Laden van Leys geoefend deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-01 11:12

HIJ LAAAAAAAADDDDDDDDDDDDD…………………… *LOL* *LOL* *LOL*

Hij heeft gisteren 2x helemaal op de trailer gestaan en heeeel relaxed Party!! . Hij was niet echt bang meer gelukkig en ik kon staan achter de stang. En zelfs naast hem zonder dat hij maar reageerde op me. En weer als hij schrok ging hij maar een stap achteruit of bleef staan. Hij weet nu dat hij wat lekkers krijgt als hij een stap zet en ziet nu dat het helemaal niet eng is zo´n trailer Party!! .

Hij duurt wel even voordat hij staat maar hij wil wel. Bloos Als hij eenmaal loopt, loopt hij wel maar rustig aan. Het grappige was toen hij stond ging hij met zijn hoofd naar beneden om te eten toen wiebelde de trailer en dat was natuurlijk eng. Maar hij liep niet weg. Eraf gaat heel goed en rustig. Zolang niemand aan hem komt of echt naast de klep gaat staan gaat het goed. Zodra je naast hem gaat staan wordt hij bang. Hij snurkt af en toe nog een beetje maar veel minder als woensdag. Hij durft ook zijn hoofd te draaien om naar achteren te kijken wat daar allemaal is.

Oh ik ben zo blij zaterdag nog een keer oefenen en dan de klep dicht en misschien een stukje rijden Lovers .

We hebben hem erna zo verwend want dat had hij wel verdiend. Albert die me hielp had dit niet verwacht want hij was gisteren zo verschrikkelijk bang. Het is af en toe ook zo´n raar paard maar schijnbaar vertrouwd hij me volledig Lovers .

Gr Pris *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 11:25

Goed hè? Ik heb het allemaal van dichtbij kunnen zien. Het was grappig om te zien hoe hij z'n evenwicht aan het zoeken was. Op een gegeven moment stond hij nog met beide achterhoeven op de klep, hij wilde eten, neus naar voren en toen begon de trailer iets te bewegen. Schrik, gewicht naar achteren, gewicht naar voren, hij stond echt heel raar te kijken. Maar hij schoot niet als een gek naar achteren zoals hij eerder deed. Op het laatst stond hij er met vier voetjes in. Volgende keer inderdaad klep dicht en rijden maar. Leysie kan het wel! Party!!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 11:53

BRAVOOOOOOOoo voor Leys!!!! Haha! Haha!

Goed hoor Prisca!
Met geduld bereik je heel veel!

Ga zo door!!!(zeg dat ook maar tegen Leys Knipoog )

XX

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:08

goed hoor!knap van leys.heeft ie wel een lekker klontje gehad??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:28

WORTELS!!!

Hij mag dus de rest van de week geen wortels en appels, want die krijgt hij alleen als hij braaf is geweest met laden... Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-01 13:14

Yep aangezien hij daar zo gek op is. Is dat een ideaal hulpmiddel hihihi

Gemeen he maar het werkt wel. Hij mag het ook hebben erna hoor *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:44

Fantatisch hoor. Zo zie je maar wat je allemaal bereikt met vertrouwen en geduld. Super gedaan!!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 17:00

En nu maar afwachten wat Leys doet als je de klep dicht doet en vervolgens een stukje gaat rijden. Ben benieuwd. Ben blij dat het nu al zo goed is gegaan.. Hoop dat het goed blijft gaan Pris.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 19:20

Echt een kanjer die Leys!
Ik heb laatst nog op de manege geholpen met het laden van een jonge hengst die ontzettend bang was. Maar hij moest er diezelfde dag nog in: dat beest was gekocht door iemand en die nam hem dus mee naar huis...
Tja in een 4-paards vrachtwagen laden lijkt niet zo verschrikkelijk (paard had alle ruimte) maar die klep... als de dood was hij. En in het begin die mannen slaan met longeerzweep, touwen achter de kont en trekken maar Huilen . Was een zooitje dus.
Had hij vier benen op de klep, sprong hij er gewoon als nog naast en rende weg. Levensgevaarlijk ook om dan te gaan helpen maar ik heb het toch maar gedaan. Ik wilde voor het paard dat dit alles zo gauw mogelijk voorbij zou zijn...
Gelukkig had hij het opeens door en werd in de trailer meteen uitgebreid beloond. Dat dus nog wel Haha! . Maar ik hoef niet te weten hoe de volgende keer zal gaan....
Gelukkig heeft Leys geen trauma gekregen en wil er vast de volgende keer graaaag in!!!
Groetjes, Dorine.
Groetjes, Dorine.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 02:43

hoi Prisca, als ik jou was en de kans had, zou ik volgende keer niet meteen ga rijden met de trailer, maar eerst Leys erin en de stang erachter en als ie dat in de gaten heeft en er geen paniek uitbreekt, dan de klep dicht en haar daar even laten staan.
en de keer erop pas gaan rijden.

maar niet meteen rijden, gewoon rustig aan opbouwen, waar je nu ook al mee bezig bent.
maar je wilt (in mijn ogen dan) als het een beetje goed gaat dan maar meteen 2 stappen vooruit en het lijkt me beter dat je eerst 1 stap vooruit doet en als dat goed gaat dan pas de andere stap.

je moet eerst het paard in de trailer krijgen, dan alles dicht (stang+klep +misschien het zeil boven de klep en de rest), dan pas rijden, en er haar (of hem) er nog weer uitkrijgen maar dat is in de meeste gevallen nog niet zo'n probleem.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 19:31

Jee, goed gedaan Prisca (en Leys natuurlijk!)
Hopelijk blijft alles goed gaan ook als je gaat rijden! Succes ermee