Ik word gek! Eet zn medicijn niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Ik word gek! Eet zn medicijn niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 21:25

Omdat [**] een virus heeft krijgt hij ventipulmin (een siroop), antibiotica poeder en capsules....
Vanmorgen 1e keer. Alles vermengt in de slobber, en hij at het braaf op! Lovers

Vanavond, het kreng vreet zn slobber niet op. Boos! Na allerlei pogingen om het extra lekker te maken (appels/brood/musli erdoor en erop gegooit) nog niets gegeten. Slobber weggegooid en het met gewoon musli geprobeerd.
Vrat die verwende knol het nog niet! Extreme duivel Heb ik de rest vd medicijnen (ik had nog niet alles erin gedaan) op een brood gedaan. Toen hij een hapjes had genomen kwam hij erachter dat ook dat heel vies was maar ik heb het toch maar naar binnen geduwd (onder dwang). Maar ik weet bijna zeker dat ie de volgende keer ook hier niet intrapt??

Iemand enig idee hoe ik het hem kan laten eten???Maakt me niet uit hoe als ie het maar vreet,anders moet de dierenarts hem iedere dag prikken geven en dat vind ik eigenlijk niets...

Is het heel erg dat hij zn medicijnen voor 1x niet helemaal op zou hebben gegeten?? Maak me hier best wel druk over...
(misschien is [**] zometeen van gedachten veranderd en begint hij toch met lange tanden aan zn voer...)

Hoe doen jullie dat altijd?


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:45

mengen door appelmoes in een spuit (zonder naald *LOL*) doen en op dezelfde manier geven als een wormspuit. Is wel een geklieder, maar werkt prima (spreek uit ervaring, Pablo krijgt antibiotica)

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:47

Misschien is het slim om te proberen wat hij niet lust. Mijn paard is ook zo kieskeurig. Ventopulmin is geen probleem zo'n capsule kun je op een boterham met appelstroop proberen. Dat at mijn vorige paardje ook zo op en dat was pas echt een zeikert. De antibiotica was de eerste keer dat mijn paard dat kreeg echt een probleem. Ze at het echt niet op, niet door slobber niet met appelmoes, en zelfs niet toen ze haar op zaagsel hadden gezet en geen eten gaven, dat was bij haar vorige eigenaar. Dus toen ze dat nodig had toen ze van mij was zag ik het niet echt zitten. Ik heb het eerst met appelmoes vermengd in haar mond gespoten, nou daar trapt ze ook maar een keer in. Toen uit pure frustratie spoot ik het vermengd met water over een wortel, nou die at ze zo op. Sindsdien als ze antibiotica nodig heeft vermeng ik het met wat peen en water. Nou heel veel succes en geef het niet te snel op!!! Haha!

XANTHA

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 21:56

Dan moet ik wel een spuit hebben...Maar het is wel een goed idee.


Maar is het nu erg als ie een keer zn medicijn niet helemaal op heeft, daar zit ik ook helemaal over in de stress... Lips are sealed Het ligt wel in zn voerbak maar de vraag is maar of die het eet.
Hij heeft alle capsules op (van vanmorgen) de helft ventipulmin en 2/3 van de antibiotica ongeveer...

En ik geef zeker niet snel op hoor! Hij moet en zal het binnen krijgen! }>
Zucht, als die nou een snapte dat het voor zn eigenbestwil is, dan werd het veel makkelijker..

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:39

ideaal is het niet, maar als dat eenmalig is kan het niet zo'n kwaad.Een spuit kun je wel bij de DA krijgen. Zorg wel dat je ver achterin zijn mond spuit anders spuggt hij het vrolijk weer uit Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:55

ff tussen de kaken inwrijven dan moet ie wel slikken!!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 23:16

IK heb Fie ook een tijdje medicijnen moeten geven toen ze ziek was die ik moest mengen met gele vla en dan in een grote spuit moest doen. dan spuit je het zo in de mond, net als een wordenspuit. En ze vinden het nog lekker ook!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:05

is het iet svan poeder?

ik had poeder..

k kookte wat water en dan deed ik dat poeder menegen met een heel klein beetje water.
een dik papje.. en dan in zo`n spuit (kun je zo gratis bij de DA halen) hup in z`n mond en dan heeft ie gewoon lekker eten..
Want pepper vond het echt niet lekker en ik vond dat hij wel lekker moest eten dus heb ik het zo gedaan!!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:35

Mijn paard is ook zo kieskeurig, laatst moest ze ook aan de antibiotica maar gewoon door de slobber was niet goed genoeg, slobber vind ze niet echt smakelijk.
Maar ik heb er het volgende op uitgevonden,

bleek dat ze de iets dikkere slobber niet al te veel water iig al beter at dan slappe slobber, vervolgens flinke scheut stroop erdoor (die zoete smaak moet de overhand krijgen, suiker is ook goed trouwens), appel (kleine stukjes) en brood erdoor en dat alles mengen met de antibiotica, maar let erop dat het niet te veel met elkaar is want als ze het op heeft moet het eigelijk zo zijn dat ze nog wel meer wil, dus niet zoveel maken dat ze genoeg heeft gehad.
Dat werkte bij mijn paard heel goed en ik geef het haar nu ook zo nu en dan nog eens even (wel zonder antibiotica nu) zodat ze het lekker blijft vinden.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 11:15

dat poedertje kun je op een broodje met jam doen. als die jam overheest proeft hij het poedertje niet.

Wodan en ik onderweg in de M2

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 11:18

Pff gelukkig heeft ie vannacht toch alles opgegeten. Ja je moet wat als je niets anders hebt he... Schijnheilig

Heb net een hard broodje (afbak) helemaal uitgeholt en daar alles ingedaan. Je had die kop van hem moeten zien toen die het doorkreeg! Bloos Haha! Maar het is iig weer gelukt. Kijken hoelang die hierin trapt en anders ga ik alsnog een spuit halen.

Chantal dat vind ik eigenlijk ook, het voer dat ie krijgt moet eigenlijk wel lekker zijn, anders is het ook zo sneu voor hem....

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:18

antibiotica mengen met stroop of confituur wil nog wel eens helpen.
Succes !

more with less

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:30

Sharif zit ook aan de ventipulmin, en dat was ook een ramp.
Eerst maar gewoon over zijn bix, hehehe dus niet, de bix vrat ie op en de poeder liet ie liggen
Toen maar op een broodje, beetje vochtig maken (anders snoof ie het poeder ervanaf), ookal niet, meneer besloot dat ie geen brood lustte

Hij was helemaal idolaat van wortels, dus wij met een boormachine een wortel uitgehold (je moet er wat voor over hebben Haha! ), poeder erin, water erbij en een beetje wortelpulp, in het begin at ie het wel tot ie doorhad wat erin zat Misselijk

Nu doen we het weer gewoon over zijn bix met een scheutje water erbij en meneer lust het

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:25

Dat van Lielle is een hele goede methode. Ik heb ook zo een viesneus die nauwelijks iets lust en z'n emmer door de stal gooit als je er medicijnen in doet ...
Nou heb ik hem een tijd antibiotica moeten geven en heb daar gebruik van gemaakt om die tip eens zelf uit te proberen.
Ik gebruikte echter geen appelmoes maar honing vermengt met een beetje water en z'n medicatie (ach ja, we hadden geen moes en zo ging het ook, denk echter dat je best wel appelmoes kunt nemen want honing kleeft als een gek!)

Een grote spuit kopen (zonder naald dus Haha!) met een grote opening. Werkt als een speer!

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 00:25

mijn haffie eet nooit haar medicijnen op! Ik doe het altijd in een spuitje, poeder meng ik met wat water en dan spuit ik het in haar mond. Niet een volledige spuit in 1 keer, want dan spugen ze het terug uit! Elke keer kleine beetjes lukt bij mijn paardje het beste.
Veel succes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 00:32

Ik snap niet waarom je je paard de mogelijkheid geeft om allerlei truukjes te ontwikkelen waardoor hij de medicijnen niet binnen krijgt die hij hebben moet. Ik zou een spuit halen en daar gewoon alle medicijnen mee geven. Gewoon vanaf dag 1. Laat hem merken dat het moet en dat je niet met je laat sollen.

Slobber, en broodjes uithollen enz...dat gaat even goed...
Maar je zegt zelf dat je in de stress was dat hij 1x de antibiotica niet helemaal in de goede dosering binnen kreeg...je paard zal er niet van opknappen als het iedere keer zo'n gevecht is....of als hij vaker niet de dosering krijgt die hij hebben moet...

Ik zou dus een spuit halen... meteen morgen....

Je suis Charlie.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:50

Ja ik zou het ook in een spuit doen. Naar binnen met die hap.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:00

Ik heb hem een tijd foenegriek gevoerd, vond hij vreselijk en at het niet
Gewoon een snee brood, poeder er tussen => dubbelvouwen...
en in zijn mond proppen...

niet zielig doen Knipoog
Hij mag blij zijn dat hij ze krijgt!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:10

Ik ben het helemaal met Cassi eens Lachen !
In een spuit, tussen de kiezen en klaar is Kees! Gewoon... zonder flauwe kul!!!
Let er wel op dat hij daarvoor niets gegeten heeft, ander kan het zijn dat ´ie alsnog, samen met het voer wat hij nog in z´n mond heeft, het hele handeltje naar buiten werkt!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:23

De wormenkuur krijg je toch ook altijd naar binnen dus die spuit is een goed idee. Als hij straks niet genoeg van zijn antibiotica naar binnen krijgt wordt hij resistent en dan ben je verder van huis, veel verder.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:11

Indien het vloeibaar is, kun je misschien zo'n speciaal bit aanschaffen waar Eqvalan (wormenspuit) mee op de markt is gekomen. Schijnt te werken Is een bit wat je indoet (duh Tong uitsteken), en in het bit spuit je dan de vloeistof.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 14:05

weet je wat je ook kan doen ?
gewoon zijn porsie hooi geven en daar die mediecijnen doorheen mengen.
(heel goed hoor)
en dan het hem geven !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dit helpt wel altijd bij mr.nino !!!!!
nou veel succes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos!(

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 14:06

weet je wat je ook kan doen ?
gewoon zijn porsie hooi geven en daar die mediecijnen doorheen mengen.
(heel goed hoor)
en dan het hem geven !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dit helpt wel altijd bij mr.nino !!!!!
nou veel succes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lachen

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:50

Die van mij at het ook niet,
Totdat we het mengden met zijn gewone voer dan (stimix)
+ 2 spuitjes knoflook van dat vloeibare...
Nouw dan eten ze het wel!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lianne125, Miss_Mii21, paardje2013, Sevillana, Vagabondo en 45 bezoekers