Knuffel voor paard na angstig avontuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Knuffel voor paard na angstig avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 21:08

http://www.telegraaf.nl
De Telegraaf

Afbeelding
FOTO: MARTIN MOOIJ

Een meisje knuffelt met haar paard dat gisterochtend op het nippertje kon worden gered uit een in brand gevlogen monumentale manege in Alkmaar. Zestien paarden, twee pony´s en vijf konijnen konden door de brandweer uit de vuurzee worden gehaald. Vooral met de volledig in paniek geraakte paarden hadden de brandweerlieden grote moeite. Enkele paarden hadden brandwonden opgelopen en werden ter plaatse door een dierenarts behandeld. Een konijn wordt nog vermist.
De stallen van het Paardentrainingscentrum, vlakbij de drafbaan, brandden volledig af.
Omstreeks 04.30 uur brak door nog onbekende oorzaak brand uit. Surveillerende agenten zagen dat uit het rieten dak de vlammen sloegen. Via omwonenden die werden gewekt hoorden de agenten dat er verschillende dravers in de stal stonden.
Het stallencomplex dat op de nominatie stond om op de gemeentelijke monumentenlijst geplaatst te worden, is volledig verwoest.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:50

Getver, er gebeuren alleen maar nare dingen met paarden lijkt wel, nu weer een manege in brand...
Echt heel fijn dat de dieren op tijd uit de ellende gehaald zijn....

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:10

Oh gelukkig dat de beestjes op tijd zijn gered. Hoop dat de paarden met brandwonden er weer snel bovenop komen!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:26

Ik ben me vanochtend echt rot geschrokken.
Er stond bij ons op de voorpagina een foto in de krant van een paard dat de stal uit werd gejaagd. Nou lijkt die stal onwijs op die van ons, en het paard dat eruit kwam rennen, leek net mijn bijrijd paard, zelfde deken, zelfde kleur, maat... Gelukkig (niet voor hun, maar wel voor mij) zag ik enkele sec. later de tekst, maar wat er in ong. een halve sec. door m´n hoofd ging...

Maar ik vind het echt erg wat er gebeurt is, gelukkig zijn alle paarden gered, op dat soort momenten besef ik pas hoe dol ik op de paarden ben...

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 00:03

Jeempie wat erg.....Dan schrik je je toch rot als je een telefoontje krijgt. Gelukkie zijn de paarden er goed afgekomen.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:57

Echt geluk dat die paardjes er ng goed van af zijn gekomen. Je moet er niet aan denken dat je een telefoontje krijgt dat je paardje is omgekomen door een brand....

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:11

Gelukkig het allemaal goed afgelopen..
Het had veel erger kunnen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:48

Echt heel zielig...
Paar jaar geleden heeft onze manege ook in de brand gestaan (toen stond ik er nog niet) en is er helaas 1 paard aan zijn verwondingen om het leven gekomen.

Ik wens de mensen veel sterkte !

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:35


kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:43

Oef, gelukkig goed afgelopen (juist jammer van dat konijn). Bij mijn instructrice Karin Donckers is de boel ook eens afgebrand. daar hebben ze de paarden tijdig uit de stallen kunnen redden, maar in de tumult zijn er 4 paarden op de autosnelweg geraakt en doodgereden. Vreselijk ! Daarbij (je zal het altijd zien) haar 2 toppaarden !

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:33

wow......
heb het ook op het nieuws gezien....
wat een geluk dat alle dieren gered zijn!!
dat ene konijntje is toch ook gered of niet??

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:47

Ja het konijntje is gered!

ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:57

echt zonde man!! waarom bestaat vuur eigenlijk!!
maar ik ben heel blij dat het met de (meeste) dieren goed gaat

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:51

gelukkig dat alle dieren gered zijn!!
nou nog hopen dat ze allemaal goed genezen..

pongo
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:18

het is helemaal niet goed afgelopen jah oke ze hebben het overleeft en de eigenaren zijn blij enzow maar die beesten zijn voor heen leven getekend we hebben bij ons ook een paardje dat uit een brandend gebouw is gered en dat beestje durft niet meer alleen in een stal en heeft ontzettende verlatings angst en durfde in het begin helemaal geen stal in..die beesten zijn nu hastikke getraumatiseert(of hoe je dat ook mag schrijven) dus zow goed vind ik het niet afgelopen....groetjes!! Verdrietig Verdrietig Verdrietig

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 00:23

oke dat izz waar maar het had veeeeel erger kunne zijn...
maar gelukkig izz het zo afgelopen

xxxx

pongo
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 00:24

tjah opzich wel mooi dat ze nog leven maar het zijn waarschijnlijk nu echte probleem paarden en niet dat dat vervelend is voor mensen ofzow maar voor hun zelf