prijzenindicatie friese paarden + rijmogelijkheden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

prijzenindicatie friese paarden + rijmogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 00:53

Om te beginnen, voorlopig kan ik me nog geen eigen paard veroorloven maar ik wil me wel orienteren op het gebied van het Friese paard.

Mijn voorkeur voor een fries paard is:

Een merrie of hengst van 3 a 4 jaar zadelmak. Hij of zij hoeft nog niet verkeersmak te zijn maar het zou wel erg handig zijn.
Het paard zal gebruikt gaan worden voor recreatie en lichte wedstrijden, maar het zou fijn zijn als het paard geschikt is voor ook zwaardere dresuurwedstrijden.
Een klein beetje aanleg tot springen zou ook nooit weg zijn (aangezien ik gehoord heb dat Friezen geen geboren springers zijn)
Voorkeur geef ik ook aan een stamboekpaard waar eventueel (niet al te intensief) mee gefokt kan worden, met name een hengst.

Verder heb ik zelf al aardig wat ervaring op gedaan met friese paarden, maar ik heb helaas nog nooit op deze paarden kunnen rijden, dus als iemand een plek weet waar (event. tegen vergoeding) zo nu en dan een fries bereden kan worden, ik houd mij aanbevolen.

Groetjes Tessa

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 09:17

Voor prijzen zou je eens kunnen rondkijken op www.marktplaats.nl in de rubriek friezen/tinkers. Daar staan er best veel op.
Is er geen manege bij jou in de buurt waar een fries staat?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:59

Ik ken een brave 9 jarige Friese hengst te koop, dat is echt een schatje....geen hengst-manieren, betuigt en bereden. Kerngezond. Ongeveer 1.60m.

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar hij is wel MOOI, en het is echt een lieverd. Voglens mij niet zo hele duur.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:10

Wat de prijs betreft is dat friezen over het algemeen duur zijn en al helemaal als er papieren bij zijn.
Een gemiddeld kwpn veulen ligt bij ons rond de 3000 euro, maar een fries veulen ligt rond de 6000 euro. Omdat er nu meer vraag is naar frieze paarden.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:23

Normaal kost een fries veulen ongeveer tussen de 2000 en 4000 euro. Afhankelijk van het geslacht en de afstamming. Als het erboven gaat moet het dier echt wel een aparte afstamming hebben.
Ik ben ook bij de kerstveiling geweest van friese paarden bij stal Meijer en daar gingen de eerste veulens ook voor zoiets weg. En ze zoeken echt niet de minste veulens uit voor zo'n veiling.