Zal ik mee doen of kan ik beter wachten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Zal ik mee doen of kan ik beter wachten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 01:48

Zaterdag 25 jan komt AdB bij ons op stal les geven.
Maar zit heel erg te twijvelen of ik nu wel of niet me zal doen.
Ik maandag weer begonnen met trainen aan de longe, omdat ik de training stop had gezet ivm de feestdagen en een korte vakantie.
Aan de ene kant heb ik wil ik best mee doen maar omdat ik nog niet zoveel getraind heb weet ik niet of het nu echt handig is om mee te doen.
Ik had gehoop dat ik al was begonnen met rijden maar wil eerst de longeer training voldoende opgebouwd hebben voor ik erop stap en dat is best kort dag, (nog 8 dagen)
Zal ik nu mee doen of zou het beter zijn om te wachten tot ik verder ben met trainen??

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 01:49

Als je voldoende conditie hebt opgebouwd zou ik wel meedoen, maar als jij denkt dat je paard nog niet genoeg conditie heeft zou ik het niet doen...
Oftewel het hangt er erg vanaf hoeveel conditie je paardje heeft...

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 05:45

Ze komt moeilijk op conditie en is heel gevoelig op de spieren.
Vorige keer is AdB wel met haar aan de slag gegaan toen was ze helemaal ongetraind.
Was ook best bang dat ze last van tying-up kreeg maar ze had gelukkig nergens last van.

germie

Berichten: 25945
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 09:28

een gezond ongetraind paard kan best een uur lopen hoor, wel met rust e.d.. ADB weet vast wel hoe hij er mee om moet gaan. Anders is hij niet goed. Voor tying up zou ik niet bang zijn, goede opbouw van de training voorkomt dat in principe wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:08

Dezelfde vraag staat op VvdD.