schiet mij maar lek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

schiet mij maar lek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 10:02

Gisteren Mabel van stal gehaald om lekker te gaan stappen (i.v.m. haar dikke achterbeen) valt mijn mond open van verbazing.
Haar been was weer dun en ze liep bijna helemaal zuiver... ik snap er niets van woensdag avond was ze zo ontzettend kreupel en nu?????nu stapt ze behoorlijk door en moet je goed kijken wil je onregelmatigheid zien Verward
Ik ben wel blij natuurlijk maar snap er echt helemaal niets van

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:16

Das inderdaad wel snel zeg. Maar gelukkig maar.. Wat had ze gedaan dan dat ze een dik been had?
Laat je haar nog even rustig aan doen zeker? Soms snap je echt niks van die beestjes he..

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 10:50

De dierenarts denkt dat ze haar been verdraait heeft maar we hebben echt geen idee wat ze gedaan heeft.
Ik blijf het weekend nog met haar stappen en misschien mag ze zondag even een uurtje in de paddock bij haar vriendjes. Ze is geen paard dat gek gaat lopen doen dus dat moet wel kunnen en dan pak ik haar woensdag weer op. (denk ik)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:53

vreemd hoor
maar wel mooi natuurlijk!:D

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:54

Ken jij de uitspraak:

Een paard en een hond, lopen mank van de stront? Haha!

Het is echt zo. Een paard kan echt niets aan zijn benen hebben, dan lopen ze meteen kreupel. Meestal is het ook vaak meteen weer over.

Nou, het is fijn dat je paard spontaan weer beter loopt, gelukkig maar!!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:27

Nou, beter toch! Het klonk eerst allemaal een stuk ernstiger.

Ik heb zelfs nog een sterker verhaal. Ik had een vroeger een stronteigenwijze pony, en wij gingen een weekje op wintersport. Dus pony een weekje naar de dichtsbijzijnde pensionstal.

En ja hoor... de tweede dag werd ze daar stokkreupel. Niemand wist hoe het gebeurt zou kunnen zijn. 2 x de dierenarts erbij gehad die week, en die snapte het ook niet. Constant afspuiten daar, en rondjes met haar stappen.
En toen ik terugkwam, loepzuiver! Had ze toch mooi even daar de hele boel voor gek gehouden. *LOL*

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 13:39

rare wezens die paarden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:07

Gelukkig dat ze er weer zo snel van af is, maar paarden blijven je verbazen Haha!
Even compleet off-topic, wat heb je een mooie avatar zelf gemaakt?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 14:27

Ja met de photo shop het is weer eens wat anders, allemaal stukjes Mabel Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:41

nu is het weer diddle Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 15:02

????snap het niet ga het meteen veranderen

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:17

Zoiets had ik van het weekend ook. Zaterdag liep ze opeens op 3 benen, echt zwaar kreupel. Ben dus afgestapt en gaan wandelen. De dag daarna liep ze weer als een hoentje. Ik heb geen idee wat het was.

Laten we maar gewoon blij zijn dat onze beessies zo snel zijn opgeknapt Lachen

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:15

He dat is goed nieuws! Maar ik zou het toch nog even rustig aan doen.
Kijk het boek van Offereins: Paardenbenen er maar op na.
Hij schrijft:
"Wees blij dat je paard met een acute distorsie (verdraaiing) van bijv. kroongewricht met een nat verbandje de volgende dag weer rad loopt. Dat is vaak het geval. Gebruik het paard dan nog niet. Ga nog een paar dagen door met de behandeling. Stap de patient aan de hand nog enige dagen een of twee keer zo'n 10 a 15 mnuten af en wees gelukkig met de wetenschap dat het paard rad is, en stap daarna af onder de man. Verheug je dan nog eens een paar dagen dat stappen onder de man best fijn is dat dat het zo goed afgelopen is, en ga heel geleidelijk weer met het met het werk beginnen. Op deze manier hoeft een distorsie van het hoef- of kroongewricht nooit uit te draaien op een artrose in deze gewrichten."
Succes met het stappen dus!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 17:29

Dat is een goed advies!mijn instructrice zei ook al dat je beter een paar dagen te lang kunt stappen dan te vroeg beginnen dat komt op hetzelfde neer. Ik ga het zeker doen ik ga pas woensdag weer wat werken aan de longe als alles goed gaat deze week.