Jippie!!! Bijna de trailer in..mijn geduld word...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Jippie!!! Bijna de trailer in..mijn geduld word...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 13:19

Hallo,

5 jaar geleden heeft mijn paard bij de vorige eigenaar een hele nare ervaring opgedaan met een trailer.

Ze wilde de trailer niet uit en toen hebben ze haar geprobeert te draaien in de trailer. Boos! Boos!
Ze hebben haar eruit gekregen maar ze heeft de hele trailer uit elkaar getrapt en de hele boel kort en klein getrapt.

Toen ik haar heb gekocht in Juni 2002 moesten we een hele grote vrachtwagen huren zodat ze gebracht kon worden.
In de trailer wilde ze echt niet meer.....als ze een trailer gewoon zag staan ging ze er al hard vandoor.

Nu oefen ik met haar en dat gaat heel erg goed Haha! .
Ik heb alle tijd ervoor genomen en heel erg veel geduld erin gestopt en natuurlijk zeeƩn van tijd maar ik ben beloond hoor Pling Pling

-De eerste tijd ben ik gaan wandelen om de trailers heen en er tussen door.
-Een paar keer later ben ik voorin de trailer gaan zitten en heb haar laten grazen en vol gestopt met snoepjes.
-Weer later de trailerklep naar beneden gedaan en haar laten kijken en snuffelen.
-Weer later haar laten oefenen met voetjes op de klep te zetten.
-En nu..........wel heel wat keertjes verder maar dat maakt niets uit loopt ze uitzich zelf de klep op.
En ga ik met brokjes in de trailer op m'n hurken zitten en probeer haar erin te lokken.

Vandaag heeft ze zomaar met 3 benen in de trailer gestaan en vond het nog leuk ook!!

En ze ging er ook heel erg rustig en netjes erweer uit.

Ik ben helemaal HAPPY Haha! Haha! Party!! Party!!

I Love My Horsy Lovers

Groetjes: Corina

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:18

heel goed Corina!!!!! Ga zo door!!!!! Ik ben met Banjer ook bezig om haar in de trailer te krijgen... (clickertraining....)

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:05

wat goed dat je al zo ver met dr bent!
zo zie je maar weer, je kan er beter lang en rustig over doen, dan alles
maar in een keer willen bereiken, want dan gaat t mis!

t duurt vast niet lang voordat dat ene beentje dr ook bij zit!!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 20:03

Ik ben niet alleen trots op m'n paardje maar ook op mezelf!!

Ik ben niet zo'n mens die alles rustig kan doen ...maar voor mijn knollie doe ik alles.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:04

Heel erg gefeliciteerd. Ik weet heo erg het is als je pony nietin de trailer wil....... M'n vorige pony is een keer over de kop geslagen toen hij de trailer uit moest. Daarna durfde hij er niet meer in. De laatste keer hebben we heb zelfs half moeten verdoven.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:09

Blijf vooral geduld houden. Nu gaat het heel erg goed, misschien krijg je straks weer een dip. Laat je dan niet ontmoedigen. Je bent heel goed bezig op deze manier!!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:37

Geduld blijven houden, want er kan een moment zijn dat het ineens overslaat.

Toch is het wel een lekker gevoel he.. Party!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:03

Wat goed van je! Volhouden en over een tijdje kun je lekker met haar op pad! Ook de laatste stapjes heel voorzichtig, dus als ze er in gaat kun je haar een keertje zonder stang laten staan, dan een keer met stang zonder vast te zetten, dan een keer stang en vastzetten en dan pas de klep dicht. En dan een tijdje laten staan en pas dan heel even gaan rijden.

Het duurt lang maar je geduld wordt zeker beloond. Echt heel goed gedaan!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:07

hey!! ecth top van je joh!!!!!
nog ff een tippy:: wat ook heel goed werkt is de trailer een paard dagen bij har in de wei zetten dan gaan ze er vanzelf helemaal aan wennen!
maar let er wel op dat ze niet helemaal gek van de trailer word, als dat zo is, gelijk erit halen natuurlijk he? hihi!
veel succes nog!!!!!!!!!!!
greetzzzz Irene

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:24

Wat goed zeg. Geduld wordt altijd beloont