Spanning en sensatie op stal....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Spanning en sensatie op stal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 22:03

Vanavond had ik les, dus ik kom nietsvermoedend op stal, zadel mn paard op en ga naar de bak.... benik aan het losstappen gaat de schuifdeur open, roept er een meid: Heb jij 2 kerels gezien hier? Nee ik niet, hoezo? Nou er lopen hier 2 criminelen rond, die zijn hier het terrein op gevlucht....

Dus onder mijn les, zie ik overal zaklantarens het weiland afzoeken, voor de bak stond een politiebusje een motor en 2 auto's. Overal zaklampen, dus ik was klaar met lessen loop terug naar stal, overal politiemannen.... dus ik zadel af en ga ff buiten kijken waar ondertussen een paar meiden stonden.
Het gaat om 3 mannen, 1 buitenlandse donkere man, en 2 donker geschminkte mannen.
Komt er een meid langslopen helemaal geschrokken, bij haar in het stalgebouw (er zijn meerdere stalgebouwen) was de buitenlandse man geweest en die was de stal uit gevlucht, het weiland ingegaan en daar in de sloot gesprongen. Inmiddels door de politiehond opgespoord, en in zn been gegrepen, hij kwam drijfnat en mank het weiland uitlopen. Toen ik wegging waren ze nog druk aan het zoeken en hadden ze weer een spoor gevonden. De opgepakte dader waren ze aan het uithoren in een busje.

In totaal waren iets van 15 busjes, 3 motoren en verschillende auto's ingezet. De hele omgeving was afgezet!!!
Naar mijn idee gaat het nu niet zomaar om een simpele inbraak!
Ik had net al op de teletekst van de regio gekeken of ik wat kon vinden... maar tevergeefs....

Zo maak je nog eens wat mee!!! Cool

Drug

Berichten: 16
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:10

Waren zeker zadeldieven? Eindelijk wordt er 'n stel opgepakt Extreme duivel

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 22:13

nee het waren geen zadeldieven, ze hadden bij ons niks gestolen, ze waren alleen naar ons toegevlucht...

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:16

Oh Griezelig! Ben je er al achter waarom de politie achter ze aan zat? ben wel nieuwsgierig! Haha!

Drug

Berichten: 16
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:30

Valt nog mee... wel jammer, worden steeds vaker gejat Boos! Waren ze nog gewapend? *Meer sensatie, meer sensatie! Haha!*

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 09:57

haha drug, ze waren als goed is niet gewapend, tenminste dat vermoed ik...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:15

lijkt me best eng Lachen Wel goed dat ze er iig al 1 hadden opgepakt, nu die andere 2 nog Haha!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:22

wow, dat is nog eens spannend, gelukkig is er bij jullie (nog) niks gebeurd!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 11:10

Jeetje dat is idd wel spannend.
Gelukkig is er verder niks gebeurd bij jullie, en het zal dan idd wel gaan om de wat grotere criminelen, anders wordt er niet zo'n zoekactie op touw gezet

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 11:37

Jeetje zo maak je inderdaad nog eens wat mee zeg. Maar weet je al wat meer of niet?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:03

Jeetje, dat is idd sensatie. Hebben ze die andere 2 mannen inmiddels ook gepakt? Ben wel nieuwsgierig naar wat die lui hebben uitgespookt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:59

Lieve help, dat is schrikken. Op mijn vorige stal werd er wel dikwijls geoefend door de hondenbrigade van de politie. Dat was al spektakel genoeg. Maar zo iet sin het echie is toch wel griezelig.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 19:47

ja zo maak je weer een wat mee!
laatst ging ik nietsvermoedend op mn brommer naar bladel naar de opticien, staan er allemaal ME busjes en mannen in kogelvrije kleding enzo, zie ik mannen wegrennen en tuinen invluchten, waren dat zwaar gewapende overvallers!
was wel eng, die hadden dus echt wel enge grote wapens in hun hand!en die renden niet zo heel ver langs mij vandaan over de stoep, belden bij mensen aan maar heel de buurt werd gewaarschuwd dat de deuren dicht moesten blijven, toen renden ze naar een school, maar gelukkig deden die mensen daar optijd de deur op slot!

uiteindelijk zijn ze opgepakt en stond er de dag erna n heel verhaal in de krant!
maar is idd griezelig als je zoiets meemaakt!zeker voor dat meisje bij wie die man in de stal was!!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 20:26

jeetje gebeurt er ook eens wta staan er meteen 15 busjes voor je stal.
heb je nog lekker kunnen rijden ondanks de drukte?

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 22:44

Ik weet nog steeds niks, in de streek krant was niks te vinden over een stel criminelen die bij ons het terrein op waren gevlucht....

Ik heb nog wel lekker kunnen rijden, maar ik merkte wel de concentratie van mn paard behoorlijk minder was, die van mijzelf ook wel wat hoor... dus ik ben ook niet geheel onschuldig!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:30

Ik woon naast een tankstation en daar is al vijf keer een overval geweest. Dat tankstation is van ons zelf dus dat is ook best eng.
We doen nu altijd de deuren op slot rond sluitingstijd, je weet maar nooit waar ze in paniek naar toe vluchten.
De jongens zijn wel gepakt, waren ook nog bekenden van mij die wisten dat dat ons tankstation was. Dan voel je je echt genaaid.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:45

Mja, dat hadden wij ook een keer hier in de tuin! Een autodief was keihard tegen een boom aangereden, de auto uitgesprongen en bij ons de tuin ingerend. Mijn moeder hoorde alleen het geluid van die crash en liep snel naar buiten om te kijken of er niet iemand van ons aangereden was. Toen ze hoorde dat die vent bij ons de tuin in was gegaan is ze weer snel naar huis gelopen, want de deuren waren nog los.... Ze hoorde allemaal geritsel in de tuin maar die kerel zat gelukkig niet bij ons in huis..... Daar moet je toch niet aan denken....

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 21:48

Dit is het nieuwsbericht

Aangehouden na braak
Omschrijving: De politie heeft uiteindelijk vijf verdachten aangehouden na twee inbraakmeldingen op woensdagavond 15 januari 2003 rond hetzelfde tijdstip. Drie verdachten zitten vast voor een poging inbraak bij een bedrijf aan de Hakgriend in Hardinxveld-Giessendam. Politiemensen zagen op de Hakgriend de auto met daarin de verdachten. Twee renden weg. Een ging zelfs over de rijksweg A15 heen. Toch achterhaalde de politie alle drie de mannen. Ze zijn 20 (2x) en 24 jaar en komen uit IJsselstein en Utrecht. De andere inbraakmelding kwam uit Sliedrecht. Na een zoektocht hield de politie twee verdachten aan. Agenten gingen richting het Stationspark in Sliedrecht. Daar stonden beveiligingsmedewerkers die vertelden dat drie verdachten na de inbraak wegliepen over het spoor richting de manege aan de Parallelweg (Noord). Direct zochten agenten mee en ook politiehonden. Een hond merkte iets bij een stapel buizen. Nadat de hond in de stapel kroop klonk al snel een stem die vertelde dat hij er wel uitkwam. Het ging om een 24-jarige man uit Amsterdam. De tweede aangehouden verdachte van 28 jaar uit Amsterdam liep verward en doorweekt op de Parallelweg.


Ik vind eht erg rommelig beschreven, en een klein detailtje is... het was neit op een manege maar op een pensionstal, maar voor de pers is een schuur met paarden een manege.... verschil kennen ze geloof ik niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:41

Esmee schreef:
Inmiddels door de politiehond opgespoord, en in zn been gegrepen,


Lang leve de politiehond Haha!
Kira heeft laatst ook iemand gegrepen (nee geen bokker dit keer) tijdens het werk.
Ik heb wel 3 dagen lopen grijnzen Extreme duivel

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:42

Zo maak je zeker nog eens wat mee *LOL*
Ik zou direct op mijn paard gaan zitten, die houden ze niet bij Tong uitsteken (Je weet immers niet waarvoor ze gezocht worden, en aangezien Bud het hardst kan rennen ) Bud is niet zo'n held dat hij zijn baas beschermt, hij zou nog alleen wegrennen ook *LOL*

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:58

Ohw, creepy vind ik dat altijd. Ik heb wel eens gehad dat iemand heel zenuwachtog de weg vroeg, die wees ik hem en toen een paar minuten later kwam de politie om te vragen of ik ook een kerel had gezien met de beschrijving van de man die ik net de weg wees. Dus ik zei welke kant ie op was gegaan, en later kwamen ze terug met die kerel in de boeien.

Maar gelukkig zijn ze allemaal opgepakt toch? Kun jij weer veilig lessen..

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 13:16

jeetje dit is toch ook wel erg eng. zoveel politie busjes en honden op zoek naar die mensen. Gelukkig hebben ze ze allemaal kunnen oppakken.