Oops, dat was ook weer niet de bedoeling!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Oops, dat was ook weer niet de bedoeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 17:51

Gister ging bram helemaal uit zijn dakkie tijdens het rijden. Tja, even vergeten dat hij een week amper wat gedaan had. Na het rijden maar even losgegooit en hij ging hard Bloos
Vandaag toch meer weer wat werk onder het zadel geprobeert.
Eerst lekker veel figuren gereden, ben er nu nog duizelig van
Toen een relaxed galopje. Toen ging ik in galop van hand veranderen en wilde terug naar draf, dan 2 drafpassen en in de andere galop aanspringen. Geeen idee wat ik deed, maar die drafpassen ontbraken en toch zat ik in de andere galop Verward *LOL* . Was het toeval of deed ik iets *goed*, weer even terug naar de andere hand en Ploep weer overgesprongen in de andere galop. 2 maal kon geen toeval zijn. Dus een achtje in galop , de hulpen voor het changeren en ploep weer in de andere galop. Ik werd zo fanatiek dat ik maar en gestopt met overspringen, want anders was ik nu nog aan het ploepen geweest denk ik . Hij was zoo stoer en het voelde zoo goed aan. Denk dat gewoon toeval was, want dit heb ik nooit geoefend, maar het was wel gaaf!
Kanjertje Lovers

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:48

Hihi ploepen... leuk!!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:00

coooll... super goed..
je kan zekerz trots op jezelf zijn en natuurlijk op je paardjuh

Ivi L1+3 dressuur..
Ivanssite

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 13:48

Ik weet niet precies hoe je het schrijft, maar dat was een .. janzement wehhehe helemaal verkeert geschreven.. maargoed, het paard wisselt in galop gewoon zijn been.. wij hebben een paard die dat automatisch doet..
*gniffel*

Karnat is er eindelijk!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-03 14:04

Ja, dat heet een Changement! Dat wist ik Haha! maar ik wist niet dat m'n paardje dat kon! Ja, dat wist ik wel, als ik hem losgooi.Maar hij doet het nooit onder het zadel. Cool

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:07

Beter toch?!?!?!? Mooi hoor, ziet er heel leuk uit ook Haha!

Karnat is er eindelijk!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:58

Dat is een mooi teken om te zien dat ie goed aan de hulpen is. Goed hoor en nu niet naast je schoenen gaan lopen van alle complimentjes van iedereen he(grinnik)?

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:16

Danijelle schreef:
Ik weet niet precies hoe je het schrijft, maar dat was een .. janzement wehhehe helemaal verkeert geschreven.. maargoed, het paard wisselt in galop gewoon zijn been.. wij hebben een paard die dat automatisch doet..
*gniffel*


Da's niet zo best. Een paard hoort te wachten tot hij de hulpen krijgt. Hoe rij jij je contragalop dan?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:21

Inderdaad niet zo goed, paardje wat ik rij heeft het ook een tijdje uit zichzelf gedaan en dan nog elke keer netjes onder X.
Dat is er nu gelukkig uit! Nu changeert hij alleen nog als ik het wil ... en kan ik dus ook weer contragalop erin krijgen.

Als je paard zonder de juiste hulpen changeert, laat je het hem beter niet doen. Zo voorkom je heel veel problemen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:54

#Ymke# schreef:
Dus een achtje in galop , de hulpen voor het changeren en ploep weer in de andere galop.


Hieruit begrijp ik dat ze wel de hulpen heeft gebruikt nadat ze ontdekte dat haar paard changeerde... Dan is het toch goed?

* To Belg, or not to Belg *

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:17

Ja, maar geeft ze ze juist?

Persoonlijk vind ik een changement verschrikkelijk moeilijk, zeker als je die hulpen echt helemaal juist wil geven.
Ik weet natuurlijk niet wie/wat en hoe Ymke is, maar ik vind dat een van de dingen die je jezelf niet aanleert. Ookal doet je paard het vanzelf ...

Wil hier niet beledigend ofzo mee overkomen, maar ik vind het gewoon geen oefening die zomaar vanzelf gaat en waar over het algemeen toch wel veel oefening voor nodig is, om een correcte uitvoering te krijgen dan toch.
En als je dat op je eentje kan ontdekken is natuurlijk super, maar zelf zou ik liever een instructeur ofzo bij de hand hebben op dat moment. Zeker als het een paard betreft wat zo te horen niet "kon" changeren onder het zadel en dan ineens wel ... Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:07

Het paard van een meisje waarmee ik les, die doet dat uit zen eigen.
Lasagna kon het eerst ook niet, maar nu doet ze het soms uit zich eigen Haha!.
Ik vind het niet zo erg hoor, als ze het uit zocheigen doet, maar alleen als je van hand verandert vind ik, dat er nisk aan de hand is,
Maar als ze het vaker gaat doen, terwijl we niet van hand veranderen, dan is dat iets anders.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:15

Het paard van een meisje waarmee ik les, die doet dat uit zen eigen.
Lasagna kon het eerst ook niet, maar nu doet ze het soms uit zich eigen Haha!.
Ik vind het niet zo erg hoor, als ze het uit zocheigen doet, maar alleen als je van hand verandert vind ik, dat er nisk aan de hand is,
Maar als ze het vaker gaat doen, terwijl we niet van hand veranderen, dan is dat iets anders.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 01:11

Ik heb altijd redelijk fanatiek dressuur gereden met hem ,maar me nooit bezig gehouden met het changeren. Wel (zoals ik al aangaf) van hand veranderen in galop, onder X in draf, paar drafpassen en in de andere galop. Maar dat vind ik geen changementje. Hij is nu inmiddels 21 (offcieel 31 maart) en ben langzaam aan het afbouwen wat dat fanatieke dressuur betreft. Wel veel figuren en overgangen om hem lekker soepel en sterker te houden maar al de moeilijkere oefeningen zoals wijken etc kan hij niet goed vanwege zijn leeftijd en verleden. Daar heb ik me maar bij neergelegt.
Ik ging toen ook echt rijden onder het mom van " lekker soepel losrijden" maar hij sprong eerst vanzelf over toen ik m'n gewicht overnam ( om het maar even zo uit te leggen anders word het zo'n verhaal). Dacht dus dat het toeval was, maar hij kan wel degelijk. Misschien niet op de goede manier maar dat verwacht ik ook niet van hem. Het was gewoon zo schattig! Lovers

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:59

Ik snap Lachen

Mer1980

Berichten: 18813
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:06

Gaaf hoor om zoiets te voelen. veel plezier met je pas ontdekte 'knopje'.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:33

Alle jonge net zadelmakke paarden changeren vanzelf als je van hand veranderd. Je kunt hiervan gebruik maken. Maar je kunt het ze ook afleren om dan later met veel moeite de changementen weer aan te leren. De paarden die los in hun lijf en goed aan de hulpen, leren het later ook wel. Maar de meeste paarden zijn dan zo stug gereden en niet voor het been, dat een changement dan een probleem wordt. Hoewel een goede ruiter het dan evengoed voormekaar krijgt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, AmenteC, Celebi, desi92, ElinaSK, Folani, horssie, Laj1, micksage, neline11 en 94 bezoekers