Dressuurzadel ..eerste singelstoot kan niet door..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Dressuurzadel ..eerste singelstoot kan niet door..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 13:48

Hallo,

Ik heb een KENTAUR dressuurzadel nieuw.
Helemaal top dat zadel alleen een probleempje is er wel.

De eerste singel stoot loopt onder de kniewrong langs en dan komt ie er onder weg..........hoe moet ik nou mijn sjabrak vast maken??

Het lusje vooraan is te kort om naar de 2e singelstoot te brengen....nu kan ik mijn sjabrak niet vast maken en wie heeft er tips!!

Groetjes: Corina


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:16

Er zijn schabrakken met klitteband riempjes, die passen makkelijk om de 2e singelstoot.
Als je een beetje handig bent is dit zelf ook wel te maken.
Kijk anders even in een ruitersportzaak, kun je precies zien wat ik bedoel.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:07

Ik heb dat ook, en een shabrak zonder vaste lussen gat schuiven. Zoals Ilindra al zegt, klittenband. Zelf maken werk niet zo goed als kopen heb ik wel ontdekt.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:12

Als je geen nieuwe schabrakken wilt kopen kan je aan je lusje van je schabrak een (stro)touwtje knopen en dat touwtje ook om de 2e singelstoot heen doen.

:evaw:

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:50

ik heb mijn beugelriemen onder het zadel zitten en maak daar mijn shabrak aan vast.

/edit
zweetblad, rijd anders erg lastig *LOL*
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-01-03 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:52

Ik maak nooit mn schabrak aan t zadel vast. Ik haal die lusjes er altijd vanaf want het past nooit! Als je bang bent dat het toch wat gaat schuiven haal je ze door de lussen aan de onderkant van het schabrak maar zelfs dat doe ik niet en het blijft keurig liggen...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:00

Inderdaad shabrakken met klitteband, anders krijg je het er echt niet doorheen, en moet je de lusjes los laten hangen..of onder je zadel doen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 20:01

Ik maak mijn sjabrak vast omdat hij anders heel erg verschuift.
Alleen door de onderste lussen helpt niet.
Het sjabrak glipt er zeg maar vanachteren stieken weg.
Hou voor niets over om de schoft goed te beschermen.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:25

Ik maak nooit (bijna) een shabrak vast aan het zadel. Als hij gaat veschuiven, moet je toch eens laten kijken naar het zadel, want dan past ie niet goed.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 20:27

Het zadel past werkelijk perfect!!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:46

Je kunt ook door de haakje aan de voorkant van je zadel, de lusjes daar doorheen halen,
Dat doe teen vriendin van mij met haar dressuur zadel ook, en dat werk gedo, der zadeldekje verschuift niet.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:55

Hey, dat is grappig. Ik heb gisteren ook een Kentauer zadel gekocht, en ik zat met het zelfde probleem. Bij mij werkt goed als ik ze alleen door de onderste lusjes haal, dus verder geen tips, sorry...

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:14

Ik knip die lusjes er altijd af, het zit toch nooit goed. Ik trek mijn dekjes altijd flink op de kamer. Ik doe ze wel altijd door de lusjes aan de onderkant.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:15

Al mijn oude shabrakjes heb ik voorzien van langere lussen van klittenband, het is een avondje werk maar het werkt wel Haha!

Een andere, maar iets duurdere optie, is shabrakken kopen van Stubben, die hebben hele kleine lusjes die je vastmaakt aan het ringetje onder je zadelrokje, dit zit naar mijn mening nog beter en ik vindt het persoonlijk mooier het kost wat maar dan heb je ook wat Knipoog Ik heb er nu 2 maar ben bezig om eerdaags mijn collectie weer wat uit te breiden Haha!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:45

Mikey schreef:
Ik maak nooit (bijna) een shabrak vast aan het zadel. Als hij gaat veschuiven, moet je toch eens laten kijken naar het zadel, want dan past ie niet goed.


Onzin, mijn zadel is aangemeten door een goede zadelmaker vorig jaar, de fysio vindt het nu ook prima liggen en toch schuiven de shabrakjes al sinds de eerste dag. Als ik de singelstoten door de onderste lussen doe, is het wel een stuk minder, maar dan schuift het voorste harde randje nog onder het zadel, dus ik moet klittenbandlussen hebben. Ik denk dat het meer afhankelijk is van je paard zijn rug ofzo, ik hoor het iig vaker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 74 bezoekers