Antoine de Bodt komt, zal ik wel of niet meedoen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Antoine de Bodt komt, zal ik wel of niet meedoen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 01:47

Zaterdag 25 jan komt AdB bij ons op stal les geven.
Maar zit heel erg te twijvelen of ik nu wel of niet me zal doen.
Ik maandag weer begonnen met trainen aan de longe, omdat ik de training stop had gezet ivm de feestdagen en een korte vakantie.
Aan de ene kant heb ik wil ik best mee doen maar omdat ik nog niet zoveel getraind heb weet ik niet of het nu echt handig is om mee te doen.
Ik had gehoop dat ik al was begonnen met rijden maar wil eerst de longeer training voldoende opgebouwd hebben voor ik erop stap en dat is best kort dag, (nog 8 dagen)
Zal ik nu mee doen of zou het beter zijn om te wachten tot ik verder ben met trainen??

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:03

Je kunt gerust mee doen. De training is niet zo heel intensief, vaak sta je stil of stap je terwijl hij aan het uitleggen is. Hij stelt je dan (lastige) vragen om je aan het denken te zetten. Zat eerst met het zelfde euvel: iones was niet goed geweest een tijdje waardoor ik hem niet goed heb kunnen trainen. Iets met zijn luchtwegen of zo. Maar toch bij antoine meegelest. Er waren momenten bij dat ik iones echt aan z'n veter moest zitten en toch was iones na afloop niet te moe of zo. En ook niet bezweet. Je krijgt dus een uur les maar je bent niet een vol uur intensief bezig hoor.

De hond is de betere mens

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:25

Dan verschillen de lessen toch wel. Pablo was aardig aan het werk gezet en goed moe naar een uur.

Gewoon gaan en overleggen met AdB hoe je trainings niveau is. Dan past hij zijn les wel aan.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:32

Mee doen! Die ervaring heb je dan maar weer...
Paardje rustig trainen tot die tijd, als hij gezond is, kan hij dat wel aan.
En als je erop zit, vel je wel wanneer hij moe wordt....
Als je tijdens de les idd zo rustig aan doet als [naam verwijderd] schreef, dan zal het wel loslopen..

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:39

Eleonoor schreef:
Dan verschillen de lessen toch wel. Pablo was aardig aan het werk gezet en goed moe naar een uur.

Gewoon gaan en overleggen met AdB hoe je trainings niveau is. Dan past hij zijn les wel aan.


Inderdaad, sunny is ook de vorige keer flink aan het werk gezet, en ik was zelf ook aardig moe, terwijl ik dat niet zo heel snel wordt, maar het is zeer zeker leuk om mee te doen.. je altijd overleggen, en hij vraagt het ook wel!! Gewoon mee doen, is hardstikke leuk..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:29

Antoine werkt heel erg met 'ontspanningsoefeningen'. Een ontspannen paard kan veel meer aan danje denkt hoor! En als het voor jou de eerste keer dat je les bij hem hebt, zal je idd veel stilstaan en stappen zodat je beter kan luisteren en antoine beter uit kan leggen wat hij bedoelt! Joh, al stap je een heel uur, je wordt er zeker wijzer van! DOEN!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:13

mijn laatste les was vrij pittig, maar waarom ga je niet gewoon een half uurtje lessen?

Gewoon doen, toen ik de eerste les had heeft felix dik een half jaar stil gestaan. Alleen de laatste 5 weken had ik hem elke dag 20 minuten aan de longe. Ik had die dag 3 kwartier les omdat Antoine dat genoeg vond en zelf had ik het diee dat flix nog wel even kon.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:15

Ik zou gewoon meedoen hoor...ik heb mezelf onder voorbehoud ook aangemeld voor ergens in Maart. En ik ben ook pas weer begonnen te rijden na een blessure van mijn paard...

Je suis Charlie.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:40

Wat is er nu zo speciaal aan deze persoon???

Volgens mij heb ik heel erg wat gemist.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:55

corina schreef:
Wat is er nu zo speciaal aan deze persoon???

Volgens mij heb ik heel erg wat gemist.


Beetje off topic hè!
Als je wilt weten wat er zo bijzonder is aan hem moet je gewoon alle topics over hem erbij pakken. Heb je uren leesplezier aan alle discussies!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:24

Doen!!!!!! Is echt een aanrader. Je kan aan hem vragen hoe weer op te bouwen na een rustperiode.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:07

Je hebt dus duidelijk al besloten dat je een keer mee wilt doen en je vraagt je alleen af of dit het juiste moment is en een optimaal rendement van je les zal geven.
Antoine gaaat vooral bezig met de basis en zal jou leren je paard beter aan te voelen. Daarvoor is het echt niet nodig dat je paard al weer optimaal in het werk zit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Char_elle, Charlotte446, Cheytjuh, Dartel, DeGelukkige4, Fnanne, Goldwynn, Hannanasjuh, Kopmeeuw, ManonGrr, Mnoonn, sasja0705, sterregoud, Wopkebrok en 158 bezoekers