog te jong zijn (hij is 5) De knobbels zijn van een afstand goed te zien en zijn keihard, net als bot. Het zijn ook geen horzelsteken oid en de huid is nergens beschadigd. Sinds 3 dagen is ook 1 oog wat gezwollen. Ook vlak boven zijn neusgaten lijkt het alsof het wat opzwelt. Morgen worden er rontgenfoto's gemaakt maar heeft iemand een idee???? ik zit er echt heel erg mee ook al beschrijf ik het hier wat zakelijk.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:39

als ik dit lees denk ik gelijk aan inwendig abces/infectie.
kan de DA niet een test doen van het slijmvlies of oogvocht in het lab???

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 19:39

Bedankt voor je reactie. Ik zal het morgen meteen even vragen. Maar volgens de paardenarts kon het geen infectie zijn omdat hij dan ook verhoging zou moeten hebben en dat heeft hij niet. Ook de andere artsen in de praktijk konden eigenlijk geen verklaring geven. Maar ik zal morgen wel (hopelijk) de uitslag krijgen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-01 10:21

Nou, we zijn eruit. Er zijn foto's gemaakt en het blijkt dat zijn schedel is gebroken van zijn linkeroogkas naar zijn rechteroogkas. Dit is dus gewoon 's nachts op stal gebeurd!!!!! Hoe, dat blijft een groot raadsel. Hij had ook verder geen zichtbare beschadigingen aan zijn hoofd Verward

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:31

Jeetje, en hoe nu verder?
Of heelt dit gewoon weer?
Waarschijnlijk erg off topic

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:14

o god zeg!!!hoe kan dat nou???en nu dan?kan hij daar wel mee leven?jeetje wat erg.............ik schrik ervan!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:03

jeetje...ik hoop dat het kan genezen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-01 15:54

Precies de reacties die ik ook had. Maar, ik reed alweer en ook met rijden merkte ik nooit iets. Er is dus niks aan te doen, alles is heel mooi geheeld en er zijn gelukkig geen oogzenuwen o.i.d. beschadigd. Ik mag ook alles weer doen alhoewel ik wel wat moeite had om de 1e x weer op te stappen. Die bulten blijven aangezien dat bot is. Maar ik kan er nog steeds niet over uit dat dat dus gewoon 's nachts op stal is gebeurd Verward

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 18:30

ja idd nog steeds een vaag idee dat dat zomaar gebeurde.gelukkig kan je gewoon met hem verder,wel een opluchting zeg!