een dag extra vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

een dag extra vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 19:40

Verward weet even geen titel....

het probleem is, ik rij nu dus elke woensdag een pony bij, en betaal er ook voor, ik heb in het begin van januarie al betaalt voor deze maand, maar nu konden we vorige week niet rijden vanwege de ijzel en vandaag kon ik weer niks doen omdat ze de sleutel vergeten was neer te leggen Scheve mond

het kan natuurlijk gebeuren dat het een keer ijzelt dat je niet kan rijden, dat maakt me ook niet veel uit, maar zoals nu met die sleutel is toch wel haar fout, en ik betaal er wel voor terwijl we nu steeds niet kunnen rijden.

kan ik nu een dag extra vragen deze week bijvoorbeeld, of moet ik gewoon niks doen en het gewoon zo laten?
ik vind het zelf wel terecht dat ik dan een andere dag even mag ofzoiets maar wat vinden jullie? Verward


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:44

ik zou haar zeker even bellen om te vragen of je op een andere dag kan rijden deze week, omda je het jammer vind dat je niet kon rijden, eerst ivm ijzel en nu vanwege die sleutel.

als je het zelf niet durft dan kan je moeder/vader misschien even bellen?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:39

Ik zou het er niet bij laten zitten. Je zegt zelf: het is haar fout van van de sleutel, ik betaal er wel voor enz enz. Ik zou het ongeveer op die manier tegen haar zeggen. Suc6 ermee!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:03

Nou op die manier zou ik het juist niet zeggen. Komt een beetje vijandig over en vaak bereik je daar dan voor jezelf het minst mee.
Ik zou het zeggen zoals Renske zei. Dat komt veel vriendelijker over, en gaan ze waarschijnlijk veel makkelijker akkoord.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:05

Ja ok, maar ik bedoelde het niet zo hoe het overkwam. Wel gewoon op een fatsoenlijke manier zeggen natuurlijk.... Niet vijandig enz enz. Gewoon netjes blijven

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:35

Ik zou het probleem inderdaad op een vriendelijke manier uitleggen. Het lijkt mij dan dat er geen probleem meer is?

A good horse is never a bad color.......

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:55

Voor die keer met de sleutel zou ik het wel vragen. Aan ijzel kan zei ook niets doen, dus die moet je laten gaan vind ik. Maar 1x extra lijkt me wel mogelijk, gezien je betaalt.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:20

Mag ik heel onbeleefd vragen wat je betaald voor 1x per week rijden? Lips are sealed

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 22:24

ik betaal 15 euro per maand, en dat is dus elke week, ik vind het wel weinig dus heb er niet zo heel erg veel problemen mee, maarja het is toch al 2 keer minder......... ik heb haar in ieder geval gemaild of het misschien mag deze week 1 keer extra.....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:10

Lijkt me een goed idee om netjes te vragen of je deze week een andere dag mag rijden !
IJzel is helaas imo. toch een vorm van "overmacht", daar kan niemand iets aan doen.
Dat de sleutel vergeten wordt is jammer, ik denk ook niet dat er moeilijk gedaan gaat worden als je netjes vraagt of je hiervoor een andere dag mag rijden.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:21

Als je maar 15 euro per maand betaald zou ik geen problemen maken.Pech dat je een paar keer niet kon rijden.Ik denk dat, als je om zoiets kleins rottigheid zou krijgen,je niet zo gauw meer een paardje kan vinden voor dat geld!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 09:11

Je kan het iig geval vragen. Ik denk niet dat het de moeite is om er problemen over te maken als de eigenaar het niet goed vind, maar ik zou het zeker vragen...
Het is tenslotte haar fout dat je een keer niet kon rijden. Die keer van het ijzel moet je laten gaan, denk ik. Daar kon zij ook niks aan doen.

* To Belg, or not to Belg *


easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:44

Ik zou het gewoon laten gaan, anders gaat ze dalijk denken dat je het alleen maar om het rijden doet ofzo.
Als het vaker gebeurd dan zou ik er een x wat over zeggen, maar nu nog niet. Kan gebeuren toch dat je een x wat vergeet.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-03 22:50

jah maar het was wel rotweer en dan fiets je wel ruim een half uur, en dan kun je nog niks doen.......
over die keer dat het ijzelde zal ik niet gaan zeuren, dat kan inderdaad gebeurden....
ik heb haar gemaild en nog niks terug gehad maar anders bel ik er even, als het niet mag, dan ga ik niet verder zeuren, maar het is natuurlijk te proberen.....
en ze is wel heel aardig (ook pas 15 jaar) dus ik denk eigelijk dat het wel mag.......

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:56

Zou er absoluut nix van zeggen!!Wees blij dat je hem mag verzorgen, 15 euro is ook maar een symbolisch bedrag. En er is meer dan rijden toch? Bij mij iig wel. Snap best dat als je maar 1x per week kan rijden dat je het jammer vind, maar juist omdat ze pas 15 is en miss geen nee durft te zeggen, dwing je haar dan niet om ja te zeggen?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:05

FlairS schreef:
Als je maar 15 euro per maand betaald zou ik geen problemen maken.Pech dat je een paar keer niet kon rijden.Ik denk dat, als je om zoiets kleins rottigheid zou krijgen,je niet zo gauw meer een paardje kan vinden voor dat geld!


Ik zou het gewoon aardig brengen. Zo van: 'Afgelopen woensdag zou ik rijden, maar toen ben jij de sleutel vergeten neer te leggen. Nu was ik eigenlijk benieuwd of ik dan mogelijk een andere dag kan komen rijden, om woensdag als het ware in te halen?' Zoiets.
Ik zal het er niet bij laten zitten eerlijk gezegd. Jij betaalt haar en hebt met haar afgesproken dat je voor dat geld iedere week mag rijden. Als zij vergeet de sleutel neer te leggen en jij komt voor niets naar het paardje toe, dan kan ze toch verwachten dat je graag een andere keer rijdt?
Het klinkt misschien stom en het lijkt misschien dat je het alleen om het rijden doet, maar als je bijvoorbeeld aan een clinic meedoet (ik zeg maar wat), van tevoren betaald hebt en degene die de clinic geeft komt niet opdraven, dan laat je het toch ook niet over je heen komen? Ik denk niet dat ze er moeilijk over gaat doen als je het gewoon aardig brengt en vriendelijk vraagt... echt niet. Ik zou er in ieder geval geen probleem van maken

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:15

Dat is tog heel wat anders. Als je naar een clinic gaat, ga je puur om die les. Als je naar het paard gaat, ga je om hem te vcerzorgen en rijden is dan een leuk extraatje. Tuurlijk ben ik ook wel heel serieus met het rijden van mn paarden, ik rijd graag, maar als het een keertje niet door kan gaan, jammer!! Snap best dat ze het jammer vind, maar volgende week beter tog? Ze had tog lekker met hem kunnen wandelen, uitmesten enzo? Als ik een verzorgster zou hebben en kwam vragen of ze een dag in mocht halen om te rijden, dan zou het voor mij afgelopen zijn, ik vraag me af of je dan om dat paard geeft of om het rijden. Ik weet dat ik een zeikerd ben, maar tog. Niet als persoonlijke aanval bedoeld ofzo, maar dit is mijn mening.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:19

Ik ben het helemaal met Ricoh eens. Ik vind het al leuk als k me paard ga poetsen of met haar ga wandelen. Op de ene kan k niet eens rijden, maar tog vind k het heerlijk om met haar bzig te zijn. Als ze nou 2 maanden kreupel zou zijn, zou je dan niet betalen!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:37

easter schreef:
Ik ben het helemaal met Ricoh eens. Ik vind het al leuk als k me paard ga poetsen of met haar ga wandelen. Op de ene kan k niet eens rijden, maar tog vind k het heerlijk om met haar bzig te zijn. Als ze nou 2 maanden kreupel zou zijn, zou je dan niet betalen!


Ik denk dat je hier wel 2 dingen met elkaar vergelijkt die niet te vergelijken vallen. Een paard wel verzorgen en alles maar dus niet rijden, is niet het zelfde als helemaal niks kunnen doen. Als ik 2 maanden lang door omstandigheden een paard niet kan verzorgen, ga ik daar geen geld voor betalen. Maar als een paard kreupel is en 2 maanden verzorging nodig heeft, zou ik daar dus wel voor gaan betalen.


Maar ik zou me er verder niet druk om maken. Gewoon even vragen of er deze week dan misschien een dagje is dat zei het ook druk heeft en dat jij kan rijden, of dat jullie een keer samen gaan rijden

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 14:05

ik vind het onwijs leuk om alleen te poetsen enz maar zelfs dat kon niet, ik kon het "hokje" niet in dus kon hem nieteens uit stal halen en uitmesten enz. als het nou alleen om het zadel en hoofdstel ging oke dan zou ik gewoon gaan poetsen en uitmesten enz maar dat kon al nieteens.
en ze heeft me zelf gevraagd om te rijden elke woensdag omdat ze zelf niet kan op woensdag, maar ik moest er wel voor betalen, nou ik vind het best dan, maar ik verwacht wel dat als ik daar kom dat ik wel in ieder geval iets kan doen dan!

nou in ieder geval ga ik heus niet lopen zeuren als het niet mag, en ik dwing haar ook niet ik vraag het gewoon op een normale manier.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:10

Ik vind 15 Euro per maand nog een aardig bedrag voor 1 keer in de week rijden omdat ze zelf niet kan?

Dat is toch 7,50 (gulden) per keer.

Ik vind dat je er dus wel degelijk wat van mag zeggen en dat je ook het volste recht hebt om een andere dag te rijden. Ik zou het heel raar vinden als daar moeilijk over gedaan werd.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:34

annuh schreef:
ik vind het onwijs leuk om alleen te poetsen enz maar zelfs dat kon niet, ik kon het "hokje" niet in dus kon hem nieteens uit stal halen en uitmesten enz. als het nou alleen om het zadel en hoofdstel ging oke dan zou ik gewoon gaan poetsen en uitmesten enz maar dat kon al nieteens.
en ze heeft me zelf gevraagd om te rijden elke woensdag omdat ze zelf niet kan op woensdag, maar ik moest er wel voor betalen, nou ik vind het best dan, maar ik verwacht wel dat als ik daar kom dat ik wel in ieder geval iets kan doen dan!

nou in ieder geval ga ik heus niet lopen zeuren als het niet mag, en ik dwing haar ook niet ik vraag het gewoon op een normale manier.


Als je echt helemaal nix kon doen heb je gelijk en bied ik bij deze mn excuses aan .

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 21:54

okee! ik heb een mailtje terug gehad en ik mag hem dinsdag ook doen.
over die ijzel zei ze zelf ook al dat ze daar natuurlijk niks aan kon doen (logish natuurlijk!) maar met die sleutel wel dus alles is opgelost!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 14:17

Okee nou dan is het toch opgelost. Gelukkig dat hte zo makkelijk is gegaan dan. Nou dinsdag maar lekker gaan rijden dan.

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:58

Anders laat je er een sleutel bij maken en dat je die krijgt! of dat ze die bijgemaakte sleutel op een vaste plek legt! dat heb ik ook, en dat is veek makkelijker, toch?1 Lachen

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brimi_Disa, Britta31, LauraDB, VenoSnorlax, Wescha en 77 bezoekers