Jong paard op wedstrijd???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Jong paard op wedstrijd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-03 22:25

Hoihoi!!!

Ik wou eens even vragen hoe oud jullie paard/pony was toen jullie jullie eerste springwedstrijd deden,...en hoe hoog dat parcours was!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:32

mijn pony was 7. (ze is pas op d'r 5e ingereden)
Dat was gewoon een B parcours bij de E ponys Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:51

De paarden die ik op concours heb gesprongen waren 4 jaar oud.
Met de 3,5 jaar zadelmak gemaakt.
eerst een paar keer een oefenparcoursje gesprongen en daarna B en L
En daar hoef je dan niet eens elke dag voor te trainen. En al zeker niet te springen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:51

Ik heb in de zomer een onderlinge springwedstrijd gereden. Mijn pony was toen 3 jaartjes jong. Het was natuurlijk wel lekker laag en niet belangrijk hoe het ging. (Ik was uitgebelt na 3 weigeringen, mocht doorgaan en daarna een foutloos parcours)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:29

Max gaat volgende week voor de eerste x, hij is dan haast 5. Heb hem ingereden toen ie 4 was.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:36

Ik heb al twee jonge paarden gereden op hun eerste wedstrijd. de een was 3 de ander drienhalf, maar het waren nog maar dressuurwedstrijden en heel gemakkelijk (drafproefjes enzo) eigenlijk vind ik dat nog niet zo slecht om ze vroeg op wedstrijd mee te nemen. zolang je het maar bij een gemakkelijke proef houd. en dan zijn ze dat gewend wanneer je echt wedstrijd gaat rijden. springen zeker maar vanaf 4 jaar en dan enkel van die trainingsproefjes om te beginnen. de 60 of 70 cm. maar jonge paarden vind ik het leukste om op wedstrijd te rijden

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:40

m'n 1ste pony heeft z'n 1ste dressuurwedstrijd gelopen op z'n 5de en z'n 1ste springwedstrijd op z'n 6de(E-B)
de pony die ik nu heb is 10 jaar en ik weet niet wanneer hij voor het eerst gesprongen heeft.
m'n verzorgpony's ga ik van de zomer starten in het D-B dressuur en springen dan zijn ze allebei net 4 jaartjes, ik spring nu zo af en toe omt e oefenen maar dat gaat super.
en m'n 2,5 jarige verzorgpony train ik nu alleen nog dressuurmatig en die gaat ook nog niet mee op wedstrijd.

groetjes steph loves jaggie

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 09:30

Pablo was 4,5 toen hij zijn 1e officiele B parcours liep (en ruim 4 in zijn eerste oefenwedstrijd), hij had de 1e keer 20 strafpunten of zo.
Raimaer was even oud en liep meteen foutloos.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:57

Chica was 3,5 toen ik haar inreed en 2 maanden later hadden we ons eerste onderlinge springwedstrijdje.
We deden 50 cm en ze had maar 2 weigeringen en 1 balkje ( In 2 manches)!

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:30

ik had mijn pony op z'n 3e ingereden en dat ging goed en toen hij ongeveer 3.5 a 4 jaar was heb ik oefenpacoursjes gesprongen en op z'n 4 ben ik wedstrijden gaan rijden in het springen maar dressuur deed ik al toen hij 3.5 jaar oud was.

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 20:21

Een klein vraagje,...hoe hoog is bij jullie in Nederland een B-parcours?? (Ongeveer?)

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:38

Ik ree met Melano voor het eerst een dressuurwedstrijd toen ze 3 jaar was en een springparcour toen ze 4 was (was foutloos Haha!*) Ze is nu nog steeds 4 hoor.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:45

B is 1 meter.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:54

mr.nino was 5 jaar(net geworden) en 2 maanden later sprong ik mijn eerste wedstrijd(onderling).
dat was 40 cm.
ik had toen maar 1 weigering.
hibrahim is een klsiek springer.
hij is denk ik al vanaf zijn 5e aan het springen (1mtr)
hij heeft is 3 jaar tijd van 1 mtr naar 1.40 gesprongen !!!!!!!!!!!!
dat is voor hem naar de b tot de Z !!!!!
hij mag nu niet meer springen alleen vrij springen jammer genoeg.
omdat hij al wat ouder is.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:04

Magic was geloof ik 4, en dat was een oefen laag parcourtje. Dat is 40-60 cm, net leuk.
Springen zit toch niet zo in de familie, ik doe het helemaal niet en mijn zus een beetje, spring nu B (al tig jaar) en zij hoeft ook niet hoger.

Wel zonde van Magic haar kwaliteiten, we hebben vaak gehoord dat er veel spring techniek in zit. Maar we zijn nou eenmaal dressuurmutsen.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:45

Meestal met 4. Lekker de eerste wijdstrijden beginnen in het groene seizoen. Koos wel vaak als eerste wedstrijd een grote wedstrijd uit, compleet met tuigpaarden, kermis etc. Liet ze de eerste keer van huis gelijk de eerste wedstrijd alles zien en overdonderde ze eigelijk. Later op wedstrijden kijken ze dan nergens meer van op. Misschien een beetje vreemde methode maar hij bevalt mij prima. Van het rijden verwachte ik de eerste keer ook niet zo veel. Zie de eerste keren meer als leerervaring. Overigens valt het me elke keer weer mee hoe goed die jonge dieren reageren maar maak er zelf ook geen spektakel van. Dat scheelt ook een boel.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:01

Railly z`n eerste wedstrijd --> 4 jaar
1e parcour foutloos
Barage 4 balken..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers